Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #1 Skrevet 21. april 2014 Bekjent eller venninne- vi er blitt kjent gjennom barna og finner på en del sammen. Jeg har tvillinger og hun har 6 barn- deriblant en baby. Tvillingene mine og ene barnet hennes er like gammel. Vi skal ha en sammenkomst her hjemme hos meg om 14 dgr ca og kommer noen andre barn på samme alder og en del mødre. Tenker på om jeg skal invitere henne også, men å ha alle barna her blir for mye. Hun har lite kontroll på dem og siden hun har baby blir det andre sin jobb- som regel min. Tenker på om det går an å si at hun og x er invitert? Ja, og selvsagt den ammede babyen? Eller blir dette helt feil? Anonymous poster hash: 66b59...aa4
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #2 Skrevet 21. april 2014 Mener du å bare be den ene tvillingen (og babyen)? Ja, det syns jeg du skal gjøre! (Om du ønsker å miste henne som venn, selvfølgelig).. Men jeg tror du bare prøver å shake things up herinne Anonymous poster hash: 549d8...ee5
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #3 Skrevet 21. april 2014 Jeg syntes du kan gjøre det. Jeg har gjort det selv flere ganger. Flere har gjort det mot meg også, og det gjør da ingen ting. Man må jo ikke be hele familien når det er 1 lekekamerat som er interessant. Flott for den ene som er invitert også å oppleve noe alene. Viktig at du skriver at babyen også er velkommen. Anonymous poster hash: 023a7...f66
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #4 Skrevet 22. april 2014 Ja det kan du, med så mange søsken har det barnet bare godt av litt " alenetid" og ikkeminst egene venner. Anonymous poster hash: 2d6f4...f15
*Miss Marple* Skrevet 22. april 2014 #6 Skrevet 22. april 2014 Det har vi alltid gjort i vennegjengen. Noen ganger er det rett og viktig at det er den ene som blir invitert til sin venn uten søsken 'på slep' - spesielt viktig er det kanske i store søskenflokker.
Chl85 Skrevet 22. april 2014 #7 Skrevet 22. april 2014 Og da må hun finne noen som kan sitte barnevakt for de andre 5 barna? Da blir det jo enklere å takke nei for å si det sånn. Selv ville jeg bedt alle sammen også tatt den ekstra jobben det er å ha så mange barn hos meg den ene gangen. Se på det som en venninne tjeneste He he. Ellers så kan du jo høre om det går ann at det ene barnet er med og at hvis det er umulig så kan de andre bli med?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #8 Skrevet 22. april 2014 Og da må hun finne noen som kan sitte barnevakt for de andre 5 barna? Da blir det jo enklere å takke nei for å si det sånn. Selv ville jeg bedt alle sammen også tatt den ekstra jobben det er å ha så mange barn hos meg den ene gangen. Se på det som en venninne tjeneste He he. Ellers så kan du jo høre om det går ann at det ene barnet er med og at hvis det er umulig så kan de andre bli med? Hun trenger vel ikke lete lengre enn til barnas pappa for å finne barnevakt? Eller er han fritatt fordi det er så slitsomt med så mange barn? Anonymous poster hash: e0c8e...688
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #9 Skrevet 22. april 2014 Mener du å bare be den ene tvillingen (og babyen)? Ja, det syns jeg du skal gjøre! (Om du ønsker å miste henne som venn, selvfølgelig).. Men jeg tror du bare prøver å shake things up herinne Anonymous poster hash: 549d8...ee5 Jeg burde nok ha lagt meg tidligere i går, ser at jeg har lest veeldig feil Det er jo DU som har tvillinger, ikke henne Begynte å lure på hvorfor alle mente det var greit å bare be den ene tvillingen, men ser jo nå at jeg var litt ute og syklet her Anonymous poster hash: 549d8...ee5
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 22. april 2014 #10 Skrevet 22. april 2014 Og da må hun finne noen som kan sitte barnevakt for de andre 5 barna? Da blir det jo enklere å takke nei for å si det sånn. Selv ville jeg bedt alle sammen også tatt den ekstra jobben det er å ha så mange barn hos meg den ene gangen. Se på det som en venninne tjeneste He he. Ellers så kan du jo høre om det går ann at det ene barnet er med og at hvis det er umulig så kan de andre bli med? Hun trenger vel ikke lete lengre enn til barnas pappa for å finne barnevakt? Eller er han fritatt fordi det er så slitsomt med så mange barn? Anonymous poster hash: e0c8e...688 Man vet jo ikke om far jobber skift i Nordsjøen eller er skilt fra mor. Man må ha barnevakt til de andre hvis man skal bort med 1 av 5 barn. Enten det er far, bestemor eller nabojenta. Utrolig mange her på forumet tror at ALLE kan skaffe barnevakt når som helst bare de legger godviljen til. Inviterer man en seksbarnsmor med bare ett barn så må man regne med at hun kanskje må takke nei, og da ikke må bli sur for det. Selv om det SELVFØLGELIG er helt vanlig og akseptabelt å invitere venner med kun noen av barna som passer i alder med egne barn.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #11 Skrevet 22. april 2014 Og da må hun finne noen som kan sitte barnevakt for de andre 5 barna? Da blir det jo enklere å takke nei for å si det sånn. Selv ville jeg bedt alle sammen også tatt den ekstra jobben det er å ha så mange barn hos meg den ene gangen. Se på det som en venninne tjeneste He he. Ellers så kan du jo høre om det går ann at det ene barnet er med og at hvis det er umulig så kan de andre bli med? Hun trenger vel ikke lete lengre enn til barnas pappa for å finne barnevakt?Eller er han fritatt fordi det er så slitsomt med så mange barn? Anonymous poster hash: e0c8e...688 Man vet jo ikke om far jobber skift i Nordsjøen eller er skilt fra mor. Man må ha barnevakt til de andre hvis man skal bort med 1 av 5 barn. Enten det er far, bestemor eller nabojenta. Utrolig mange her på forumet tror at ALLE kan skaffe barnevakt når som helst bare de legger godviljen til. Inviterer man en seksbarnsmor med bare ett barn så må man regne med at hun kanskje må takke nei, og da ikke må bli sur for det. Selv om det SELVFØLGELIG er helt vanlig og akseptabelt å invitere venner med kun noen av barna som passer i alder med egne barn. Man vet jo ikke mer enn hi forteller, men siden hun ikke nevner det kan man kanskje gå ut fra at pass til de andre barna ikke er et problem. Man trenger ikke alltid anta det verste. Anonymous poster hash: d8411...036
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #12 Skrevet 22. april 2014 Og da må hun finne noen som kan sitte barnevakt for de andre 5 barna? Da blir det jo enklere å takke nei for å si det sånn. Selv ville jeg bedt alle sammen også tatt den ekstra jobben det er å ha så mange barn hos meg den ene gangen. Se på det som en venninne tjeneste He he. Ellers så kan du jo høre om det går ann at det ene barnet er med og at hvis det er umulig så kan de andre bli med? Hun trenger vel ikke lete lengre enn til barnas pappa for å finne barnevakt?Eller er han fritatt fordi det er så slitsomt med så mange barn? Anonymous poster hash: e0c8e...688 Man vet jo ikke om far jobber skift i Nordsjøen eller er skilt fra mor. Man må ha barnevakt til de andre hvis man skal bort med 1 av 5 barn. Enten det er far, bestemor eller nabojenta. Utrolig mange her på forumet tror at ALLE kan skaffe barnevakt når som helst bare de legger godviljen til. Inviterer man en seksbarnsmor med bare ett barn så må man regne med at hun kanskje må takke nei, og da ikke må bli sur for det. Selv om det SELVFØLGELIG er helt vanlig og akseptabelt å invitere venner med kun noen av barna som passer i alder med egne barn. Far barnevakt? Hadde du kalt mor barnevakt om det var far og et av barna som skulle bort, og mor vere hjemme med resten? Mye rart her.... Anonymous poster hash: 29d14...d9d
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #13 Skrevet 22. april 2014 Og da må hun finne noen som kan sitte barnevakt for de andre 5 barna? Da blir det jo enklere å takke nei for å si det sånn. Selv ville jeg bedt alle sammen også tatt den ekstra jobben det er å ha så mange barn hos meg den ene gangen. Se på det som en venninne tjeneste He he. Ellers så kan du jo høre om det går ann at det ene barnet er med og at hvis det er umulig så kan de andre bli med? Hun trenger vel ikke lete lengre enn til barnas pappa for å finne barnevakt? Eller er han fritatt fordi det er så slitsomt med så mange barn?Anonymous poster hash: e0c8e...688 Man vet jo ikke om far jobber skift i Nordsjøen eller er skilt fra mor. Man må ha barnevakt til de andre hvis man skal bort med 1 av 5 barn. Enten det er far, bestemor eller nabojenta. Utrolig mange her på forumet tror at ALLE kan skaffe barnevakt når som helst bare de legger godviljen til. Inviterer man en seksbarnsmor med bare ett barn så må man regne med at hun kanskje må takke nei, og da ikke må bli sur for det. Selv om det SELVFØLGELIG er helt vanlig og akseptabelt å invitere venner med kun noen av barna som passer i alder med egne barn. Det er også utrolig mange her inne som tror at alle er alenemødre eller har fedre som ikke stiller opp. Hadde venninna til HI vært i den situasjonen regner jeg med at hun hadde klart å se det problemet selv. Og det er uansett ikke verre enn å invitere og få nei takk. Anonymous poster hash: e0c8e...688
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 22. april 2014 #14 Skrevet 22. april 2014 Og da må hun finne noen som kan sitte barnevakt for de andre 5 barna? Da blir det jo enklere å takke nei for å si det sånn. Selv ville jeg bedt alle sammen også tatt den ekstra jobben det er å ha så mange barn hos meg den ene gangen. Se på det som en venninne tjeneste He he. Ellers så kan du jo høre om det går ann at det ene barnet er med og at hvis det er umulig så kan de andre bli med? Hun trenger vel ikke lete lengre enn til barnas pappa for å finne barnevakt? Eller er han fritatt fordi det er så slitsomt med så mange barn?Anonymous poster hash: e0c8e...688 Man vet jo ikke om far jobber skift i Nordsjøen eller er skilt fra mor. Man må ha barnevakt til de andre hvis man skal bort med 1 av 5 barn. Enten det er far, bestemor eller nabojenta. Utrolig mange her på forumet tror at ALLE kan skaffe barnevakt når som helst bare de legger godviljen til. Inviterer man en seksbarnsmor med bare ett barn så må man regne med at hun kanskje må takke nei, og da ikke må bli sur for det. Selv om det SELVFØLGELIG er helt vanlig og akseptabelt å invitere venner med kun noen av barna som passer i alder med egne barn. Det er også utrolig mange her inne som tror at alle er alenemødre eller har fedre som ikke stiller opp. Hadde venninna til HI vært i den situasjonen regner jeg med at hun hadde klart å se det problemet selv. Og det er uansett ikke verre enn å invitere og få nei takk. Anonymous poster hash: e0c8e...688 Det at far jobber kveld/skift/helg betyr ikke at han ikke stiller opp. Jeg ville bare poengtere at alle er i forskjellige livssituasjoner, og det er ikke gitt at man automatisk lemper resten av barna på far og bare drar i veg når man blir invitert uansett tid på døgnet og året.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 22. april 2014 #15 Skrevet 22. april 2014 Og da må hun finne noen som kan sitte barnevakt for de andre 5 barna? Da blir det jo enklere å takke nei for å si det sånn. Selv ville jeg bedt alle sammen også tatt den ekstra jobben det er å ha så mange barn hos meg den ene gangen. Se på det som en venninne tjeneste He he. Ellers så kan du jo høre om det går ann at det ene barnet er med og at hvis det er umulig så kan de andre bli med? Hun trenger vel ikke lete lengre enn til barnas pappa for å finne barnevakt?Eller er han fritatt fordi det er så slitsomt med så mange barn? Anonymous poster hash: e0c8e...688 Man vet jo ikke om far jobber skift i Nordsjøen eller er skilt fra mor. Man må ha barnevakt til de andre hvis man skal bort med 1 av 5 barn. Enten det er far, bestemor eller nabojenta. Utrolig mange her på forumet tror at ALLE kan skaffe barnevakt når som helst bare de legger godviljen til. Inviterer man en seksbarnsmor med bare ett barn så må man regne med at hun kanskje må takke nei, og da ikke må bli sur for det. Selv om det SELVFØLGELIG er helt vanlig og akseptabelt å invitere venner med kun noen av barna som passer i alder med egne barn. Far barnevakt? Hadde du kalt mor barnevakt om det var far og et av barna som skulle bort, og mor vere hjemme med resten? Mye rart her.... Anonymous poster hash: 29d14...d9d Jeg mente at man måtte ha tilsyn til barna når man er borte og barna hjemme. For enkelhets skyld kalte jeg det for "barnevakt" i stedet for "tilsynsperson for de andre barna". Er utlending, så unnskyld hvis jeg blander sammen begrepene da.
Chl85 Skrevet 22. april 2014 #16 Skrevet 22. april 2014 Og da må hun finne noen som kan sitte barnevakt for de andre 5 barna? Da blir det jo enklere å takke nei for å si det sånn. Selv ville jeg bedt alle sammen også tatt den ekstra jobben det er å ha så mange barn hos meg den ene gangen. Se på det som en venninne tjeneste He he. Ellers så kan du jo høre om det går ann at det ene barnet er med og at hvis det er umulig så kan de andre bli med? Hun trenger vel ikke lete lengre enn til barnas pappa for å finne barnevakt? Eller er han fritatt fordi det er så slitsomt med så mange barn? Anonymous poster hash: e0c8e...688 Nei selvfølgelig kan det være "piece of cake" å ta med kun det ene barnet Sier bare at det kan bli vanskelig også og at derfor kan det bli lettere å takke neitakk. Fritatt fra hva?? Trodde ikke slike sammenkomster var obligatoriske eller noe man bare må.? Jeg kan jo bare tenke ut i fra hi forteller, har jo ikke peiling på hvor mye far er med på, hva han jobber med, om alle barna er donorbarn, om besteforeldre er med i bildet osv. Selvfølgelig kan man be kun et barn, men sier bare at det ikke er sikkert at det er like LETT å få til, som det kanskje er for oss som bare har 1-2 barn. Ellers så må jo hi bare høre med venninna si om det er noe hun kan få til fordi det hadde vært koselig, ellers så får man ta det en annen gang.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #17 Skrevet 22. april 2014 Herre gud, så mye drama for et helt greit spørsmål. Ja du kan invitere bare et av barna. Om det ikke passer for henne, så takker hun nei. Så enkelt er det. Anonymous poster hash: a0a44...1c8
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 22. april 2014 #18 Skrevet 22. april 2014 Jeg har fire barn, og ville ikke blitt fornærmet om jeg, baby og et barn ble invitert. (Har faktisk skjedd for ikke så lenge siden, kommer jeg på nå). Pappa'n var hjemme med de andre. Når man har mange barn er det helt normalt å dele seg litt!
skinnfilla Skrevet 22. april 2014 #19 Skrevet 22. april 2014 Klart du kan det Barna leker gjerne bare med et av barna i en søskenflokk, Om min datter på 8 skal ha besøk, så trenger ikke hele familien stille opp med stort og smått
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #20 Skrevet 22. april 2014 Herre gud, så mye drama for et helt greit spørsmål. Ja du kan invitere bare et av barna. Om det ikke passer for henne, så takker hun nei. Så enkelt er det. Anonymous poster hash: a0a44...1c8 Noen MÅ bare kverulere:p Men ja du kan invitere bare mor og ene barnet HI. Jeg tar jo sjelden med meg de store barna mine når jeg er invitert til venner som har barn på samme alder som min minste, av den grunn at det blir kjedelig for de store. Og ja, da har far ansvaret hjemme.. Det kreves bare litt kommunikasjon kanskje en dag i forveien, så far ikke avtaler noe annet han ikke kan ha med barna på :-) Anonymous poster hash: c6847...848
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå