Gå til innhold

Vil ikkje amme.. ;/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har litt problemer med puppane mine.. Liker overhovudet ikkje å bli tatt på dei.. Og klarer ikkje sjå før meg at eg skal ha ein baby suttane på dei hellar.. Kan ditte forsvinne når eg bler mor? Er eg heilt sjuk som tenkjer eg vil gi ungen min flaske?

Noen andre her so ikkje likar tanken på å amme?

Eg veit jo det er det beste før barnet. Men eg kan vel pompe meg?

Anonymous poster hash: 15bb1...1d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du kan pumpe deg!

Anonymous poster hash: b7829...f00

Skrevet

Jeg har pumpet i litt over 6mnd nå, ikke noe problem. Skulle gjerne ha gitt bryst i stedet, men pga prematur fødsel osv så har det vært vanskelig for han å ta bryst. Han tar flaske helt fint, og det er ikke noe problem, annet enn at man blir dritlei pumpen etterhvert. Bare pass på å kjøpe deg en dobbelpumpe, og invester i en skikkelig en. Det er absolutt verdt pengene!

Skrevet

Vent og se til du har babyen i armene dine. Det kan hende dine følelser overfor egne pupper forsvinner når du har et barn som trenger nettopp dine pupper.

Skrevet

Jeg synes tanken på en baby hengende i puppen var veldig rar, helt til fødselen. Da var det helt naturlig å gi henne brystet. Dette må du bestemme selv, men vil anbefale deg å vente med en avgjørelse til babyen kommer. 

Anonymous poster hash: 911d2...f7d
Skrevet

Jeg hadde et veldig seksuelt forhold til puppene, og syns før fødsel at det kom til å bli perverst å amme. Der tok jeg helt feil, å amme føles som det mest naturlige i verden. Mye eklere nå at mannen vil ta på dem (noe han ikke får lov til...)

Anonymous poster hash: 34eaf...900

Skrevet

Ja jm sa at da gjerna ville førrandre seg itte fødselen. Men nå er det rimeleg utenkeleg.. Håper jo eg er istend te da.. Men det ska vel ikkje være ett mareritt å gje brøst.. Får invistera i ein god pompe. Så går da vel bra uansett.. Eg å tenker no at det føles litt perverst å amma. Men ser og hører alle syns da er så koseleg.. Føler meg litt uttafør

Skrevet

Kanskje du burde venter med å få barn???

Anonymous poster hash: feb8b...97a

Skrevet

Kanskje du burde venter med å få barn???Anonymous poster hash: feb8b...97a

Gratulerer med dagens kommentar!

Anonymous poster hash: 117c7...0e3

Skrevet

Å, hold nå munn med slike tragiske kommentarer. Man kan da vel få barn selv om man ikke klarer å amme.

Skrevet

For de aller fleste virker det helt fjernt å amme før barnet er født. Da er det plutselig så ekstremt naturlig. Selv etter å ha ammet i totalt 4,5 år av livet mitt, synes jeg det virker utenkelig nå ;)

Dersom du skal pumpe anbefaler jeg en elektrisk som helst pumper begge sider samtidig. Da slipper du søl og det tar halve tiden :) De gule er gode, husker ikke merket.

Anonymous poster hash: adbc4...5a2

Skrevet

Jeg prøvde å amme til tross for at det virkelig ikke er noe som jeg likte eller følte var noe naturlig for meg. Tenkte at jeg ville venne meg til det etterhvert og at biologien fikset det ;) Men dessverre så ble ammingen aldri noe jeg vente meg til eller synes var naturlig ect.  Gikk over til flaske etter ca 3 uker, etter anbefaling av hs.

I tillegg så reagerte jeg helt omvendt på de såkalte lykkehormonene som man utskiller når man ammer, ble så depressiv og så mørkt på alt.!?? Var faktisk helsesøster her som ba meg om å gå over til mme, siden jeg reagerte så voldsomt på de hormonene. Hun ville ikke at jeg skulle utvikle fødselsdepresjon.(tåler ikke hormonforandringer særlig bra for å si det mildt)...

Du bør absolutt prøve å amme, da biologien sikkert "kicker" inn på deg ;) Ellers kan du alltids prøve å delammme, pumpe eller så har du mme :)

Viktigste er at ungen får mat og at dere er harmoniske som familie ;) Din kropp, derav ditt valg. :) Lykke til!

Anonymous poster hash: b0438...104
Skrevet

Dagens mest tragiske person på BIM, gratulerer!

Anonymous poster hash: 9b0a4...849

Skrevet

Min datter har vokst opp på mme og hun er en kjernesunn, frisk og aktiv 2 åring. Nå var det riktig nok stramt tungebånd og tregt sykehus som gjorde at amming ble vanskelig her. Men det blir folk av de som får næringen sin fra flaska, om du pumper eller kjøper.

Men mye endrer seg når ungen først er ute, og du trenger jo ikke sitte med jura på utstilling når du ammer, finnes masse bra ammetøy.

Skrevet

Jeg ville sagt fra til jordmor under fødsel, de er ikke så veldig forsiktige (ihvertfall de jeg har møtt på) om hva du tenker. Jeg var ikke skeptisk til ammingen, men fikk litt sjokk da de bare åpnet og begynte å dra i brystvortene mine mens de la babyen til. Det var ikke helt innafor min komfortsone, selv om selvfølgelig fødsel også er en spesiell opplevelse. Neste gang var jeg mer forberedt og klar på hvordan jeg ville gjøre det.

Ironisk nok nektet babyen å ta brystet, og mye styr, så pumpet meg i 6 mnd. Det gikk helt fint:)

Anonymous poster hash: 71847...69e

Skrevet

For de aller fleste virker det helt fjernt å amme før barnet er født. Da er det plutselig så ekstremt naturlig. Selv etter å ha ammet i totalt 4,5 år av livet mitt, synes jeg det virker utenkelig nå ;)

Dersom du skal pumpe anbefaler jeg en elektrisk som helst pumper begge sider samtidig. Da slipper du søl og det tar halve tiden :) De gule er gode, husker ikke merket.

Kanskje Medela Swing. veldig god (gul) elektrisk dobbelpumpe:)

Skrevet

Takk før svar! :) Ser bort frå at jeg burde venta med å bli Mor. Way to lait. :)

Skrevet

Jeg tenkte som deg og bestemte meg for å vente og se. Og idet han kom ut var det verdens mest naturlige ting i verden å amme.

Ikke tenkt så hardt på det, ta det som det kommer. Sannsynligvis kommer det til å gå fint uansett:-)

Anonymous poster hash: cf57d...2fc

Skrevet

Kanskje Medela Swing. veldig god (gul) elektrisk dobbelpumpe:)

Jepp, den er det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...