Gå til innhold

Når begynner man å legge babyen til normal tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

byen min sovner stort sett rundt 10, våkner 5-6 for mat og sover til 9-10. Når bør jeg begynne å legge ho tidligere? Ho sover en lang lur frem til 17-18 og så har hun noen små dupper frem til vi steller og spiser rundt 21. Hun er 2 mnd.

Hun sover veldig urolig om Natten i tillegg, vrir seg og lager lyder hele natta..

Anonymous poster hash: e0d3e...553

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når babyen vil... Du kan jo smått begynne å tenke på å kutte ned på småduppene for eksempel, og legge henne for kvelden i 8tiden.. Virker jo som hun har gode rutiner allerede egentlig, så fortsett med det. :) At de sover urolig og lager lyder er helt normalt, og ikke noe som kan forsvinne lett.. Min 4åring lager fortsatt knirkelyder om natta. :P

Anonymous poster hash: d985f...3da
Skrevet

Her har alle sånne rutiner kommet helt av seg selv :) Plutselig var babyen trøtt tidligere, og plutselig sov han natta igjennom :)

Anonymous poster hash: 25478...123
Skrevet

Kan ikke fortelle deg når du må begynne å legge henne tidligere, men hos oss startet vi ikke med ordentlige lege-rutiner før hun var ca 5 måneder. Da flyttet hun over på eget rom og egen seng. Fram til da hadde vi det ca slik du beskriver over :)

Da vi innførte leggerutinene så fungerte det kjempebra med én gang. Klart hun våkner noen ganger ila natten, men det er vanlig :)

Noen vil si det var litt sent å starte å legge henne kl 19 da hun var 5 måneder men hvorfor stresse med det?? Jeg lot lillesnuppa bestemme jeg, de er små kun en gang og jaggu vokser de fort❤️

Skrevet

Hun her la seg først rundt 11-12, etter det ble det bare tidligere og tidligere. Vi prøve tilslutt å legge henne for kvelden rundt 7-8, litt bare for å se om det gikk. Og det gjorde det. nå er hun 3,5 mnd og legger seg til den tiden hver kveld. Så her gikk det "av seg selv". Sover hele natten uten mat, men klar for dagen 0630.

Anonymous poster hash: 94713...6e4

Skrevet

Startet med leggerutiner da hun var ca.6 mnd. og da begynte jeg å legge henne i 19-tiden. Før det var det babyen som styrte døgnrytmen i huset og det var helt greit.

Anonymous poster hash: 50c89...26b
Gjest usababy
Skrevet (endret)

Da de var ca 6-8 uker. Da begynte de å bli trøttere tidligere på kvelden. Så vi startet leggingen i 19tiden. De sov da lengre og lengre om natta.

Nå er de tre mnd og sover fra ca 19 til mellom 06-07.

Vi har leggerutibe med å ta på pysj oc gi mat, så legge.

De har også netter innimellom hvor de sover urolig, tenker det er utviklingstrinn som gjør dem urolige i kroppen. Evt magevondt av og til.

Endret av usababy
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Vi har begynt med å justere leggetider rundt 6 ukers tid når vi har følt at ting begynner å fungere litt og bli sånn noenlunde stabilt.  Da har vi steg for steg justert leggetid til mer "normal" tid.  Noen har det gått fort med, mens med andre tar det litt lenger tid.

Skrevet

Hos oss krøp leggetiden nærmere og nærmere dagsrevyen fra 5-6 mnd alder cirka. Fra 6 mnd la hun seg nesten alltid kl 19. Men hun våknet gjerne noen ganger om natta.

Skrevet

Har begynt rundt 3 mnd. alder med mine 5.

Skrevet

De første ukene sovnet minsten klokken 23. Så ble det gradvis til 22 rundt 8 uker. Så gradvis til 21 frem til 3 mnd, og etter det igjen gradvis til 19:30. 

Sover nå fra 19:30 - 10:00 :-D og er 6 mnd

Anonymous poster hash: 52f66...b6c
Skrevet

Må dere a'mme, flaske, kose? Eller legger dere bare i sprinkelseng?

Anonymous poster hash: 0a8e7...c5b

Skrevet

Når babyen begynner å bli mer aktiv og derfor blir trøtt på kvelden. Hold på den døgnrytmen du har foreløpig og nyt at du får all den søvnen du kan få!

Anonymous poster hash: dbd99...c1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...