Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #1 Skrevet 21. april 2014 Vår datter er snart 1 år, og har stort sett sovet i vår seng, dette har vi kost oss med alle tre, og jeg ønsker egentlig å fortsette. Men samboeren har forsiktig ytret at han syns det hadde vært godt å få senga tilbake, både for hans nattesøvn og for sexlivet vårt. Jeg er litt enig og litt uenig. Vi har prøvd noen kvelder nå, å legge henne i egen seng, men hun skriker og skriker og skriker, og tilslutt tar vi henne i senga vår igjen og da sovner hun så godt. Min bekymring er at hun aldri vil ønske å ligge i egen seng, og at eneste mulighet er å "tvinge" det igjennom med skrik og hyl, og det er helt uaktuelt for vår del. Så mitt spørsmål går til dere som har samsovet lenge: hvor lenge gjorde dere det? Og hvordan gikk det til da dere sluttet? Anonymous poster hash: c8c93...690
Lessismore Skrevet 21. april 2014 #2 Skrevet 21. april 2014 Vi samsov med første, og gjør det nå igjen med andre. Med første gikk vi gradvis over til egen seng da hun begynte å gi seg med nattpupp, ca i en alder av 7-8 mnd. Av og til ville hun over i senga vår, og da lot vi henne sove resten av natta mellom oss. Senga hennes sto rett ved siden av vår, så det var ikke så langt ifra oss. Gradvis sov hun mer og mer i egen seng, og da hun var ca to år, flyttet hun inn på eget rom. Håper det går like greit nå med nr 2.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #3 Skrevet 21. april 2014 Vår datter sov med oss til hun var to. En kveld sa hun bare "sova mitt rom", og etter det har hun sovnet på eget rom. Hos alle andre jeg kjenner som har samsovet, så har barnet kommet med ønske om å sove alene eundt toårsalderen. Anonymous poster hash: 3aa31...d9e
Lessismore Skrevet 21. april 2014 #4 Skrevet 21. april 2014 Glemte en ting. Koseklut! Jenta vår brukte en av mine gamle t-skjorter med masse av min mammalukt som hun koste med da hun skulle sove. (Faktisk bruker hun den ennå...!)
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #5 Skrevet 21. april 2014 Har ei på 4 år og vi samsover fortsatt Hun sover fint alene når hun er på overnattingsbesøk, men her hjemme har vi bare 1 soverom og plass til en seng så vi sover sammen. Koselig, trygt og godt. Anonymous poster hash: 32b05...14c
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #6 Skrevet 21. april 2014 Det pleier vel slutte rundt konfirmasjonsalder har jeg hørt. Anonymous poster hash: 5c7ea...54f
Hannasbananas Skrevet 21. april 2014 #7 Skrevet 21. april 2014 Vi samsover enda. Hun er 2,5 år. Koselig!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #8 Skrevet 21. april 2014 Hadde sprinkelsengen inntil vår seng og lå med hånden min inn mellom sprinklene og strøk/koste, da var det ikke noe problem å sove i egen seng. De har fått sove på vårt rom, i egen seng, så lenge de har ønsket. De har alle flyttet inn på eget rom, til juniorseng med egenvalgt dynetrekk (postmann pat og hello kitty) en gang mellom 2 og 3 år. Anonymous poster hash: 253ac...364
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #9 Skrevet 21. april 2014 Begge våre har samsovet mellom mamma og pappa til ca 10 mnd, da har pappaen flyttet på eget rom. Så byttet de om når de ble to år. Da flyttet begge knirkefritt, stolte og trygge inne på eget rom i stor seng med sengehest. Med stor seng kan vi ligge oppi og lese etc. Hør på lille og instinktene dine, vil jeg si. Du kan vel snike deg inn en tur på pappaen sitt rom, eventuelt? Anonymous poster hash: 480c1...569
Elskerhøsten2014 Skrevet 21. april 2014 #10 Skrevet 21. april 2014 Aldri gjort det,og hadde aldri falt meg inn heller, tror i dette huset at både vi og ungen sover bedre slik,men han er på samme rom som oss enda ,men i egen seng. men vet 3 av mine venninner gjorde det og de sluttet når barna var rundt 6-7mnd.blir nok bare vanskeligere hvor eldre de blir
Ugl@ ruger... Skrevet 21. april 2014 #11 Skrevet 21. april 2014 Samsov til de selv fant ut at de ville sove i egen seng. . Sexlivet led ikke, vi har alltid had sex på enten gjesterom, i dusjen eller andre steder i den fasen... Venter fjerdemann nå og kommer til å samsove lenge, nå kmmer vi til å benytte oss av å ha to soverom, slik at far får sove litt alene hvis babyen er urolig når han må opp tidlig og på jobb og til annen kos.... Har selv lagt våre i egen seng på kvelden og tatt dem opp i senga vår utpå natta når de våknet for ny ammerunde og sovet med dem resten av natten. I grunn grei metode for å lære dem å sove i egen seng også. Spedbarn og småbarnstiden er så kort, man bør gjøre det som føles riktig for hver enkelt. Ingen fasit her uansett. Samsoving er ikke for alle.
Rose04 Skrevet 21. april 2014 #12 Skrevet 21. april 2014 Samsov til litt etter to år. Da fikk han ny stor seng og vi sa bare at han hadde fått ny stor seng og skulle sove der nå. Det var ikke noe problem. Kommer ofte inn til oss i løpet av natta, men det er bare koselig.
Englenemine Skrevet 22. april 2014 #13 Skrevet 22. april 2014 Ender opp med samsoving i løpet av natta selv om han legges på eget rom. 2 åring. Koselig
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #14 Skrevet 22. april 2014 Samsover enda med treåringer her. Første året hadde ungen egen seng, men det var bare ekstra stress, så nå har vi spesialbygd en enorm seng slik at alle har plass. Jeg sov slik med foreldrene mine selv da jeg var barn, og begynte å sove på eget rom med søsken da jeg var ca 4-5, men hadde fri tilgang til foreldrerommet hvis jeg ble redd pga mareritt. Fungerte det. Har aldri vært mørkredd. Anonymous poster hash: 9a267...690
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #15 Skrevet 22. april 2014 Venninna mi samsover fortsatt med sin 12 åring. Det hadde nok vært enklere å gjøre noe med saken for 10 år siden enn nå. Anonymous poster hash: 4211c...67d
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #16 Skrevet 22. april 2014 Venninna mi samsover fortsatt med sin 12 åring. Det hadde nok vært enklere å gjøre noe med saken for 10 år siden enn nå. Anonymous poster hash: 4211c...67d Hvordan det? En tolvåring kan man jo forklare at "nå må du sove alene". Dersom tolvåringen ikke forstår det er det andre ting i veien enn at de har samsovet! Anonymous poster hash: 2bb5b...f36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå