Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #1 Skrevet 21. april 2014 Vi må bytte ett av sommerdekkene pga en skade. Må vi bytte to dekk da, slik at begge dekkene på samme aksling er like gamle? Eller holder det å bytte det ene som har en skade? Dekkene har vært brukt ca 1/2 sesong. Anonymous poster hash: f05f4...7c3
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #2 Skrevet 21. april 2014 Du må bytte 2 dekk. Anonymous poster hash: 98c75...abf
zombie Skrevet 21. april 2014 #3 Skrevet 21. april 2014 dekkene skal ha likt mønster. så om du finner et dekk av samme type, holder det å skifte ett
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #4 Skrevet 21. april 2014 Likt mønster på samme aksling. Om du har en type fremme, og en type bak, er helt OK. Jeg ville likevel kjøpt to nye til å ha på samme aksling. Anonymous poster hash: bc867...693
Frida79 Skrevet 21. april 2014 #5 Skrevet 21. april 2014 (endret) Kommer an på hvor slitt dekkene er. Det bør ikke være veldig stor forskjell i mønsterdybde (eller alder forsåvidt) på dekk på samme aksling. Ved normal kjørelengde/slitasje hadde ikke jeg byttet et dekk som bare var kjørt en halv sesong. Må vel egentlig ikke ha samme dekkmerke om du bare bytter ett dekk heller; kjøretøyforskriften (§13) sier vel bare at dekk på samme aksling skal ha tilnærmet samme egenskaper (altså ikke ett sommerdekk og ett vinterdekk eller to dekk med veldig stor slitasjeforskjell). Har dog hørt at tolkningen her er litt forskjellig rundt om i landet, så det er vel tryggest å gå for samme type dekk... Endret 21. april 2014 av Frida79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå