Gå til innhold

Journal fra sykehuset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg endte på overvåkningen på sykehuset en natt i påsken. Det ble tatt masse blodprøver og røntkenbilder uten at de fant noe spesielt. Likevell lurer jeg jo litt. Jeg dro jo bare hjem da legen sa det var ok uten å ha sett noen papirer. får legen min kopi av det som finnes og kan jeg få se dem?

Er det ikke også rart at man ikke skriver under på noe eller sjekker noen legitimasjon hverken ved inn eller utskrivning?

Anonymous poster hash: 3240c...19d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får sikkert tilsendt en epikrise etterhvert, men det tar ofte litt tid.

Skrevet

Det skal ikke ta lengre tid enn 7 dager fra den dagen pasienten blir skrevet ut til epikrisen blir sendt ut fra sykehuset. Dette er det egne krav om. Det er derimot ingen automatikk i at pasienten får kopi nødvendigvis.

Anonymous poster hash: d44fc...904

Skrevet

Er det vanlig at pasienten får det, har aldri jeg fått

Anonymous poster hash: 3ec2d...c05

Skrevet

Er det vanlig at pasienten får det, har aldri jeg fått

Anonymous poster hash: 3ec2d...c05

Nei, det er, som jeg har nevnt over, ingen automatikk i at pasienten får kopi av epikrisen. Jeg er helsesekretær på en poliklinikk på et sykehus, og hos oss er det max 5%, sanns mindre, av epikrisene som også sendes til pasienten.

Men mulig det tallet er høyere andre steder. Jeg jobber et sted hvor pasientene ofte er i en situasjon hvor det ikke går an eller ikke er lurt å sende epikrise til dem.

Anonymous poster hash: d44fc...904

Skrevet

Jeg har vært innlagt på Lovisenberg en del ganger og alltid fått dem etter et par uker. Det samme gjelder når datteren min har vært innlagt på Ullevål. Antok at man alltid fikk epikrise siden vi har fått det de gangene, men er jo ikke sikkert at det er sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...