Gå til innhold

e det sant at for mye protein kan øke vekta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom du spis masse protein, i egg, kylling, skyr osv, hvis du i tilegg bruker protein shake, og slikt, kan det bli FOR mye og gi økt vekt fremfor redusert vekt?

Anonymous poster hash: fdba9...d39
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Alt man får i seg, som man ikke forbruker, blir gjort om det fett. Både karbohydrater, fett og proteiner.

Skrevet

For mye proteiner,som ikke forbrennes via trening,omdannes av kroppen til fett.

Skrevet

HI

Oi, jeg må kanskje bremse jeg da.

Spiser mye egg, ,ye ren kylling, spiser skyr yoghurt, bruker kavlig smøteost i steden for smør, styrk-melk, protein pannekaker, proteinshake fra proteinfabrikken, pre workout, noe pillegreier fra proteinfabrikken.

Jeg vil NED i vekt, og vekta står still, og fyk opp 4-600 gram, og slik er det.

Men da spiser jeg kanskje for mye protein altså?

Skrevet

Du må også være forsiktig så du ikke blir proteinforgifta.

Anonymous poster hash: c0003...9df

Skrevet

HI

Oi, jeg må kanskje bremse jeg da.

Spiser mye egg, ,ye ren kylling, spiser skyr yoghurt, bruker kavlig smøteost i steden for smør, styrk-melk, protein pannekaker, proteinshake fra proteinfabrikken, pre workout, noe pillegreier fra proteinfabrikken.

Jeg vil NED i vekt, og vekta står still, og fyk opp 4-600 gram, og slik er det.

Men da spiser jeg kanskje for mye protein altså?

Spis gode proteiner og dropp alt fra pf så tenker jeg du vil merke forskjell.

Anonymous poster hash: 303e7...015

Skrevet

Ja,Broren min trente mye men spiste masse proteiner i form av mat og proteinshaker,og han fikk både mage og dobbelthake..!

Anonymous poster hash: 9a699...324
Skrevet

Folk skjønner ikke at for å ha nytte av proteintilskudd bør man trene virkelig hardt, her snakker vi toppatleter. Normale folk som trener normalt har ikke behov for mer enn et normalt proteintilskudd som f.eks en skive eller to med kyllingpålegg etter trening, en banan osv.

Denne trenden med proteinshakes osv er helt sinnsyk, og ikke bra for kroppen.

Anonymous poster hash: d4f3c...99f
Skrevet

Hmmm, jeg skal jo han extra med protein etter en gbp operasjon, men det får jeg vel via maten......nei, da er det slutt på sånn der shakes og protein tilskudd.....

Skrevet

Hvis det er du som har det andre innlegget også, og at du er operert og går opp i vekt, så er det kanskje ikke så rart. Du bør vurdere å gå til en ernæringsspesialist tror jeg. Du spiser nok veldig feil, og ikke det kroppen din trenger

Anonymous poster hash: b793c...bee
Skrevet

Hmmm, jeg skal jo han extra med protein etter en gbp operasjon, men det får jeg vel via maten......nei, da er det slutt på sånn der shakes og protein tilskudd.....

Ekstra protein ja, men å pumpe kroppen med proteiner kan føre til et overskudd den ikke kan kvitte seg med, og du kan rett og slett bli proteinforgiftet. Proteiner er ikke det letteste for kroppen å bryte ned, det krever som sagt intensiv trening. 

Folk som jogger en time til dagen, trener en halvtime normal styrke og ikke er ute etter å bli bodybuilders trenger IKKE tilskudd med mindre en ernæringsekspert mener det er nødvendig, men dette er ikke noe man kan vite selv. 

Anonymous poster hash: d4f3c...99f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...