Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #1 Skrevet 21. april 2014 Jeg ble dumpet av mannen når lille gutt var to uker. Ante fred og ingen fare, og var endelig glad for at et vanskelig svangerskap og en tøff fødsel var overstått. Han hadde funnet seg en ti år yngre dame, lærling som bor i kollektiv. Men de var visst bare venner. I mine øyne gjør de alt kjærestepar gjør bortsett fra å kalle seg kjærester. Jeg til med meg baby og eldstemann og dro til familie langt unna. Frøkna har og familie i nærheten, og samboeren min har vært på familieferie på deres hytte i påska. Han har sett ungene to timer de siste fire ukene. Han sier han ikke er sammen med hu, og vet ikke hva han vil. Jeg skal hjem i morgen, og kjører forbi barndomshjemmet til denne dama. Vurderer å stoppe og presentere meg som x sin samboer og spørre om hu vil møte barna. Jeg vil møte hu første gang hu ser barna mine. Hva jeg vil med det? Se om hu skjønner hva hu driver med. Hun er visst hodestups forelsket. Og jeg vil få bygdesladderet om hu i gang. Sitter å tenker hevn tanker, og er bitter og jævlig. Mannen vil forresten ikke flytte ut av vårt felles hus. Heller ikke selge. Han vet jeg flyttet (langt bort til familie) hvis han får seg kjæreste. På sikt håper jeg det ordner seg mellom meg og mannen. Litt fordi vi har vår historie sammen, og har stått gjennom tøffe tak med fødsler og død. Samtidig lurer jeg på om han fikk panikk over ansvaret to barn medfører. Anonymous poster hash: 3496f...ce5
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #2 Skrevet 21. april 2014 Uff!! Det første jeg tenker er,for en bedriten type! Men jeg forstår også at du ønsker at det skal ordne seg. Menn er jo ofte sånn at de trekker seg litt unna vanskelige situasjoner. Du snakket om at dere hadde opplevd mye trist,kanskje denne unge drittkjærringa(sorry) bare er helt overfladisk og ikke får han til å tenke over ting. Jeg vet ikke helt hva jeg kan gi av tips,men er kanskje ingen dum idé å dra innom henne. Tenker hun blir passe flau. Åh,krysser virkelig fingre for at det ordner seg best for deg og barna! Anonymous poster hash: 17c8e...700
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #3 Skrevet 21. april 2014 Problemet ligger ikke hos henne. Du vil aldri få han til å forstå ved å gå gjennom henne. Det er han som ikke takler tingenes tilstand og fremstår som veik og ja, som en drittsekk. Jeg skjønner du vil ha han tilbake pga all historie dere har sammen og ikke minst barna. Han vil sikkert aldri skjønne at han er dritheldig som har deg som er villig til å vasse rundt i dritt opp til ørene mens han finner ut hva han vil. Æsj, hadde mista all respekt for den mannen. Hvis han bestemmer seg for å "finne ut hva han egentlig vil" rett etter at du har født hans andre barn og faktisk finner seg en ny "venninne", ja da burde han vært mann nok til å avslutte ting skikkelig med deg først. Ikke la deg henge der som en desperat eks som han kan bestemme seg for å ta tilbake eller ikke. Anonymous poster hash: 60e48...8d8
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #4 Skrevet 21. april 2014 La den andre dama være og konsentrer deg om den dusten av en mann. Det er faktisk han som er det største problemet her. Nå vet jeg ikke hvor gammelt det eldste barnet deres er, men å dra han/henne inn i en slik konfrontasjon synes jeg er veldig unødvendig. Hvis dere eier huset sammen, så må han jo uansett kjøpe deg ut hvis dere ikke skal være sammen mer og han vil bli boende. Det er ikke noe han kan velge. Mannen din er en skikkelig dust og jeg synes du er veldig tålmodig som vurderer å ta ham tilbake. Anonymous poster hash: 1bf6d...86e
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #5 Skrevet 21. april 2014 Selvsagt kan han ikke bestemme alene om dere skal selge huset eller ikke, han kan kjøpe deg ut selvsagt, men da må han ha råd til det. Hvis ikke må det selges. Resten skal jeg ikke uttale meg om, siden du selvsagt er superbitter og sint nå. Prøv å tenke på hvilken drittsekk han har vært, og drit i nye dama hans. Dette er ikke hennes feil, dette er kun hans feil. Anonymous poster hash: d473e...ec0
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #6 Skrevet 21. april 2014 Hi her Han vil ikke flytte så lenge vi eier sammen. Barna våre har bare bodd her, så jeg vil egentlig ikke flytte jeg heller. Jeg kan kjøpe han ut, men han nekter. Han har ikke økonomi til å kjøpe meg ut. Vi eier huset 50/50 men lånet blir trukket av min konto. De siste månedene har han ikke betalt sin del. Han vil heller ikke selge. Jeg tør ikke flytte herfra (Sørlandet) til min familie på Vestlandet (jeg har ikke familie her vi bor) og la han "leie" huset. Da er jeg redd det går over stokk og Stein økonomisk. Jeg vet ikke hvilke rettigheter jeg har. Vi har vært en gang på familievernkontoret og bare pratet. Han kommer til å få lite samvær da de er under tre år. Jeg vil liksom ikke flytte så langt, men ser ingen annen mulighet enn her, eller "hjem" der jeg kan få hjelp av familien til barnepass når jeg jobbet. Der er det og større muligheter for meg å få mere dagarbeid. Her jobber jeg stort sett aften og nettet da det er lite arbeid å få. Anonymous poster hash: 3496f...ce5
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #7 Skrevet 21. april 2014 Det nytter ikke hva han sier, han har kun to valg, det er at dere selger eller at han kjøper deg ut. Så enkelt er det faktisk. Hadde ALDRI latt ham leie huset av deg nei, er du gal. Har han ikke økonomi til å kjøpe deg ut har han ikke råd til å sitte å betale på alt huslånet heller. Synes det høres veldig fornuftig ut å flytte nærmere familien din, det er han som har bæsja på leggen her og da får han bare tåle konsekvensene. Du bør innkalle til enda et møte på familievernkontoret og et møte med banken og få det inn i hodet hans hva som er realiteten her. Anonymous poster hash: d473e...ec0
Gjest Antarctica Skrevet 21. april 2014 #8 Skrevet 21. april 2014 Hi her Han vil ikke flytte så lenge vi eier sammen. Barna våre har bare bodd her, så jeg vil egentlig ikke flytte jeg heller. Jeg kan kjøpe han ut, men han nekter. Han har ikke økonomi til å kjøpe meg ut. Vi eier huset 50/50 men lånet blir trukket av min konto. De siste månedene har han ikke betalt sin del. Han vil heller ikke selge. Jeg tør ikke flytte herfra (Sørlandet) til min familie på Vestlandet (jeg har ikke familie her vi bor) og la han "leie" huset. Da er jeg redd det går over stokk og Stein økonomisk. Jeg vet ikke hvilke rettigheter jeg har. Vi har vært en gang på familievernkontoret og bare pratet. Han kommer til å få lite samvær da de er under tre år. Jeg vil liksom ikke flytte så langt, men ser ingen annen mulighet enn her, eller "hjem" der jeg kan få hjelp av familien til barnepass når jeg jobbet. Der er det og større muligheter for meg å få mere dagarbeid. Her jobber jeg stort sett aften og nettet da det er lite arbeid å få. Anonymous poster hash: 3496f...ce5 Du kan forlange at huset legges ut for salg, og at du selv har forkjøpsrett. Hvis han ikke har økonomi til å kjøpe deg ut, er jo saken klar. Bestill megling og skift låser i dørene mens han ikke er hos dere. I praksis er dere jo separert og du har dermed krav på bl a en ekstra barnetrygd. Du kan ikke velge hvem han vil være sammen med til slutt, og kanskje er dette bare en liten lapsus fra en mann i panikkalderen som vil komme krypende tilbake. I så fall får du kjenne etter om du kan være glad i ham igjen. Men det du kan velge er din egen posisjon i dette. Ta det fra en som har prøvd: det blir ikke bedre av å seigpines.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #9 Skrevet 21. april 2014 Hi her Noen andre som har gode råd til meg? Anonymous poster hash: 3496f...ce5
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #10 Skrevet 21. april 2014 Få han ut av det huset!!!! Anonymous poster hash: 60e48...8d8
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #11 Skrevet 21. april 2014 DU sitter med alle kortene her, HI! Du har økonomi til å ta over huset, du kan vise at det er du som har betalt alene på huset siste månedene, at han ikke har lagt ut noe penger på huset disse månedene. HAN valgte å dumpe deg, han velger å pule rundt (unnskyld uttrykket!, men tror det må sies i klartekst) med en mye yngre dame, han har ikke betalt noe på deres felles hus på en stund. Han sier han ikke er sammen med henne - men de er tydeligvis sammen nok til at han blir med henne på hennes familiehytte i påsken. Og han sier han ikke vet hva han vil. På meg så virker det som om han vet hva han vil når han slutter å betale på felles hus, han skaffer seg ny dame (enten han innrømmer at de er kjærester eller ikke) og han velger å ikke se barna sine. Som jeg begynte med, HI - DU sitter med alle kortene her! Hvis du virkelig vil ha denne mannen tilbake (vil du virkelig det når han svikter så totalt alt som er av tillit??) - da må du begynne å stille krav... NÅ! Si at hvis han vil se om dere får forholdet på beina igjen, så må han kutte all kontakt med den andre dama NÅ. Han må begynne å betale sin del av utgiftene NÅ. Han må være villig til å begynne i parterapi på familievernkontoret NÅ! Hvis han ikke vil det, så må du bare begynne å handle med det samme. Da forteller du ham at du ikke har tenkt å sitte i deres felles hus og vente på ham og at du anser ham for å ha kjærest så lenge han er sammen med henne, reiser på ferie sammen osv. Og så forteller du ham at du planlegger å flytte tilbake til Vestlandet. Pakk tingene hans og be ham hente dem - han kan virkelig ikke mene at han skal fortsette å bo i deres felles hus når du er der og han p.... rundt på den andre dama! Gjør som noen over her anbefalte - krev at huset blir lagt ut for salg hvis han ikke har mulighet til å kjøpe deg ut. Og så tar du tak i ting. Jeg tror det er viktig at du får ham ut av huset - både fordi han da forstår alvoret... men også fordi det kan ha noe å si for deg økonomisk. Ikke minst så vil du få andre stønader som alenemor enn om du offisielt bor sammen med mannen - selv om han har valgt deg bort. Vær litt tøff, nå, HI - en mann som greier å dumpe kona to uker etter barn nr to er født, han trenger enten en ordentlig wake up call - eller han er så kynisk at det ikke er håp likevel. Få frem litt krefter og sinne i deg selv - du fortjener f... ikke å bli behandlet slik han behandler deg! Og når han velger å behandle deg slik, så får han også ta konsekvensene av sine handlinger! Du sitter med alle gode kort på hånden - bruk dem! Om nødvendig så skaffer du deg advokat. Og kontakt familievernkontoret uansett om han vil bli med eller ikke, for jeg tror du trenger noen som kan støtte deg nå. Lykke til! Anonymous poster hash: 9893e...eec
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #12 Skrevet 21. april 2014 Hva er det med denne mannen som er så fantastisk at han får bo i et hus du betaler for, overser barna sine, forlater deg nærmest på fødestua, finner seg en ny dame og samtidig klarer å ha deg hengende etter han?! Anonymous poster hash: 60e48...8d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå