Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #1 Skrevet 20. april 2014 Våknet opp i dag med en veldig vondt fot. Den er blå og hoven under ankelkulen, og det stikker i hele foten om jeg trykker der. Samme når jeg trår på den. Jeg har ikke skadet meg,ikke noe overtråkk eller noe. Sengs mi står heller ikke innat noe vegg, så jeg har ikke sparket borti noe. Sover alene,så ingen som har vært borti meg. Men det er samme smerter som ved forstuing, og jeh forstår ikke... Foten forstuer seg vel ikke selv? Har på støttebandasje,og det hjelper når jeg skal gå. Men bøyer jeg foten nedover,som f.eks når jeg ligger på magen, gjør det dritvondt. Ser ikke behovet for å plage legevakta,så venter til tirsdag og drar til legen da hvis det ikke er bedre. Noen som kan forstå hva det feiler foten min? Anonymous poster hash: fa2f6...5ca
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #2 Skrevet 20. april 2014 Kan du ha støtt borti noe rett før du la deg i går kveld? Ikke slik at det ble veldig vondt, men at det kanskje kan ha gjort at en liten blodåre sprakk og har gitt en blødning i området etter at du hadde lagt deg? Ellers forstår jeg det ikke Anonymous poster hash: 70a1b...0ec
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #3 Skrevet 20. april 2014 Jeg er ikke lege, men hvis du er veldig hoven (mål med målebånd) i den ene foten bør du være obs på at slike symptomer KAN være blodpropp. Det kan være litt skummelt dersom deler av en propp løsner og setter seg fast i lungene (lungeemboli). Kan hende det er greit å ringe legevakta og få en vurdering over telefon. Mener de du bør komme inn for en sjekk tar du jo bare turen ned. Anonymous poster hash: eb9f7...ca3
<3 2G <3 Skrevet 20. april 2014 #4 Skrevet 20. april 2014 Hadde i det minste ringt legevakten for å evt utelukke blodpropp.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #5 Skrevet 20. april 2014 Blodpropp? Oi, den så jeg ikke helt komme... Jeg er 31 år, røyker og bruker p-sprøyte, så jeg er jo i risikogruppen. Det er mye blodpropp i familien min også. Men skal blodpropper kjennes ut som overtråkk da? Det er ikke kjempehovent nå, men jeg ser forskjell på føttene mine... Jeg kan ikke huske at jeg var borti noe i går før jeg la meg heller... Hvis jeg trosser smerten og bebeger foten opp og ned kommer det en guffen kneppelyd rett ved ankelkulen. Anonymous poster hash: fa2f6...5ca
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #6 Skrevet 20. april 2014 Ring legevakta og hør hva de sier, de er ekspertene, ikke vi. Ut fra det du sier om risikogruppe, så ville jeg i alle fall hørt med helsepersonell om du bør komme på sjekk i dag. Anonymous poster hash: de3d6...e74
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #7 Skrevet 20. april 2014 Ring legevakten og snakk med dem siden du er i risikogruppe for blodpropp. Ps... om det ikke er blodpropp så bør du virkelig vurdere å slutte å røyke og slutte på hormonprevensjon, slik at du ikke ender som flere i familien din! Du vet det jo selv, men sier det likevel Anonymous poster hash: 70a1b...0ec
geitemarken Skrevet 20. april 2014 #8 Skrevet 20. april 2014 Det kam absolutt være blodpropp. Få det undersøkt i dag!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #9 Skrevet 20. april 2014 Ikke for å gjøre deg urolig, men jeg ville også dratt på legevakta for å utelukke blodpropp. Jeg har hatt det! Anonymous poster hash: 85b44...e89
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #10 Skrevet 20. april 2014 Ring legevakten og snakk med dem siden du er i risikogruppe for blodpropp. Ps... om det ikke er blodpropp så bør du virkelig vurdere å slutte å røyke og slutte på hormonprevensjon, slik at du ikke ender som flere i familien din! Du vet det jo selv, men sier det likevel Anonymous poster hash: 70a1b...0ec P-sprøyta er det eneste som fungerer sånn tålig greit av prevensjon for meg, men jeg er ferdig med barn og har diskutert med legen om å sterilisere meg. Røyken ja, den er et kapittel for seg selv. Jeg vet jeg burde la være,jeg er fullt klar over alt det kan medføre, men akkurat nå klarer jeg ikke helt å finne motivasjon... Det er mye negativt som skjer i livet mitt for tiden... Tusen takk for svar alle sammen :-) Jeg ringer en i familien min som jobber på legevakta,så hører jeg hva han sier. Anonymous poster hash: fa2f6...5ca
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #11 Skrevet 20. april 2014 Ikke for å gjøre deg urolig, men jeg ville også dratt på legevakta for å utelukke blodpropp. Jeg har hatt det! Anonymous poster hash: 85b44...e89 Vil du fortelle hvordan det utartet seg? Var det sånn jeg beskriver? Anonymous poster hash: fa2f6...5ca
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #12 Skrevet 20. april 2014 God bedring og lykke til! Anonymous poster hash: 85b44...e89
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #13 Skrevet 20. april 2014 Jeg fikk det i leggen, men så tydelig at det ene benet var mye mer hovent enn det andre... også var det ganske rødt. Jeg var gravid, så de tok det på alvor (det gjør de vel kanskje uansett ) og jeg måtte rett inn til undersøkelser. Håper det bare er en filleting, og at det går fort over. Anonymous poster hash: 85b44...e89
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #14 Skrevet 20. april 2014 Hvordan går det med deg?? Anonymous poster hash: 85b44...e89
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #15 Skrevet 20. april 2014 Jeg ringte en i familien min som jobber på legevakta,og ble enig om å se det an. Hvis jeg fikk noen som helst andre symptomer skulle jeg dra direkte opp. Hevelsen har minsket,men det er fortsatt blålig(babyblå) under ankelkulen,og nå også litt oppå foten. Det prikker i foten,som om den har sovnet på en måte. Er forferdelig vondt å røre på foten, men går greit å trå på den så lenge jeg har støttebandasjen på. Prøvde å gå uten, og det stikker no forferdeilig på hele utsiden av foten. Kjennes mest ut nå som jeg har noe inni der. Det kommer fortsatt kneppelyd hvis jeg beveger foten opp og ned. Jeg har avklart med barnas far at han kommer hit hvis jeg må dra, og broren min kjører meg. Men velger foreløbig å være hjemme og se det an. Jeg har ikke vondt noen andre steder,ingem feber,pustevansker eller noe. Det er bare ankelen som helt ut av det blå har blitt vond. Takk for at du sjekket opp åssen det går med meg :-) Hyggelig gjort av deg :-) Anonymous poster hash: fa2f6...5ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå