Gå til innhold

Grøt i bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen jeg kjenner sier at man ikke kan sende med grøt i bhg til en 14 mnd baby.

Men min lillesøster fikk grøt i bhg!

Er det så uvanlig at de ansatte gir det? Tar jo fem minutter å gi...

Anonymous poster hash: 0477e...b30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På småbarnsavdelingen i barnehagen vi bruker så gir de barna middagsglass hvis man sender med, så man skulle jo tro de kunne gi barnet grøt også.
Men helt ærlig skjønner jeg ikke hva barn på 14 mnd skal med grøt da, kan det ikke spise brødskiver?

Skrevet

I vår bhg gir vi grøt til de som måtte trenge det. Veldig spesielt om noen nekter dette. Hvem har du hørt det fra? 

Anonymous poster hash: fbc54...e40
Skrevet

Ok, bra :) nei, min er ti mnd, men skal i bhg ved 14 mnd alder. Vet ikke hva hun spiser da, men er veldig glad igrøt!

Liker kun brødskive uten noe på.

Skrevet

I barnehagen vår gir de ikke ting som gjør at barnet må mates. Så grøt, yoghurt og andre ting som må spises med skje, gis ikke før barna spiser dette selv.

Anonymous poster hash: ad6ab...71a

Skrevet

Jeg får vel spørre dem. Sende en mail eller noe.

Skrevet

I barnehagen vår gir de ikke ting som gjør at barnet må mates. Så grøt, yoghurt og andre ting som må spises med skje, gis ikke før barna spiser dette selv.

Veldig spesielt!

Har jobba i barnehage i mange år nå, og det her hadde ikke falt meg inn. Hvorfor? Barn er jo forskjellig? Det er jo ikke sånn at de blir mata for alltid. Da jeg jobba på småbarnsavdeling var det kanskje 1 maks 2 som trengte hjelp med maten pr gruppe. Kanskje en grøtunge. Etterhvert spiser jo også disse brød. Er det for å ha minst mulig å gjøre på jobb da eller?

Skrevet

Her får de grøt på den minste avdelingen, ofte så lager de havregrøt til lunsj og.

Anonymous poster hash: 424dd...855
Skrevet

I vår barnehage gir de heller ikke ting som barna må mates. De er 4 ansatte på avdelingen. Sier seg selv at de ikke kan sitte å mate 7-8 unger til hvert måltid.

Anonymous poster hash: 0d5a6...a32
Skrevet

I vår barnehage gir de heller ikke ting som barna må mates. De er 4 ansatte på avdelingen. Sier seg selv at de ikke kan sitte å mate 7-8 unger til hvert måltid.

Anonymous poster hash: 0d5a6...a32 [/acrony

Gjør det egentlig det?

Mest sannsynlig vil over halvparten av disse småtrolla gjerne spise selv. Kanskje med litt veiledning. Jeg ser virkelig ikke problemet. Og som sagt det har aldri vært noe problem i vår bhg. Når vi har tomatsuppe til lunsj så får alle. Ikke bare storavdeling. Jeg synes fremdeles det er veldig spesielt.

Vi har fast grøtdag, fast varmlunsj dag. Og tre voksne på hver avdeling. Ingen av barna der sulter. Synes det høres ut som dårlig service og en unnskyldning for å gjøre minst mulig. Hva skal barnehagen rekke da?

Skrevet

Der hvor mi skal begynne er det 14 unger og 4 voksne (litt nervøs for det,ja). Hun har enda ikke fått tenner så spiser bare most mat enda, men tenker at de som kan spise skiver bør gjøre det.

Tenk om de ansatte skulle koke opp vann og blande til 14 ulike grøtpakker, samt mate ungene...

Anonymous poster hash: d779e...5d1
Skrevet

Regnes som baby til barnet fyller sitt første år, og da er det småbarn. Spiser vanlig mat da skal du se.

Anonymous poster hash: a0fb4...f9c
Skrevet

Der hvor mi skal begynne er det 14 unger og 4 voksne (litt nervøs for det,ja). Hun har enda ikke fått tenner så spiser bare most mat enda, men tenker at de som kan spise skiver bør gjøre det.

Tenk om de ansatte skulle koke opp vann og blande til 14 ulike grøtpakker, samt mate ungene...

14 småbarn på 4 voksne er vel ikke helt innafor vel?

Skrevet

Ville stresset ned og bare sett det an til ca en måned før barnehagestart. Skjer veldig mye i utviklingen på denne korte tiden.

Skrevet

Er mye som skjer på disse månedene skal du se ;)  Ingen ting å bekymre seg over nå. Og når hun er 14 måneder spiser hun nok selv og sikkert brød også.  :)  Mange barnehager har jo også havregrøt til frokost.

Skrevet

De kan fint tygge uten tenner altså. De har ganske sterke og harde gomer.

Skrevet (endret)

Standard er vel 3 barn pr voksen i vanlig kommunal bhg tror jeg.

Veldig glad for å ha datteren min i en bhg med 4 voksne og 9 barn :)

Når det er sagt synes jeg det høres rart ut at de ansatte i enkelte bhg ikke gir mat til de som skulle trenge det. På en småbarnsavdeling er det variasjon i både alder på barn og deres interesse for å spise selv.

Hos oss er det 2 av 9 som trenger hjelp, og vi kan sende med hva som helst å spise til barna våre. Grøt/yoghurt/middagsrester osv. De ansatte ordner opp med varming, servering osv.

Det er tre dager med varmmat i bhg, hvorav en dag er suppedag og en annen er grøtdag. Alle i hele bhg spiser det samme, og har flere ganger kommet for å hente under siste måltid i bhg, og de ansatte sitter og spiser sammen med de, og gir de minste med skje.

Høres ut som latskap og ikke ville gi barna mat. Flertallet på en avdeling vil uansett spise selv.

Endret av Ziiona
Skrevet

Hadde de nektet å gi sønnen min grøt når han ikke enda ville spise brødskiver,så hadde jeg byttet barnehage!

Du må huske at det er barnehagen som jobber for deg ikke omvendt.

Det er du som må si hvordan du vil ha ting,innen for rimlighetens grenser selvsagt.

Å gi grøt til ett barn som ikke vil ha brød ser jeg på som en selvfølge!

Anonymous poster hash: 4b379...dcf
Skrevet (endret)

Toåringen har, i likhet med fleire på avdelinga, ein grautpakke ståande i bhg for dei dagane ho nektar å ete skive.

Endret av ★
Skrevet

I vår får de som vil ha grøt uannsett alder :)

Anonymous poster hash: ebdaf...23f

Skrevet

Merkelig her er de fire voksne på 13 unger. I vår barnehage får de små yoghurt og grøt fra tidlig ett års alder.

De måter og styrer med de minste ellers lar de de minste kose seg med skje alene.

Flinke damer som koser seg på jobben med barna :)

Anonymous poster hash: ebdaf...23f

Skrevet

Det er det jo, vi er 16 barn på 4 voksne. 14 barn på 4 er 3,5 barn pr voksen, helt normalt

Anonymous poster hash: fa091...2be

Skrevet

4 ansatte på 8 unger? Da er det ihvertfall ikke noe problem å gi grøt. Vanlig med 9 barn på 3 voksne på småbarn. Vi gir grøt til dem som måtte ønske det. Ingen problem.

Anonymous poster hash: 4719c...577

Skrevet

I vår barnehage står barnehagen for maten, men der serverer de graut til frokost til de barna som vil ha det. Min gutt på 17 mnd er fortsatt en liten graut gutt, så er graut til frokost og kvelds. Kan spise det selv, men søler litt, så i barnehagen hjelper de til. Er flere små som fortsatt spiser graut i barnehagen, og de hjelper da virkelig de som trenger det.

Gjest Julia1984
Skrevet

Oj, det var sært.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...