Gå til innhold

Da har jeg opparbeidet meg masse avspasering! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, jeg er lærer.  :icon_lol:

I løpet av påskeferien (helligdagene) har jeg brukt ca 25 timer på retting. Elevene ønsker og bør få tilbakemeldinger på arbeid de har gjort, så fort som mulig, for i det hele tatt å ha sjanse til å få læringsutbytte av min rettejobb. Derfor velger jeg altså å bruke noen timer hver dag (i dag; 2. påskedag ca 7 timer) på retting.

Og bare så dere vet det: Jeg avspaserer med verdens beste samvittighet til sommeren. For meg er det viktig å få ut retting så fort som mulig, men jeg gidder faktisk ikke å jobbe gratis. Betalingen jeg vil ha, er ikke penger, men avspasering.

Jeg ønsker altså å beholde dagens arbeidstidsordning for lærere. For meg er det viktigere enn det økonomiske oppgjøret denne gang. Jeg fatter altså ikke hva KS tenker, verken på eller med. Hva skal jeg gjøre i flere uker på skolen uten elever? Jeg har ikke finregnet på det, men jeg vil tro at minst 90 % av det jeg gjør i skoleåret, er elevrelatert, og det må gjøres i løpet av elevenes skoleår.

Puh... Måtte bare si det. Er litt sliten, men ikke verre enn at jeg skal møte veldig frisk og opplagt på jobb i morgen tidlig. Det er mest min frustrasjon over KS som måtte ut. :murvegg:  

Anonymous poster hash: f6abe...012
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går forslaget til KS gjennom skjønner jeg ingenting. Da kommer de til å angre vilt om 3-4 år. Latterligste forslaget jeg noen gang har hørt!!

Anonymous poster hash: 154a4...932

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...