Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #1 Skrevet 22. april 2014 Er så glad jeg ikke har noe med de å gjøre i det vanlige..!! Hersens hobbybedrift! Anonymous poster hash: 09304...fc3
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #2 Skrevet 22. april 2014 De kunn vært mer profesjonelle, ja. Anonymous poster hash: 5932a...4e7
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #3 Skrevet 22. april 2014 Aldri hatt noe med nav å gjøre før svangerskapet, og må si meg veldig positivt overrasket. Absolutt ikke hatt noe problem med de. Behandlingtid på en uke på både svangerskapspenger og foreldrepenger. Anonymous poster hash: 8ce29...db8
catchbaby Skrevet 22. april 2014 #4 Skrevet 22. april 2014 Har på følelsen det blir en del navstyr på meg framover, har aldri hatt noe med dem og gjøre før og kjenner jeg gruer meg. Hører jo så mye negativt...
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #5 Skrevet 22. april 2014 Man skal være frisk for å havne i deres system, det er nå helt sikkert. ALLE jeg kjenner som på et eller annet tidspunkt har måtte forholde seg til nav i en periode, har fått psykiske problemer.. det sier litt. Er så glad jeg er ferdig med de, de var ikke mye til hjelp når jeg trengte de som mest, her var det bare å prøve å hjelpe seg selv, sånn at man kom seg ut av systemet før en havnet på lukket avdeling. Anonymous poster hash: 21e83...35d
sug lut Skrevet 22. april 2014 #6 Skrevet 22. april 2014 Det står deg fritt å la være å motta noe som helst av støtteordninger, og dermed slippe all kontakt.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #7 Skrevet 22. april 2014 Det står deg fritt å la være å motta noe som helst av støtteordninger, og dermed slippe all kontakt. Regner med at du bare er ute etter å provosere, for du vet godt at det ikke er så enkelt som du prøver å få det til her. Det burde vært gjort en grundig opprydding i hele nav-systemet, for det er ikke i nærheten av å fungere slik det var ment å gjøre etter reformen. For noen få grupper har ting blitt enklere - men det er stort sett slike ting som svangerskapspenger, "enkle" ting med få muligheter for å tråkke feil. For en enorm gruppe så fungerer systemet elendig, saksbehandlere som ikke gjør jobben sin og ikke gjør jobben sin, som ikke holder avtaler osv. osv. osv. Foruten de enorme påkjenningene dette gir personer som allerede er i en presset eller vanskelig situasjon, så koster inkompetansen og mangel på fungerende system samfunnet enorme kostnader. At dette får gå så ubemerket som det faktisk gjør, det er helt utrolig. De brukte 700 millioner på et datasystem som ikke fungerer. Det slås opp utallige saker på eksempel på hva som ikke fungerer - og så blir det ikke gjort noe med systemet selv om de få sjelene som har overskudd til å gå til media kanskje er så heldige å få behandlet sakene sine etter regelverket. Systemet er blitt så stort og tungrodd at det ikke gavner samfunnet når det kommer til de som trenger det mest - og der samfunnet har mest å spare, hvis man får disse ut i jobb igjen. Å provosere eller forenkle slik du gjør med din ene setning, det blir en hån mot de som faktisk ikke har noe valg. Anonymous poster hash: dd439...353
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #8 Skrevet 22. april 2014 Det står deg fritt å la være å motta noe som helst av støtteordninger, og dermed slippe all kontakt. Regner med at du bare er ute etter å provosere, for du vet godt at det ikke er så enkelt som du prøver å få det til her. Det burde vært gjort en grundig opprydding i hele nav-systemet, for det er ikke i nærheten av å fungere slik det var ment å gjøre etter reformen. For noen få grupper har ting blitt enklere - men det er stort sett slike ting som svangerskapspenger, "enkle" ting med få muligheter for å tråkke feil. For en enorm gruppe så fungerer systemet elendig, saksbehandlere som ikke gjør jobben sin og ikke gjør jobben sin, som ikke holder avtaler osv. osv. osv. Foruten de enorme påkjenningene dette gir personer som allerede er i en presset eller vanskelig situasjon, så koster inkompetansen og mangel på fungerende system samfunnet enorme kostnader. At dette får gå så ubemerket som det faktisk gjør, det er helt utrolig. De brukte 700 millioner på et datasystem som ikke fungerer. Det slås opp utallige saker på eksempel på hva som ikke fungerer - og så blir det ikke gjort noe med systemet selv om de få sjelene som har overskudd til å gå til media kanskje er så heldige å få behandlet sakene sine etter regelverket. Systemet er blitt så stort og tungrodd at det ikke gavner samfunnet når det kommer til de som trenger det mest - og der samfunnet har mest å spare, hvis man får disse ut i jobb igjen. Å provosere eller forenkle slik du gjør med din ene setning, det blir en hån mot de som faktisk ikke har noe valg. Anonymous poster hash: dd439...353 Det står deg fritt å la være å motta noe som helst av støtteordninger, og dermed slippe all kontakt. Det står deg fritt å la være å motta noe som helst av støtteordninger, og dermed slippe all kontakt. Regner med at du bare er ute etter å provosere, for du vet godt at det ikke er så enkelt som du prøver å få det til her. Det burde vært gjort en grundig opprydding i hele nav-systemet, for det er ikke i nærheten av å fungere slik det var ment å gjøre etter reformen. For noen få grupper har ting blitt enklere - men det er stort sett slike ting som svangerskapspenger, "enkle" ting med få muligheter for å tråkke feil. For en enorm gruppe så fungerer systemet elendig, saksbehandlere som ikke gjør jobben sin og ikke gjør jobben sin, som ikke holder avtaler osv. osv. osv. Foruten de enorme påkjenningene dette gir personer som allerede er i en presset eller vanskelig situasjon, så koster inkompetansen og mangel på fungerende system samfunnet enorme kostnader. At dette får gå så ubemerket som det faktisk gjør, det er helt utrolig. De brukte 700 millioner på et datasystem som ikke fungerer. Det slås opp utallige saker på eksempel på hva som ikke fungerer - og så blir det ikke gjort noe med systemet selv om de få sjelene som har overskudd til å gå til media kanskje er så heldige å få behandlet sakene sine etter regelverket. Systemet er blitt så stort og tungrodd at det ikke gavner samfunnet når det kommer til de som trenger det mest - og der samfunnet har mest å spare, hvis man får disse ut i jobb igjen. Å provosere eller forenkle slik du gjør med din ene setning, det blir en hån mot de som faktisk ikke har noe valg. Anonymous poster hash: dd439...353 Signerer denne. Anonymous poster hash: 21e83...35d
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #9 Skrevet 22. april 2014 NAV og alle dens regler og saksbehandlingsprosedyrer er det den forrige regjeringen som må ta de meste av ansvaret for. Å skylde på NAV blir bare dumt da de gjør så godt de kan i et system som aldri burde blitt presset igjennom av den rød grønne regjeringen. Det finnes ansatte i NAV som også er udugelige som i alle bedrifter, men stort sett så gjør de så godt de kan med de regler og lover de må forholde seg til, den opplæringen de har fått og ikke minst den tiden de har til rådighet. Jeg personlig har bare hatt med NAV å gjøre i forbindelse med foreldrepermisjon, men jeg har en stor venne og bekjentskapskrets. Mange har vært sykemeldt, aap ol og jeg kan telle på en hånd hvor mange som har hatt problemer med NAV. De er gjennomgående stort sett veldig fornøyde med de, men så har de også gått inn i samarbeidet med NAV med den forståelsen av at det er et samarbeid mellom dem og NAV og ikke minst opptrådd på en profesjonell og respektfull måte ovenfor NAV. Man kommer veldig langt med en slik holdning i alle aspekter av livet. Anonymous poster hash: 69c1e...c21
Gjest Moonstruck Skrevet 22. april 2014 #10 Skrevet 22. april 2014 "Å provosere eller forenkle slik du gjør med din ene setning, det blir en hån mot de som faktisk ikke har noe valg." (svar til Sug Lut kl 11:26 Men, og si at man hater nav er en reflektert og moden måte å ytre seg på...?
skjotta Skrevet 22. april 2014 #11 Skrevet 22. april 2014 Du hater at staten har bidragsordninger som hjelper de aller fleste som trenger det fordi du (eller noen andre) har fallt igjennom? Nav er ikke en bedrift. De skaper ikke noe. De er tjenestefolk som har en viktig oppgave og viktigst av alt er de mennesker som kan gjøre feil og ha dårlige dager og de, som oss, må arbeide innenfor et system de ikke har hatt noen innvirkning på. Selv om jeg vet det ikke er så lett, er jeg litt enig med sug lut. Selv om mange er avhengige av nav så glemmer de hvor heldige vi er her i norge. Permisjoner og sykepenger, uføretrygd og aap er IKKE en selvfølge veldig mange steder, og det er ikke SÅ lenge siden det ikke fantes her heller. vi er rett og slett en bortskjemt og berettiget generasjon.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #12 Skrevet 22. april 2014 "Å provosere eller forenkle slik du gjør med din ene setning, det blir en hån mot de som faktisk ikke har noe valg." (svar til Sug Lut kl 11:26 Men, og si at man hater nav er en reflektert og moden måte å ytre seg på...? Når personer har kommet så langt at de sier "jeg hater nav!" da har de trolig hatt en lengre erfaring med nav som er så elendig at det skaper enorm frustrasjon, en frustrasjon som gjør at man kan føle man hater nav. Jeg kunne glatt sagt det samme - og jeg har både flere års arbeidserfaring med å forholde meg til nav, og jeg har dessverre også personlig erfaring med dem. Så jeg ser systemet fra mange sider. Det er ikke uten grunn at leger nå snakker om "navrose" som en diagnose de anerkjenner. De ser at altfor mange sliter altfor mye i møte med et system som ikke fungerer slik det er ment å skulle fungere at det faktisk skaper spesifik angst hos en del - angst mot nav! Når systemet for så mange fungerer så dårlig at det gir personer angst - da er det på tide å reagere! Når folk blir syke av systemet, da har det gått alt for langt! Sist jeg var hos min lege nærmest freste han - han måtte enda en gang sende kopi av en erklæring han har sendt tidligere. Fordi nav greier å rote bort papirer, ikke loggfører inngående post som de skal gjøre, ikke scanner erklæringene inn i systemet slik de skal gjøre - og så stopper de utbetalinger til meg.... pga rot i egne rekker. Legen min forholder seg til pasienter i flere kommuner, og han sier at det er et gjennomgående problem ved de aller fleste kontorene han forholder seg til. Han må bruke masse tid på å bekrefte og dobbeltbekrefte. Da jeg var hos ham et par måneder før det, støtten han albuene i pulten, la ansiktet i hendene og stønnet høyt i frustrasjon over at nav atter en gang hadde rotet bort papirer og i tillegg gjort saksbehandlingsfeil. Møter med dem og lege har heller ikke ført til noen endring. De lover bot og bedring, alt er tydelig... og så varer det en måned og så er det på'an igjen. Og min fastlege er den sindigste legen jeg noen gang har vært borti, så når han stønner høyt med hele seg, da er han frustrert også! Likevel - systemet påfører ham "bare" dobbeltarbeid... men det er jeg som må betale for navs rot i form av manglende utbetalinger pga deres eget rot. Med alle disse frustrerte innleggene fra personer med erfaring fra nav, så burde man ikke angripe brukerne - man burde heller ta diskusjonen om hvor i h.... det gikk så galt at systemet ikke fungerer for så utrolig mange. Det koster samfunnet langt mer enn det samfunnet har råd til! Men det er lettere å anta at det alltid er brukernes feil, for da kan alle de som "jobber og betaler for andre" heve seg over de som sliter, og så slipper de å ta den ubehagelige diskusjonen og slipper å forholde seg til at vi har et så kostbart system som faktisk påfører enkeltpersoner og samfunnet store ekstrakostnader. Vi har ikke råd til å fortsette å ha et så dårlig fungerende system at det gir folk nye diagnoser og problemer! Anonymous poster hash: dd439...353
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #13 Skrevet 22. april 2014 "Å provosere eller forenkle slik du gjør med din ene setning, det blir en hån mot de som faktisk ikke har noe valg." (svar til Sug Lut kl 11:26 Men, og si at man hater nav er en reflektert og moden måte å ytre seg på...? Når personer har kommet så langt at de sier "jeg hater nav!" da har de trolig hatt en lengre erfaring med nav som er så elendig at det skaper enorm frustrasjon, en frustrasjon som gjør at man kan føle man hater nav. Jeg kunne glatt sagt det samme - og jeg har både flere års arbeidserfaring med å forholde meg til nav, og jeg har dessverre også personlig erfaring med dem. Så jeg ser systemet fra mange sider. Det er ikke uten grunn at leger nå snakker om "navrose" som en diagnose de anerkjenner. De ser at altfor mange sliter altfor mye i møte med et system som ikke fungerer slik det er ment å skulle fungere at det faktisk skaper spesifik angst hos en del - angst mot nav! Når systemet for så mange fungerer så dårlig at det gir personer angst - da er det på tide å reagere! Når folk blir syke av systemet, da har det gått alt for langt! Sist jeg var hos min lege nærmest freste han - han måtte enda en gang sende kopi av en erklæring han har sendt tidligere. Fordi nav greier å rote bort papirer, ikke loggfører inngående post som de skal gjøre, ikke scanner erklæringene inn i systemet slik de skal gjøre - og så stopper de utbetalinger til meg.... pga rot i egne rekker. Legen min forholder seg til pasienter i flere kommuner, og han sier at det er et gjennomgående problem ved de aller fleste kontorene han forholder seg til. Han må bruke masse tid på å bekrefte og dobbeltbekrefte. Da jeg var hos ham et par måneder før det, støtten han albuene i pulten, la ansiktet i hendene og stønnet høyt i frustrasjon over at nav atter en gang hadde rotet bort papirer og i tillegg gjort saksbehandlingsfeil. Møter med dem og lege har heller ikke ført til noen endring. De lover bot og bedring, alt er tydelig... og så varer det en måned og så er det på'an igjen. Og min fastlege er den sindigste legen jeg noen gang har vært borti, så når han stønner høyt med hele seg, da er han frustrert også! Likevel - systemet påfører ham "bare" dobbeltarbeid... men det er jeg som må betale for navs rot i form av manglende utbetalinger pga deres eget rot. Med alle disse frustrerte innleggene fra personer med erfaring fra nav, så burde man ikke angripe brukerne - man burde heller ta diskusjonen om hvor i h.... det gikk så galt at systemet ikke fungerer for så utrolig mange. Det koster samfunnet langt mer enn det samfunnet har råd til! Men det er lettere å anta at det alltid er brukernes feil, for da kan alle de som "jobber og betaler for andre" heve seg over de som sliter, og så slipper de å ta den ubehagelige diskusjonen og slipper å forholde seg til at vi har et så kostbart system som faktisk påfører enkeltpersoner og samfunnet store ekstrakostnader. Vi har ikke råd til å fortsette å ha et så dårlig fungerende system at det gir folk nye diagnoser og problemer! Anonymous poster hash: dd439...353 Signerer Anonymous poster hash: 21e83...35d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå