Gå til innhold

Ulike målinger - funker ikke blodsukkerapparatet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg måler fastende blodsukker annenhver dag og to timer etter måltid innimellom for å sjekke at det ikke endrer seg. (Fikk utslag på glukosebelastningstest) Foreløpig ser det bra ut :-) MEN nå lurer jeg på om blodsukkermåleapparatet er til å stole på?? Jeg målte 4,4 på en finger og 5,1 på en annen!!! Jeg byttet ut til rent utstyr mellom hver finger, og det var bokstavelig talt mindre enn ett minutt mellom målingen, men en gang på venstre hånd og en gang på høyre. Siden jeg stusset over dette prøvde jeg to ulike fingre på samme hånd noen dager etter og fikk ulike målinger her også.

Kan jeg ikke stole på målingene lenger? Må jeg få nytt apparat? Kan det være andre forklaringer på dette? Noen erfaringer?

Anonymous poster hash: 60ba0...3f2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fingrene dine vært rene også? Det blir faktisk ulike målinger ulike steder på kroppen. F.eks de som har insulinpumpe med sensor i magen nå, som er det helt nye, har en sensor som måler på begge sider av sensoren (mens den ligger i magen). Det er mange steder på sensoren som tar inn målinger så sender den gjennomsnittet av alle målingene til pumpen, som piper om det blir for høyt eller lavt. 

Så tror ikke det er apparatet det er noe galt med, men du kan jo prøve senere eller i morgen. Om det avviker veldig mye hadde jeg nok stusset litt, men begge dine målinger er jo innenfor normalen så det er jo ikke så farlig. 

Anonymous poster hash: f8791...7de
Skrevet

Har fingrene dine vært rene også? Det blir faktisk ulike målinger ulike steder på kroppen. F.eks de som har insulinpumpe med sensor i magen nå, som er det helt nye, har en sensor som måler på begge sider av sensoren (mens den ligger i magen). Det er mange steder på sensoren som tar inn målinger så sender den gjennomsnittet av alle målingene til pumpen, som piper om det blir for høyt eller lavt. 

Så tror ikke det er apparatet det er noe galt med, men du kan jo prøve senere eller i morgen. Om det avviker veldig mye hadde jeg nok stusset litt, men begge dine målinger er jo innenfor normalen så det er jo ikke så farlig. 

Anonymous poster hash: f8791...7de

Ja, det er jo sant :-) Godt det er innenfor! Jeg hadde vasket hendene som instruert, og i tillegg dro jeg over fingeren med ren bomull med den første bloddråpen som kom (sånn som de på laben gjør når jeg tar blodsukker hos legen). Men da er det vel bare vanlig å ha litt ulikt da.. Da kjenner jeg "graviditetshysteriet" tar over litt og tenker jeg må måle minst to ganger hver dag i tilfelle det er kjempehøyt et annet sted.... hehehe

Anonymous poster hash: 60ba0...3f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...