Gå til innhold

6 åring som ikke fikser "Inni kroppen ting"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har aldri likt blod. Han kan slå seg gul og blå så lenge han ikke ser blod - for da er det krise. Da han slo hull i hodet, var det heller ikke noe problem, for han så ikke blodet som var oppå hodet hans.

Han fikser ikke å se på noe som har med inni kroppen å gjøre, enten på Newton eller andre ting.

Operasjoner skjønner jeg jo at er ekkelt, men det kan være plansjer med bilde av skjelettet, musklene etc.

På Teknisk museum i Oslo var det tilløp til panikk da vi kom til utstillingen som omhandler sykdommer og folkehelse oppgjennom tidene. Han løp og ble stående stiv av skrekk på utsiden.

Han har aldri hatt store sår, knekt noe eller noe sånt selv eller sett oss andre i familien være skadet.

Jeg ser for meg at dette kan bli utfordrende når han begynner på skolen, og de gjerne skal lære om sånne ting.

Noen med erfaring ?

Anonymous poster hash: f0d70...cbe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe dere bør ta tak i og jobbe med slik at han kommer over det. Kansje bedre å venne ham til bilder av hva som er inni fisk for eksempel først. Det føles såpass fjernt at det Kansje vil bli enklere. Så kan dere heller gå over til dyr og mennesker etter hvert.

Anonymous poster hash: 294c5...a9f

Skrevet

Ja, kanskje vi må øve litt på dette.

Han har vært med på fisketur med bestefar - men snurs seg bort når fisken skal sløyes. Det synes han er så utrolig ekkelt.

Huffameg.

HI

Anonymous poster hash: e3183...fb7
Skrevet

Dette må dere jobbe med. Snakk med lege eller helsestasjon for råd og hjelp.

Det er grusomt for gutten å ha det sånn, og dette er jo noe de skal lære om,så han må få dette problemet ut av verden.

Jeg hadde en gutt i klasseb gjennom barne- og ungdomsskolen som var så ille at hab besvimte bare vi pratet om blod eller sprøyter. Han ble mobbet veldig for dette,og det hjalp jo selvsagt ikke...

Min mor er slik den dag i dag, i en alder av 51 år, at hun besvimer når hun ser blod. Det har vært vanskelig for oss barna oppigjennom når vi har slått oss og trengt hjelp...

Anonymous poster hash: 51373...fb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...