Gå til innhold

kjæledyr er DYR! GI FAEN i å

Anbefalte innlegg

Skrevet

Behandle dem som mennesker eller ungene deres. Patetiske idioter, som tror at bikjer har krav på å gå fritt og valse over alt de møter på. De er dyr, VI bestemmer over dem og derfor er det båndtvang!

Fy faen så mye blåste folk det er her inne!-går det virkelig AN!

Anonymous poster hash: f5d5d...207

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Båndtvangen er for å beskytte dyr mot dyr, ikke for å beskytte mennesker

Anonymous poster hash: 4a423...345

Skrevet

Sura

Anonymous poster hash: e3bae...317

Skrevet (endret)

Klart de er dyr. . Vi å er forresten dyr bare så du vet.. men uansett. .

Selv om de "bare" er dyr. Så er det ikke alle som er så følelsesløs at de ikke ønsker å gi de mye kjærlighet og omsorg. For man blir veldig glad i disse dyra skjønner du..

Endret av monson
Skrevet

DU ER BLÅST, HI!!!!

Hva med å vise respekt for ALLE levende vesener?

Anonymous poster hash: 177e0...695

Skrevet

Hvorfor bestemmer du at menneskedyrs behov er sterkere enn hundedyrs behov? 

Vet ikke hvorfor jeg gidder å presisere at både mennesker og hunder er dyr. 

"Vi bestemmer over dem, og derfor er det båndtvang". What?! 

Anonymous poster hash: 4ff6c...2a5
Skrevet

Det er båndtvang for å beskytte ville dyr og deres avkom. Dette er slutten av manges drektighetsperiode (sikkert ikke det det heter, men er det det er.) De er ekstra sårbare nå. Blir de drektige dyrene utsatt for stress kan dette skade eller drepe avkommet.

Jada, klart de er dyr; og som andre skriver her: det er vi og.

når det gjelder kjæledyr, så er de ikke kun dyr. De er vanligvis en viktig del av familien. Men fortsatt dyr.

Skrevet

Haha, min mor har en hund - hun behandler den som et barn! Blir så teit i lengda, jeg tror jeg skjønner hva du snakker om HI ;) 

Henne Hund skal fks få lov til å snuse/slikke på alle kaker i bursdager - han har jo og såååå lyst på vett du ;) + den svære bikja trenger ikke holde seg på en plass, nei han kan valse rundt bordet, deise ned min 1 år gamle gutt... hunden er jo bare såååå klumsete stakkars ;) 

Blæh, hehehe :) 

Skrevet

ENIG!

Det er ingen menneskerett å ha sin hund løs.

Båndtvangen er for å verne alt vilt, det mange IKKE vet er at det også er for å beskytte reir til bakkehekkende fugler. Tenke seg til selv hva som skjer når en hund tråkker i reiret.

Forøvrig, i perioder det ikke er båndtvang er det likevel et sett lover og regler som er styrende for at du KAN ha hunden løs og det er blant annet at du har kontroll på hunden, dvs at den kommer når du roper kom.

Har du ikke god lydighet må hunden altså gå i bånd HELE ÅRET.

Har hund selv og blir forbanna når folk ikke har kontroll på sin hund, ikke alle hunder som er løse er bare snille. Noen angriper for et godt ord.

Er så mye egoistiske tåpelige folk som har hund. Det er din plikt som hundeeier å ha god lydighet, gidder du ikke å legge ned arbeid i hunden din og lære den enkle ting. Gi faen i å ha den løs.

Anonymous poster hash: 4db00...722

Skrevet

Jeg er helt for båndtvang. Men jeg har kjent opptil flere hunder jeg hadde reddet ut av brennende hus før storparten av dibberne.

Skrevet

Hundene mine er alltid i bånd fordi jeg for det første er livredd de skal stikke av, og at jeg aldri skal få dem tilbake! Og fordi: Mange er redde for hunder! Men ser ikke problemet om man vet at hunden går tett inntil eier hele turen og ikke reagerer på andre som går forbi? Mange som har så kontroll på hundene sine.

Skrevet

Ler meg ihjel av de gærne bikkjeeierene her inne, som faktisk setter bikkja over venner om vennene ikke vil ha de ekle dritteterne i hus :laugh:

Anonymous poster hash: ee73e...e7e
Skrevet

Jeg har opplevd brudd i vennskap pga hund. Da min eldste ble født ville en venninne komme på besøk så hennes rhodesian ridgeback kunne få hilse på barnet (!), jeg hadde ikke så lyst til det for jeg var nybakt mor og engstelig, men sa hun kunne jo ha hunden i gangen hos meg mens hun var på besøk. Hun ble rasende for hennes hund var like mye verd som mitt barn. Og på ett vis var den nok det for henne, for den var alt hun hadde i form av familie - den og meg. Meg mistet hun. For hun kunne ikke akseptere at jeg ikke hadde lyst til å ha 45 kg ikke-barne-vant hund opp i ansiktet på 3,4 kg spebarn...

Anonymous poster hash: 7c727...487
Skrevet

Jeg setter bikkja mi foran veldig mange ufyselige mennesker, som også forøvrig er dyr. Hadde heller ikke tenkt meg om et sekund hvis jeg sto mellom å redde bikkja mi eller et fremmed menneske, bikkja hadde bitt reddet først.

Anonymous poster hash: 6487c...516
Skrevet

Jeg er helt for båndtvang. Men jeg har kjent opptil flere hunder jeg hadde reddet ut av brennende hus før storparten av dibberne.

Det viser hvor sinnsyk du faktisk er. At det går an..! Du kjenner jo ingen her inne engang, haha, tragisk.

Anonymous poster hash: 4b4cc...668

Skrevet

Jeg setter bikkja mi foran veldig mange ufyselige mennesker, som også forøvrig er dyr. Hadde heller ikke tenkt meg om et sekund hvis jeg sto mellom å redde bikkja mi eller et fremmed menneske, bikkja hadde bitt reddet først. Anonymous poster hash: 6487c...516

Mennesker er verdt mer enn dyr. Hvis man velger å redde bikkja fremfor et fremmed menneske, kommer man et visst sted etter døden.

Skrevet

Morsomt at alle de mest "provoserende"HI her inne for tida har samme type skrivefeil. Noen som kjeder seg i påsken?

Skrevet

Det viser hvor sinnsyk du faktisk er. At det går an..! Du kjenner jo ingen her inne engang, haha, tragisk.

Hvor tar du det fra at jeg ikke kjenner noen her inne? Og for ordens skyld, de jeg kjenner hadde jeg reddet, men ikke deg.

Skrevet

Jeg setter bikkja mi foran veldig mange ufyselige mennesker, som også forøvrig er dyr. Hadde heller ikke tenkt meg om et sekund hvis jeg sto mellom å redde bikkja mi eller et fremmed menneske, bikkja hadde bitt reddet først. Anonymous poster hash: 6487c...516

Mennesker er verdt mer enn dyr. Hvis man velger å redde bikkja fremfor et fremmed menneske, kommer man et visst sted etter døden.

Sa hun som trodde hun var gud og kunne bestemme andres sin skjebne. Men takk for latteren, og forresten så hadde jeg fortsatt valgt bikkja selvom du kom med noe du trodde var en trussel!

Anonymous poster hash: 6487c...516

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...