Gå til innhold

Konfektkake

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en del år siden fulgte det med ett hefte med kakeoppskrifter via Norsk ukeblad. Der inne var en oppskrift på en konfektkake som var meget god. Men jeg klarer ikke finne den igjen. Om jeg ikke tar helt feil, var ingrediensene sukker, kokesjokolade, smør og kaffe, muligens egg, det husker jeg ikke.. Kanskje noen her inne som kan hjelpe meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er ikke bare sukker, sjokolade, smør og egg da? Det må nesten være noe som gir fylde til kaken, det blir dårlig med kake av bare de tre første ingrediensene i lista. Her er uansett en jeg baker med godt resultat. Husk at det er viktig å bruke god kvalitetssjokolade og ekte smør. 

http://www.detsoteliv.no/oppskrift/himmelsk-sjokolademoussekake

Red: ser at det brukes liten langpanne i oppskriften over her. Jeg bruker en rund form med bakepapir i bunnen. Smelter smør og smører formen og drysser sukker i før jeg har i røren. Det gir en fin sødme og litt crispi følelse når den er stekt, fin kontrast til moussen. Med bakepapir i bunnen lar kaken seg flytte/lirke over på fat og blir dermed pent presentert ved servering, noe jeg ikke syns det blir om den bakes i langpanne. 

Endret av PrinsesseHengepupp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...