Gå til innhold

For 2 uker siden ble jeg bitt av en hund!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært særlig glad i dyr, men har gått helt greit å ha dem rundt meg. For 2 uker siden var jeg i byen, og plutselig kommer det en hund, i bånd, og biter seg fast i beinet på meg. Vi måtte bruke ordentlig makt for å få den til å slippe taket! Endte på legevakten med 21 sting!!!

Dette er en hund jeg vet av fra tidligere, veldig veloppdratt, lydig og eieren har hatt veldig god kustus på denne hunden. Men selv i bånd bikk hunden et tulltak, ingen som aner hva som faktisk skjedde.
Men skal sies at denne hunden er avlivet, og jeg sitter igjen med den største hundeskrekken jeg noensinne har hatt. Om jeg ser en hund på lang lang avstand er jeg kjemperedd og vil bare gråte. Er jeg ute med barna er jeg så utrolig redd og engstelig for å møte på hunder, klarer ikke å lå være å skjule redselen min nå.

Vet at de fleste hunder er snille, men desverre er det mange som ikke skjønner at noen faktisk er REDD! Eier ikke respekt for at noen er redd for dyr. Det er så provoserende at jeg enkelte ganger vil fly i flint!

Selv de snilleste dyr kan gjøre ting som ikke er forventet, mange er engstelig for at en hund skal komme å lukte, jeg klarer ikke å ha en hund på 1 meters avstand omtrent nå. TA HENSYN! BRUK BÅND!

For min del skulle hunder vært utryddet akkurat nå, men alle har desverre ikke evnen til å forstå andres redlser og fobier- og er kun egoistisk :(

Anonymous poster hash: c5efa...a8d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver så godtdet lar seggjøre å holde bikkja litt stramt inntil meg når jeg møter folk. Bikkja er snill ja, men jeg vet ikke hva slags forhold de jeg møter har til hunder. Og bikkja mi er svær!! (Irsk ulvehund)

De som vil hilse gir utrykk for det og da får de lov.

Jeg lar heller aldri bikkja mi løpe løs i skogen, da reiser vi heller i hundeparken.

Anonymous poster hash: e27f2...413

Skrevet

For å gjøre livet litt lettere for deg selv, og for barna dine, bør du vurdere å oppsøke en snill hund som du kjenner. Kanskje du kan få bukt med skrekken da?

Jeg er vokst opp med en mamma som var livredd hunder og det smittet over på meg. Jeg har levd halve livet i frykt for hunder og det er utrolig hemmende. Heldigvis klarte jeg å ta noen grep og nå er jeg ikke redd. Da datteren min ble hoppet ned av en hund som veide 80 kilo (datteren min veide rundt 10 kilo) tok jeg henne med dagen etterpå for å hilse på hunden igjen. Det hjalp henne og hun har ikke blitt redd for hunder selv om opplevelsen var skremmende for henne.

Anonymous poster hash: 51065...cad
Skrevet

Skjønner godt redselen din, er ikke redd hunder å har hund selv, men jeg er veldig klar over att det er dyr å man skal ikke stole blindt på de, det værste jeg veit er når samboeren min tar med barne på besøk til en kompis som har ett svært beist av en rottweiler, hunden er snill og vandt med barn, men en gammel hund med leddgikt(eller noe, han går på smertestillende konstant) kan fint få beskjed om å legge seg på plassen sin istedenfor å gå mellom unga mens de leker.

Samboeren er forferdelig uforsiktig å stoler på alle hunder sålenge eieren sier den er snill, da kan han la unga leke med den uten att han følger med engang.(får frysninger bare av å tenke på det)

Min hund veier ikke mer enn ca 4 kg, men likevell sier jeg ifra til alle ukjente som buser på får å klappe uten å spørre att hun kan bite, har aldri gjort det, men da har dei hvertfall klappet på eget ansvar...

Anonymous poster hash: 532f7...5b4

Skrevet

For å gjøre livet litt lettere for deg selv, og for barna dine, bør du vurdere å oppsøke en snill hund som du kjenner. Kanskje du kan få bukt med skrekken da?

Jeg er vokst opp med en mamma som var livredd hunder og det smittet over på meg. Jeg har levd halve livet i frykt for hunder og det er utrolig hemmende. Heldigvis klarte jeg å ta noen grep og nå er jeg ikke redd. Da datteren min ble hoppet ned av en hund som veide 80 kilo (datteren min veide rundt 10 kilo) tok jeg henne med dagen etterpå for å hilse på hunden igjen. Det hjalp henne og hun har ikke blitt redd for hunder selv om opplevelsen var skremmende for henne.

Anonymous poster hash: 51065...cad

Har ei søster som har verdens snilleste hund, så skal be henne ta den med når hun kommer på besøk om ett par uker. Egentlig har hun planer om å finne noen til å passe den, men for min egen del skal jeg nå ta tak i problemet. Ser allerede at dette har hemmet meg mye, og jeg er livredd for å gå ut. Har virkelig forandret meg. Men som sagt, skal få prøvd å ordne dette så fort det lar seg gjøre :)

Men den lille redselen har alltid vært der, og vil nok alltid være der.

Anonymous poster hash: c5efa...a8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...