Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #1 Skrevet 22. april 2014 Noen som vet hvor lang tid det tar før man får oppgjøret for salget sitt? Har ventet 2 uker nå.. Har jo vært påske. Men er ikke dette lenge? Anonymous poster hash: d5d43...c85
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #2 Skrevet 22. april 2014 Nei det er ikke lenge. Det skal igjennom papirmølla hvor alle dokumenter er undertegnet, og alt er registrert i kartverket. Når alt er kommet Kartverket i hende så tar det ca 1 uke å bli ferdigregistrert der så det tar tid. Når jeg solgte mitt hus tok det nesten tre uker og da var det ingen forsinkelser som påske. Det samme gjorde det det når mine foreldre solgte hytta. Anonymous poster hash: b8e55...645
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #3 Skrevet 22. april 2014 Hei, dette kan ta opp til 15 virkedager. Det vil si arbeidsdager. Dette har med tinglysing av skjøte. Oppgjør blir normalt sett ikke utbetalt før eiendommen er skjøtet over på ny eier. ting stopper derfor litt opp når kartverket/tinglysingen har fri/ferie. Anonymous poster hash: 1b9fa...8ca
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #4 Skrevet 22. april 2014 Oida.. Såpass ja.. Trodde en ukestid vi.. Mente det ikke gikk så lang tid når jeg solgte første leiligheten min. Men får vente en uke til jeg da.. :0 Takk for svar Anonymous poster hash: d5d43...c85
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #5 Skrevet 22. april 2014 Skal ikke ta mer enn 14 virkedager. Etter det kan du begynne å kreve rente. Stort sett tar det en ukes tid. Anonymous poster hash: cb57e...1e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå