Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #1 Skrevet 21. april 2014 er dere slitne? Jeg er. Hun klatrer på alt og må passes på konstant. Når blir det bedre? Har en større unge og, men det er piece of cake. Vet ikke om jeg orker dra på sommerferie, ser for meg at jeg kommer utkjørt hjem igjen. Ikke kjeft på meg, jeg trenger ikke det.... Anonymous poster hash: f0d94...c89
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #2 Skrevet 21. april 2014 JA! Han er virkelig overalt, og har begynt å trasse litt, og selvsagt teste grenser.. Han er i tillegg reneste utbryterkongen, og kommer seg lett ut av hagen på 2sekunder for han sjarmerer nabobarn i senk som slipper han ut, sånn at han er kjapt på ville veier. Kan ikke snu mg vekk i 2sekund! Han kaster, roter, klatrer, hyler, ler og spiser jord.. Slåss med storebror og kaster stein etter katten.. Jeg tror jeg trenger ett par fridager etter denne påska.. Anonymous poster hash: 3289b...19b
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #3 Skrevet 21. april 2014 Gutten min er 2.5 år å syns ikke han er så mye bedre.. Må innrømme at jeg er glad ferien endelig er over! Nå har jeg vært hjemme med han i 11 dager å kjenner at det skal bli godt å komme tilbake til hverdagen. Anonymous poster hash: 3cca3...b43
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #4 Skrevet 21. april 2014 Vet hvordan det er. Når sønnen min var på den alderen var jeg høygravid og etterhvert hadde en nyfødt baby. Husker at jeg var sliten ja. Anonymous poster hash: 385fd...db9
SuperFries Skrevet 21. april 2014 #5 Skrevet 21. april 2014 Jeg er fullstendig utmattet etter påsken! Har en gutt på 20 mnd, og ei snuppe på 3,5 år. De enten elsker hverandre eller hater hverandre hvert sekund av døgnet. Begge er mammadalter, begge utforsker og trasser, og begge elsker å gjøre totalt motsatt av hva jeg bestemmer. Puh! Hver dag er jeg utrolig sliten. Og hver kveld, etter at de endelig har sovnet, priser jeg meg lykkelig over at jeg har to så fantastiske barn! :-)
carma78 Skrevet 21. april 2014 #6 Skrevet 21. april 2014 Har en gutt på 20 mnd og har termin om 3 uker...faktisk må jeg si at ting er litt lettere nå, synes det var travlere rundt 15 mnd alderen. Nå skjønner han hva jeg sier og blir ikke så sinna når jeg ikke forstår han. Generelt mindre sutring, men sterk vilje ja!! Er også litt mer selvstendig og kan leke bittelitt for seg selv.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #7 Skrevet 21. april 2014 Det blir bedre når de nærmer seg 3 år. Men da kommer også den verste trassen.Husker jeg syntes 2 års trassen var ille og trodde ikke det kunne bli verre. Joda det ble det. Så er forskjellige faser man må gjennom. Anonymous poster hash: 385fd...db9
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #8 Skrevet 21. april 2014 Det blir enklere gjerne når ungen blir fire-fem år. Bli ikke for overbeskyttende. Det skal være endel knall og fall. Hun trenger å utforske verden og øve motorikken -men selvfølgelig alt med måte! Ja, må nok holde øye med henne nå, men prøv hvordan du kan eliminere farer -barnesikring er en fin ting. Få avlastning! La andre passe ungen. Hva med faren? Pass på å få mye hvile og la andre, mindre viktige ting seile sin egen sjø. Tenk at denne perioden i det store og hele varer så kort og utviklingen til barnet går i en rasende fart. Før du vet ordet av det er den over! Nyt den! Anonymous poster hash: 44672...647
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #9 Skrevet 21. april 2014 Har en gutt på 20 mnd og har termin om 3 uker...faktisk må jeg si at ting er litt lettere nå, synes det var travlere rundt 15 mnd alderen. Nå skjønner han hva jeg sier og blir ikke så sinna når jeg ikke forstår han. Generelt mindre sutring, men sterk vilje ja!! Er også litt mer selvstendig og kan leke bittelitt for seg selv. # 4 her. Ja faktisk enig med denne. Rundt 15 måneder var den verste perioden her også. Anonymous poster hash: 385fd...db9
Dama på bygda Skrevet 21. april 2014 #10 Skrevet 21. april 2014 Har ei som er 19 mnd, i tillegg til lillebror som er 18 dager gammel. Ja vi har det travelt!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #11 Skrevet 21. april 2014 Min er 22 mnd. Syns det går mye greier siden hun et blitt mye flinkere til å leke mer og ikke flyr like urolig rundt. Men vil helst være ute mest mulig og hun må passes på hele tiden da selvfølgelig. Hun har eldre søsken og vil gjerne være der de er, var mer stress med eldste som løp avgårde hele tiden. Anonymous poster hash: be522...7dd
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #12 Skrevet 21. april 2014 Har ei som runder to år denne uka. Syns det har blitt litt mindre travelt siste tiden. Hun er blitt litt mer forstandig, og konsentrerer seg om ting lenger tid av gangen. Men når det er sagt, så har hun fortsatt sine rastløse dager da ALT skal fikles med og klatres på fortsatt. Da er det i grunn bare å kle på og gå ut en tur... Anonymous poster hash: e6b06...4a8
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #13 Skrevet 21. april 2014 Har ei på 22 mnd. Det er travelt, men heldigvis kan hun leke litt alene også... nen må jo passe på hele tiden.. blir sliten av det. Anonymous poster hash: 5161f...8b4
*Miss Marple* Skrevet 21. april 2014 #14 Skrevet 21. april 2014 Perioden mellom ett og to år er den travleste i hele oppveksten deres og det sier jeg etter å ha fått to barn trygt over i tenårene. Har en snupp på 20 mnd og det er full fart hele dagen - takk Gud for dagduppen men jeg syns også det var travlest for noen mnd siden. Da skjønte hun lite og såg ingen begrensninger. Nå skjønner hun LITT mer og det går faktisk an å skynde seg på toalettet for å racertisse uten at stuen er rasert når man kommer tilbake. Men den klatringen det siste nye er å klatre på salongbordet og henge seg etter taklampa. Det blir litt knall og fall, men jeg prøver å la henne utforske mest mulig, så er jeg heller like i nærheten for å forhindre skader. Jeg kan ikke si at jeg er spesielt sliten. Det går i ett, spesielt når jeg er alene med henne i perioder, men det er som forventet, det er utrolig hva man klarer når man står midt i det. Men jeg har bare henne da, ser absolutt utfordringen for dere som har flere små.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå