Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #1 Skrevet 22. april 2014 Bedriften jeg jobbet i ble lagt ned, og jeg henvendte meg som arb.søker til NAV. Ble bedt om å sende meldekort selv om jeg ikke hadde fått sendt inn alle papirer, da de må se fra når jeg er helt uten arbeid. Arb.giver gikk "under jorden" og fikk ikke tak i ham for å skrive sluttårsak og oppsigelse av arb.forholdet som nav krevde i sin søknad. Etter nesten 3 mnd uten penger, ba de meg sende søknaden alikevel og sende med egen begrunnelse på hvorfor postene og bekreftelse fra arb.giver ikke lå med. Under spørsmål på om jeg vil ta hvilket som helst arbeid, uansett tid sted osv, krysser jeg av for JA, unntatt det om jeg er villig til å bli plassert hvor som helst i landet... jeg svarer Nei og får avslag Jeg svarer nei, fordi jeg har 3 små barn i barnehage og skole og ville helt ikke være i fare for å bli sendt til indre Finnmark på et fiskemottak (avstanden) Jeg er fortvilt, ringer nav og forklarer meg, får beskjed om å sende inn ny søknad og at denne vil bli godkjent om jeg svarer ja. De tar selvsagt hensyn til at jeg har små barn. Den nye søknaden blir godkjent, men siden jeg i første søknad har fått avslag stryker de pengene jeg skulle fått tilbakebetalt fra jeg ble ar.ledig.... Nå er ikke dagpenger noe å bli rik på, men jeg har måtte lånt penger og levd på et ekstremt minimum uten penger i over 3mnd. Er dette noe jeg kan gjøre med? Anonymous poster hash: 8effc...32f
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #2 Skrevet 22. april 2014 Det må vel være mulig å klage her?Synes du har fått dårlig veiledning forresten. Det kan jo jeg si som har skjemaskrekk og sliter med å krysse av på en sykemelding i frykt for å gjøre noe feil.Men alvorligtalt, er det virkelig meningen at man skal forstå alt sånt her selv? Jeg blir helt satt ut jeg. Finn ut om det går an å klage, om de har en klageskranke eller noe. Du må jo få snakka med noen. Anonymous poster hash: e816f...a54
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #3 Skrevet 22. april 2014 Nei, du var dum som et brød som ikke svarte ja med en gang. ALLE vet at man svarer ja, i praksis er det ingen som faktisk må flytte noe sted. Du skulle spurt før du søkte. Dette forklarte til og med saksbehandleren min meg. Anonymous poster hash: 07506...657
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #4 Skrevet 22. april 2014 Nei, du var dum som et brød som ikke svarte ja med en gang. ALLE vet at man svarer ja, i praksis er det ingen som faktisk må flytte noe sted. Du skulle spurt før du søkte. Dette forklarte til og med saksbehandleren min meg. Anonymous poster hash: 07506...657 Det er faktisk ikke alle saksbehandlere som informere om det de skal informere om. Det er heller ikke alle saksbehandlere som svarer korrekt når de får konkrete spørsmål. Og det er ikke en gang alltid man får snakke med saksbehandleren, annet enn "to minutter på telefon mellom to møter" hvor saksbehandler ikke har satt seg inn i saken, ikke husker osv. Du hadde tydeligvis en saksbehandler som gjorde jobben sin - vær glad for det, for det er det ikke alle som har! Og en ting til.... dom som seie at andre er dom, dom er domme, dom Anonymous poster hash: f7996...3e0
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #5 Skrevet 22. april 2014 Mulig jeg er dum som et brød, men hvem i huleste skal vite at jeg skal lyge for å få søknaden godkjent, fordi nav ikke plasserer noen hvor som helst alikevel? Rigid system, som automatisk avviser på dette grunnlaget! Anonymous poster hash: 8effc...32f
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #6 Skrevet 22. april 2014 Nei, du var dum som et brød som ikke svarte ja med en gang. ALLE vet at man svarer ja, i praksis er det ingen som faktisk må flytte noe sted. Du skulle spurt før du søkte. Dette forklarte til og med saksbehandleren min meg. Anonymous poster hash: 07506...657 Veldig dårlig gjort å si at noen er dum som et brød. Nå synes jeg du er ufin. Hun spør om hjelp i fht hva hun skal gjøre nå. Ikke hva hun skulle ha gjort annerledes før. Det trur jeg kanskje hun og skjønner. Og ALLE vet åpenbart ikke det du vet. Så flott at din saksbehandler informerte deg om det, for hvis ikke hadde kanskje ikke du heller visst det. Anonymous poster hash: e816f...a54
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #7 Skrevet 22. april 2014 Merkelig at du fikk avslag. Jeg krysset også "nei" for flytting og begrunnet det med barn i barnehagen. Fikk søknaden innvilget. Fikk meg heldigvis jobb ikke lenge etterpå. Anonymous poster hash: af484...0f5
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #8 Skrevet 22. april 2014 Jeg gjorde samme feilen da jeg ble permittert. Sendte derfor ikke meldekort siden søknaden ble avslått. Det viste seg at det skulle jeg gjort, men de 20 gangene jeg snakket med noen på NAV var det ingen av de som tenkte på å si til meg at jeg var nødt å sende inn de meldekortene som lå på siden min, selv om jeg hadde fått avslag. Venter fremdeles på svar på siste klagen jeg sendte. Var permittert i januar. Takk gud for at jeg fikk begynne igjen tidligere enn planlagt. Dette er prisen man må betale for å ha vært frisk hele sitt liv, og aldri ha hatt behov for NAV tidligere. De skyldte på at jeg hadde krysset av for å ha lest betingelsene for dagpenger, men da jeg sjekket stod det ingenting der om at man måtte huske å sende meldekort selv om søknad ble avslått. Idiot system. Anonymous poster hash: 28248...d66
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #9 Skrevet 22. april 2014 Du kontakter jussformidlingen, de tar saken din gratis. Jeg brukte de i en lignende sak, og det ble fart på sakene gitt http://www.jussformidlingen.no/ Anonymous poster hash: e06e1...e37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå