Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #1 Skrevet 22. april 2014 Begynner å bli bekymret. Hun hoster og snørrer, og har en temp på 38. Som regel er hun bedre på kveldene; hun har ikke feber og leker som normalt. Hun har spist litt hver dag, og har også bæsjet hver dag. Hun har mindre våte bleier enn vanlig, men hun tisser iallefall to-tre ganske fulle bleier iløpet av en dag. Lege? Anonymous poster hash: 0c862...8ff
mamma_til_verdens_beste Skrevet 22. april 2014 #2 Skrevet 22. april 2014 Jeg hadde ringt lege i alle fall, om det var mitt barn.Sannsynligvis må det jo bare gå sin gang, men jeg vil ikke ta noen sjanser i alle fall
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #3 Skrevet 22. april 2014 Jeg hadde latt det gå sin gang. 38 er ikke spesielt høy feber, og man behandler aldri feber men barnet. Hvis hun har god almenntilstand, spiser og drikker (noe) og som du sier tisser så er det ikke noe å gjøre annet enn å ta tiden til hjelp. Mistenker du derimot det kan være noe som kan behandles, så er saken en annen. Kan nevne at jeg er ganske rolig i forhold til sykdom og feber og ville ikke reist i dette tilfelle. Men ungen min hadde nok fått følge av pappan som syns det er under enhver kritikk å ikke gi ungen paracet ved feber over 38,5. Legen og jeg er derimot enige, så her behandles ungen og ikke feberen. Anonymous poster hash: 79747...019
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #4 Skrevet 22. april 2014 Jeg er selv sykepleier, og hadde ikke kontaktet lege ennå. Så lenge hun har grei AT, spiser og drikker litt, i tillegg til at hun har tissebleier, så kommer ikke legen til å gjøre noe. Det må bare gå sin gang. Men ville vært obs på tegn til dehydrering, eller tegn til vondter i f.eks ørene. Fokuser på å få i henne drikke. Blanding av farris og eplejuise er bra. Anonymous poster hash: 928eb...6d9
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #5 Skrevet 22. april 2014 Sønnen min på 2 år hadde 40 i feber i 6 dager,så gikk det over av seg selv. Hadde akkurat bestemt meg for å ringe legen på dag nr 7 men da komm selvsagt ikke feberen likevel. Anonymous poster hash: 53c56...f27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå