Gå til innhold

Ull på østlandet nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I barnehagen, hvor de leker ute hele dagen og temperaturen er ganske kald på morgenen, men altfor varm (etter min mening) for ull utpå dagen. Tror ikke de skifter på alle barna slik at de slipper ull på ettermiddagen dersom de kommer med ull på morgenen.

Hva gjør dere?

Anonymous poster hash: 50fa4...6d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke matpause? Du stikker innom barnehagen, og tar av ullet

Anonymous poster hash: 2898e...a16

Skrevet

Nei, nå synes jeg det er altfor varmt med ull. Bor i Oslo

Anonymous poster hash: ba3e9...40a
Skrevet

Bruker dere bomullstillongs og t-skjorte under da, eller bare bukse og genser uten noe under?

Nei, nå synes jeg det er altfor varmt med ull. Bor i Oslo

Anonymous poster hash: ba3e9...40a

Anonymous poster hash: 50fa4...6d0

Skrevet

Nei, i morgen tar vi på tynn bomullsgenser og vanlig bukse. Er det kaldt om morgenen holder det med en vårjakke.

Anonymous poster hash: a0375...fa5

Skrevet

Tynn ull kan gjerne brukes året rundt. Ull regulerer temperatur svært godt.

Anonymous poster hash: e89cd...5a8

Skrevet (endret)

Bur på vestlandet, men her i fineveret har frysepinnen på seg tynn ullunderskjorte utan ermar under bomullsgensaren.   Ellers har dei på seg fleecejakke eller tynn vårjakke på formiddagen, og kler av seg etter kvart.  Plar ha ei teskjorte liggande i bytekassen i bhg på sommarstid, slik at personalet kan hive av dei langerma dersom det vert veldig varmt. 

Tek ikkje på stillongs el no.

Endret av soleia
Skrevet

Nei, her er vi ferdig med ulla i oslo :)

Skrevet

Herregud det er jo sommer!! Ikke no ull nå! :D

Anonymous poster hash: 9e07c...93c
Skrevet

Jeg var nettopp ute av døra nå og idag er det allerede kjempedeilig ute. Absolutt ikke ull.

Skrevet

absolutt ikke ull.. i går gikk ungene mine i bare t-skjorta..

Anonymous poster hash: cbf7e...66f
Skrevet

Nei, man kan ikke bruke ull under klærne hele året! Hva er de med dere som tillegger ull all slags magiske egenskaper?

Greit at ull regulerer varmen bedre enn bomull, men det har da ikke kjølende effekt! Ullstillongs i 20 varmegrader er og blir for varmt.

Anonymous poster hash: d65a8...db2

Skrevet (endret)

Om jentungen ville hatt på seg kortarma kjole i dag hadde det nok kanskje blitt ullundertøy under - men jeg vet at hun kler av seg selv om det blir for varmt. Og dessuten har hun nesten ingen bomullsstrømpebukser...Og hadde nok satt på henne en ulltrøye uten arm om hun hadde hatt det siden det er litt kjølig her om morgenen. Men siden hun er såpass stor (snaaaaaaaaaaart skolejente) har man litt større frihet syns jeg siden hun kan skifte selv om det blir for varmt eller kaldt istedet for at det blir jobb for de voksne i barnehagen. Men om hun hadde vært mindre hadde nok en joggebukse, trøye og en "innejakke" vært antrekket nå. Og en kjole eller skjørt og ullundertøy tilgjengelig i skiftetøyet selv om det nok ikke hadde blitt brukt.

Endret av labine
Skrevet

Synes virkelig det er blitt overhysteri med denne ullen!!! Har en gutt med atopisk eksem, og følte meg som en dårlig mor da jeg måtte levere han i bhg med bomullsklær i vinter. Må forklare og forklare at han får store utslett av ull. Han greier seg helt fint med bomull innerst hele året. De to andre barna bruker ullundertøy, men ikke nå lenger. I dag kuttet jeg ut stillongs og de hadde på seg en vårjakke på vei til bhg/skole. 

Anonymous poster hash: ba9d5...152
Skrevet

Nei, i morgen tar vi på tynn bomullsgenser og vanlig bukse. Er det kaldt om morgenen holder det med en vårjakke.

Anonymous poster hash: a0375...fa5

Sånn gjorde vi også :)

Skrevet

Ingen i familien tåler ull og skjønner virkelig ikke at foreldre kler på barna dette når de veit det blir 20 grader på dagen.

Er det kaldt på morgenen så ta på en ekstra genser, men ull året rundt er da tull!

Anonymous poster hash: e4444...b49

Skrevet

Det er sommertemperatur i Oslo nå. Skolejenta gikk ut med bomullstrømpebukse og olashorts, t-skjorte og genser. Barnehagegutten ien tynn bukse, t-skjorte og collegegenser.

Så deilig å slippe halser, votter, luer, cherrox etc.

Anonymous poster hash: 61f63...8c1

Skrevet

Jeg sendte min treåring i bhg med olabukser og en tynn ulltrøye, ingen stilongs. Jeg synes selv det er deilig å sitte ute i superull nå. Shorts, t-skjorte etc tilgjengelig i skiftekassen, men jeg synes faktisk det er bedre å ta på en tynn ulltrøye enn både t-skjorte og genser i bomull. Når ett lag er nok får han selvsagt gå i bomullsskjorter og gensere.

Anonymous poster hash: d28da...2d1

Skrevet

Bor i Kr.sand og vi bruker ull (sommerull og ull/silkemix) hele året. Myyyye mer behagelig å ha på enn klam bomull. Det er jo stor forskjell på dette og å bruke tykk ullstilongs/body/genser under annen type tøy.

Sendte 3åringen i bhg med dongeribukse og ull/silkemix genser og tynne ullsokker. Bruker T-skjorter/trøyer/singleter i samme stoff hele sommeren. Anbefales :)

Anonymous poster hash: b7ebb...04c
Skrevet

Bor på østlandet, og i dag dro mine barn avgårde i knelange olashortser, t-skjorte og hettegensere (regner med genserene er skrelt av innen nå). Det er 22 grader i skyggen (ihvertfall det måleren på veggen viser), og ville ikke vurdert å ha på ull/superundertøy. Mine hadde daua av varme :P

Anonymous poster hash: 27baa...0f2

Skrevet

Anonym bruker, on 22 Apr 2014 - 03:56, said:

Ikke hvis vanlig bukse brukes utenpå.

Prøv selv å gå med ull under buksa di når det er så varmt som det er på Østlandet nå..i tillegg løp rundt (slik barna gjør) Anonymous poster hash: 9ff21...a95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...