Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #1 Skrevet 21. april 2014 Hei! Jeg og min samboer skilte lag for 4mnd siden. Vi gikk inn en avtale om å prøve 50/50 ordning, dette var med forbehold om godt samarbeid og at han skulle bo i nærheten. Nå er situasjonen slik at samarbeidet er ikke så godt, og han har flyttet til nabobyen, en time fra meg. Jeg har gått til advokat for å prøve å få endret avtalen vår. Fikk et veldig lite hyggelig brev tilbake, der han anser seg som den som er best rystet til å ha hovedomsorgen og han har dratt fram noe gammelt om min psykiske helse, som ikke har hatt noen betydning eller vært mærkbart for gutten vår, da jeg har vært frisk i mange år. Han selv er sykemeldt, han liker ikke å jobbe. Han har psorioasis aritritt, han mener selv han er veldig syk, men han jobber stadig vekk svart sammen med sin far. Han har også hatt problemer med spilling/gambling av poker, det var noe han holdt på med når jeg var gravid og når lillegutt kom til verden. Vi hadde i perioder ikke råd til mat da han prioriterte å gå bak ryggen min å spille opp pengene våre. Han prøvde også å få fram i brevet at hans famile er mer til stedet for lillegutten enn min, men det kan ha noe med at hele familien hans er sykemeld.. Jeg er student, begynner også i deltidsjobb ved studiene fra august innen regnskap. Guttungen har fått barnehageplass rett ved der jeg skal jobbe. Jeg vil anse meg selv som ei veldig god mor, da jeg virkelig gjør alt for at gutten min skal ha det best mulig. Hva tror dere utfall av en rettsak her blir? Anonymous poster hash: da6bc...ed2
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #2 Skrevet 21. april 2014 Du får omsorg, han får annenhver helg. Anonymous poster hash: a4624...396
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #3 Skrevet 21. april 2014 Ikke 50/50 ihvertfall, det er overhodet ikke anbefalt før skolealder og da bare om foreldrene samarbeider godt og bor i nærheten av hverandre så barnet slipper bytte miljø helt annenhver uke. En sak har jo alltid to sider, og nå hører vi din side. Sånn som du legger det frem høres det jo ut som du har hatt mest av den daglige omsorgen frem til nå og da er det gjerne du som får hovedomsorgen ved brudd også. Det er virkelig ikke anbefalt å gå til rettssak da, mye bedre om dere klarer bli enige på familievernkontoret... Blir man enige selv er ikke løsningen dere kommer frem til like bindende som ved en rettsak. Om dere selv finner løsninger kan dere kalle inn til nye meklinger og forandre på ting om det ikke fungerer så bra. Anonymous poster hash: 52447...1d2
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #4 Skrevet 21. april 2014 Dere må møtes på familievernkontoret og få til en ny samværsavtale, du bestiller time og så får han en innkalling. At dere overhodet vurderte 50/50 for en så liten unge er jo helt på bærtur. Hva tenkte dere på? Anonymous poster hash: 11f80...89f
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #5 Skrevet 21. april 2014 Det er vanskelig å mekle med en mann som mener at dette er barnets beste. Rettsak er det siste jeg ønsker, men når foreldrene ikke klarer å bli enige så er det løsningen. Anonymous poster hash: da6bc...ed2
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #6 Skrevet 21. april 2014 Tenkte å prøve med hyppig samvær samtidlig med at han er hos den andre foreldren, det er utrolig vanskelig når man er oppe i en slik situasjon. Men jeg har jo sett at det ikke fungerer, så nå ønsker jeg jo å gjøre noe med det før det er forsent. Anonymous poster hash: da6bc...ed2
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #7 Skrevet 21. april 2014 Men hva sier de på familievernkontoret da, de må vel også fortelle din mann at 50/50 ikke er anbefalt for så små barn? Dere risikerer jo verdens mest utrygge barn som blir sendt som en pakke frem og tilbake sånn uten en fast base i livet, det er kjempeviktig for så små barn å ha en trygg og fast base og heller reise på kortere besøk derfra. For barn under 3 år er det vel ikke anbefalt med mer enn en overnatting på samvær engang, selv om de fleste vel praktiserer en helg... Må da være mulig å få fagfolk til å formidle dette til mannen din, advokaten hans bør jo også vite dette. I en evt rettssak er det helt umulig å få en dom på 50/50 når barnet er 1 år gammelt. Anonymous poster hash: 52447...1d2
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #8 Skrevet 21. april 2014 De anbefalte ikke 50/50 på fvk, da presterer han å si at det er bare han som vet hva som er det beste for barnet vårt.. Han er veldig vanskelig. Advokaten hans er veldig kranglende, han har hentet seg inn en advokat som er fra en annenplass i norge som er kjent for å være vanskelig.. Han skriver i brevet at "Slik sett fungerer det ingen automatikk i at barnet for eksempel må kunne ha løpende kontakt mellom hver av foreldrene for at delt bosted skal kunne anses for å være den beste løsningen for barnet". Dette er noe som er kjempe viktig å ha. Han skriver også "Hva som er den generelle oppfattningen blant fagfolk kan heller ikke være avgjørende i den konkrete sak". Anonymous poster hash: da6bc...ed2
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #9 Skrevet 21. april 2014 Han klarer også med dobbeltmoral å få fram at jeg er god nok som 50/50 mamma, men ikke mer enn det... Anonymous poster hash: da6bc...ed2
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #10 Skrevet 21. april 2014 De anbefalte ikke 50/50 på fvk, da presterer han å si at det er bare han som vet hva som er det beste for barnet vårt.. Han er veldig vanskelig. Advokaten hans er veldig kranglende, han har hentet seg inn en advokat som er fra en annenplass i norge som er kjent for å være vanskelig.. Han skriver i brevet at "Slik sett fungerer det ingen automatikk i at barnet for eksempel må kunne ha løpende kontakt mellom hver av foreldrene for at delt bosted skal kunne anses for å være den beste løsningen for barnet". Dette er noe som er kjempe viktig å ha. Han skriver også "Hva som er den generelle oppfattningen blant fagfolk kan heller ikke være avgjørende i den konkrete sak". Anonymous poster hash: da6bc...ed2 Husk:Advokatens jobb er å kjempe hva som er best for far, ikke hva som er best for barnet, Han prøver bare å skremme deg. Ta kontakt med en advokat som kan ta seg av fars advokat og så møtes dere i retten. Far har allerede brutt premissene for delt omsorg og har en dårlig sak. Anonymous poster hash: 6fea5...97e
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #11 Skrevet 21. april 2014 Siden vi bare hører din side av saken så er det umulig for oss å "vite" hvem som evt får hovedomsorg. Anonymous poster hash: 0cc80...c2e
BareMas Skrevet 21. april 2014 #12 Skrevet 21. april 2014 De anbefalte ikke 50/50 på fvk, da presterer han å si at det er bare han som vet hva som er det beste for barnet vårt.. Han er veldig vanskelig. Advokaten hans er veldig kranglende, han har hentet seg inn en advokat som er fra en annenplass i norge som er kjent for å være vanskelig.. Han skriver i brevet at "Slik sett fungerer det ingen automatikk i at barnet for eksempel må kunne ha løpende kontakt mellom hver av foreldrene for at delt bosted skal kunne anses for å være den beste løsningen for barnet". Dette er noe som er kjempe viktig å ha. Han skriver også "Hva som er den generelle oppfattningen blant fagfolk kan heller ikke være avgjørende i den konkrete sak". Anonymous poster hash: da6bc...ed2 Ikke la deg skremme av det som advokaten skriver, ender det hele i tingretten er det først noen runder med rettsmekling hvor dere har muligheten til å bli enige om hva som er best for barnet, med god hjelp av sakkyndig. I brevene bfs advokat sendte meg kunne man tolke det som at jeg drev med samværssabotasje, men det ble uansett et samvær som jeg ønsket i rettsmeklingen. Hvorfor? Jo, fordi jeg hadde fokus på barnet og hva som fungerte, så ligger fokuset ditt på barnet kommer du langt.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #13 Skrevet 21. april 2014 Takk for svar Anonymous poster hash: da6bc...ed2
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #14 Skrevet 21. april 2014 Hei. Vil anbefale deg å dokumentere så mye du kan om hva du gjør og hva far gjør. Feks skriv ned datoer dersom han ikke møter til avtaler etc. tenk også på hvordan du fremstár ovenfor barnehagen og ellers. Feks ikke lurt med ny samboer midt oppe i det hele. Når situasjonen er slik den er må du planlegge for det værste og ha ditt på det tørre! Anonymous poster hash: 21c07...266
Elskerhøsten2014 Skrevet 21. april 2014 #15 Skrevet 21. april 2014 Dette er ord mot ord, finn frem så masse bevis du har, og du har en sterkere sak enn han
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå