Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #1 Skrevet 22. april 2014 Hei, vi tenkte å prøve å få 2 1/2-åringen vår tørr på dagtid i løpet av sommeren, og har begynt så smått å ta av henne bleien hjemme. Vi setter henne på do og hun får klistremerkebelønning når hun tisser. Men foreløpig merker jeg at hun småtisser hele tiden, altså det virker ikke som om hun har lært seg å "samle opp" ennå. Selv om vi tar henne på do ofte, tisser hun plutselig litt på seg, altså virker det som om hun letter seg hver gang hun får litt urin i blæren. Storebror hadde samme problem, som medførte at vi ventet et år, men han sluttet ikke før han var fire år, og vi vil veldig gjerne bli ferdig med bleier tidligere med lillesøster... Er det noen som har erfaring med slik "småtissing"? Fikk dere likevel til å slutte med bleie, eller måtte dere vente litt? Har dere noen tips til hvordan vi skal gå videre annet enn å la henne gå uten bleie hjemme? Takknemlig for alle innspill. Anonymous poster hash: 5fbd3...ab1
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #2 Skrevet 22. april 2014 Sluttet med bleier da hun var 2 år og da var hun klar. Hadde 1 uhell i barnehagen, men ikke noe mer. Både tisset og bæsjet på do. Hun hadde snakket om at hun ville slutte med bleie og at hun ville tisse på do en stund før jeg tok bleien av. På natta sluttet hun 4 mnd. etter hun sluttet på dagtid. Mitt råd er å vente til barnet er klar. Anonymous poster hash: 1ebf1...7bb
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #3 Skrevet 22. april 2014 Tror ikke hun er klar ennå. Jeg hadde ventet. Anonymous poster hash: f6e96...f37
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #4 Skrevet 22. april 2014 Dette slet datteren min med og på samme alder. Da hun var 3 år tok vi det opp på helsestasjonen. Og det er noe som alle barn gjør, og før 3 års alder skal de fleste slutte å småtisse. Vi fikk beskjed om at vi måtte til utredning hvis hun ikke hadde sluttet å småtisse da hun var 3,5 år. Nå gikk det bra, og hun sluttet rett etterpå. Da gikk bleieslutten bra og. Men fikk beskjed om at det var ikke noe jeg kunne gjøre med det. Anonymous poster hash: 21af1...bf9
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #5 Skrevet 22. april 2014 Takk for svar! Da høres det ut som om vi bare må vente, da? Med litt flaks slutter hun kanskje med småtissingen før sommeren? Vi kan jo uansett fortsette med dotrening og la henne gå uten bleie litt i sommer, da. hi. Anonymous poster hash: b85ea...0cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå