Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #1 Skrevet 20. april 2014 Trenger bare å blåse ut litt. Hadde en diskusjon idag med mannen gjeldende hans foreldre og vårt barn hvor han uttaler at svigermor er bedre på å ta seg av vår datter fordi hun er utdannet førskolelærer og har jobbet med barn i 30 år. Kjente bare at jeg ble så lei meg og det gjør litt vondt i hjertet. Orker ikke ta det opp med han, da blir det bare lange diskusjoner som jeg ikke orker. Kjennes bedre når man får "snakket" med noen og ikke bare holder det inne hvertfall. Anonymous poster hash: e4ca3...bdd
☆☆☆ Skrevet 20. april 2014 #2 Skrevet 20. april 2014 Bedre enn dykk til å ta seg av barnet eller bedre enn andre barnevakter?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 20. april 2014 #3 Skrevet 20. april 2014 Det var ikke en særlig hyggelig ting å si ifra mannen din. Du/dere kjenner jo barnet best og dermed vil jo dere ha de beste forutsetningene for oppdragelsen hennes. Men samtidig så er det jo viktig å huske på at noen mennesker er flinkere med barn enn andre, noen er flinkere med dyr, noen er flinkere å male, mens noen er flinkere å bygge hus osv.. Jeg tenker at det din man mente var at hans mor har svært lang erfaring med svært mange forskjellige barn og har dermed svært god kunnskap innenfor dette området. Men det vil ikke si at barnet FØLER seg tryggere med hans mor, snarere tvert imot, barnet vil føle seg tryggest hos deg uansett hvilken utdannelse din svigermor har. Du har nemlig noe som hun ikke har, og det er morsrollen!
Von Hertelhofen Skrevet 20. april 2014 #4 Skrevet 20. april 2014 Mente han at svigermor er "bedre" enn deg til å ta seg av barnet? Isåfall har du lov å bli lei deg, det var en absurd kommentar.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #5 Skrevet 20. april 2014 Hvis det ble sagt midt i en krangel/diskusjon så hadde jeg tatt det med en klype salt. Ellers, blir det litt sånn hva så liksom? OK, la oss si at hun er bedre da; Hva har det med saken å gjøre? Skal dere sette bort oppdragelsen til henne? Da har dere sikkert noen i nær omgangskrets med passende utdannelse som kan utøve fedrerollen bedre også. Alle skjønner jo at det faller på sin egen urimelighet. Det er bare dere som er foreldre til barnet deres og ingen som kan erstatte dere der, uavhengig av utdannelse og så videre. Lykke til, håper du er trygg nok i deg selv til å heve deg over slike dustete kommentarer og være mamma på din måte. Anonymous poster hash: ed6d9...009
♥Nemi♥ Skrevet 20. april 2014 #6 Skrevet 20. april 2014 Å ha en utdannelse i faget, gjør en ikke automatisk til en bedre forelder. Han burde la være å sammenligne noen i det hele tatt, det er ufint.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 20. april 2014 #7 Skrevet 20. april 2014 Hun er jo tydeligvis ikke helt perfekt da, ettersom hun har en sønn som klarer å si slike dumme ting! Jeg tviler ikke på at hun sikkert er en god fagperson, en god mor og en god bestemor, men det er du som er den beste mammaen til barnet ditt, uten tvil.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 20. april 2014 #8 Skrevet 20. april 2014 Det å inneha en pedagogisk utdannelse, og det å være en (god) mamma, er to helt forskjellige ting. Noe de fleste pedagoger også oppdager når de selv får barn.
soleia Skrevet 20. april 2014 #9 Skrevet 20. april 2014 Kva var det diskusjonen gjekk ut på då? Kan det vere han meiner at de bør kunne ta i mot råd frå svigermor, fordi ho har lang erfaring med barn? I så fall er eg einig. Eg har fleire i familien med lang erfaring, og synes det er verdifullt å få råd og idear, sjølv om eg og mannen må sile ut kva råd me ynskjer å fylgje. Synes og det er fint å sjå samspelet mellom ungane og desse som har jobba lenge med barn, og lærer noko av det og.
Siamese Hellhound Skrevet 20. april 2014 #10 Skrevet 20. april 2014 Det var en teit kommentar. DU er mammaen, ikke svigermor. Det er dessuten stor forskjell på kompetanse i et yrke og hvordan man bruker den kompetansen privat. Kanskje hun har noen triks på lur i ulike situasjoner, men det er ikke det samme som at hun er mer kompetent på ditt barn. Du er mammaen, uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå