Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #1 Skrevet 20. april 2014 Eldste skal ha laserbursdag, og har invitert alle guttene i klassen. Det er fire gutter av utenlandsk opprinnelse (flere ulike land) der, og alle fire har pent meldt avbud. En av dem feirer aldri bursdag, så den er grei. Men de tre andre pleier være med. Har dette noe med at det er laservåpen å gjøre ? Er det "Fy"? Jr sa noe om at xxx ikke likte sånn krigslek. Anonymous poster hash: 118dc...6a9
klg,2 boys now:) Skrevet 20. april 2014 #2 Skrevet 20. april 2014 Meget mulig at det har noe med saken oh gjøre.kan hen ungen har vært utsatt for noe du ikke vet
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #3 Skrevet 20. april 2014 Er de flyktninger fra land hvor det er/varkrig? Kan jo være de melder avbud hvis de har flyktet fra krig i hjemlandet sitt. K Anonymous poster hash: 1810f...b33
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #4 Skrevet 20. april 2014 Tror at det i så fall er individuelle forskjeller og ikke så mye med at de har utenlandsk opprinnelse. Ta en prat med foreldrene Anonymous poster hash: b706c...5b5
Ileus Skrevet 20. april 2014 #5 Skrevet 20. april 2014 Kommer de fra et sted der de har sett eller noen de kjenner har blitt skutt er det vel ikke så rart. Synes det er en uting at barn leker med våpen.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #6 Skrevet 20. april 2014 Alle sammen er født i Norge, og har ikke opplevd krig selv. Men mulig foreldrene har det ? Vet to av dem er muslimer - kan det ha noe med saken å gjøre ? Maten er grei, det har vi alltid passet på. Men kanskje de ikke kan leke med laservåpen da ? Anonymous poster hash: 118dc...6a9
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #7 Skrevet 20. april 2014 Kommer de fra land med krig, forstår jeg det veldig godt. Og selv om barna er født her, så kan de ha familiemedlemmer i landet sitt, som de er bekymret for. Eller foreldrene har opplevd krig, og ønsker ikke at barna skal delta på sånne ting. Anonymous poster hash: 2d283...0e1
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #8 Skrevet 20. april 2014 Kommer de fra et sted der de har sett eller noen de kjenner har blitt skutt er det vel ikke så rart. Synes det er en uting at barn leker med våpen. Det er ikke så lett å hindre barn i en gitt alder å leke med våpen. Selv om man ikke kjøper lekevåpen, finner de alltid pinner etc som de "liksomskyter" med. Har du gutter over 4-5 år ? Har en svigerinne som er pedagog, og der i huset skulle guttene ikke få noe som ligner på våpen. Ikke Sabeltannsverd engang. Men hennes barn er de som er mest vodsomme på dette når de leker ute i skogen. Jeg ser ikke problemet med at skolegutter får ha laserbursdag ihvertfall. HI Anonymous poster hash: 118dc...6a9
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #9 Skrevet 20. april 2014 Spesielt å ha våpen som tema i barnebursdag Anonymous poster hash: 5cd02...f8c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #10 Skrevet 20. april 2014 Spesielt å ha våpen som tema i barnebursdag Anonymous poster hash: 5cd02...f8c Hvor gamle er barna dine ? Anonymous poster hash: 118dc...6a9
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #11 Skrevet 20. april 2014 Spesielt å ha våpen som tema i barnebursdag Anonymous poster hash: 5cd02...f8c Hvor gamle er barna dine ? Anonymous poster hash: 118dc...6a9 4, 7 og 11 år Anonymous poster hash: 5cd02...f8c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #12 Skrevet 20. april 2014 Laserbursdag? Hjelpes... Anonymous poster hash: 01065...ccf
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #13 Skrevet 20. april 2014 Kan jo være at foreldrene har opplevd krig og har traumer. Foreldrene mine opplevde krig og skvetter for det minste ting. De passet veldig på at vi ikke fikk leke med pistoler og slikt opp igjennom barndommen. Anonymous poster hash: 55d8c...882
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #14 Skrevet 20. april 2014 Høres gøy ut De som går glipp av noe Anonymous poster hash: 82663...4c3
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #15 Skrevet 20. april 2014 Tuller du? Laserbursdag? Hadde også meldt avbud- og vi er norske. Og jo- barna har noen våpen men å ha det som tema i bursdag er bare teit. Anonymous poster hash: 8eecc...18f
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #16 Skrevet 20. april 2014 Mine barn er av norsk opprinnelse (hvis det er av betydning) og hadde heller ikke fått gå i bursdag med våpen som tema. Anonymous poster hash: 7e611...92f
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #17 Skrevet 20. april 2014 For dere som synes det er helt krise med laserbursdag (jeg mistenker at dere ikke har gutter over 7 år) : Dette er inne på et lekeland i Bergen: www.baluba.no Ungene synes det er kjempestas, og dette er altså en helt vanlig bursdagsmåte her i området ihvertfall. Det er ikke akkurat snakk om paramilitære styrker... Er dette virkelig så ille at dere hadde nektet 9 åringen deres å delta ? Nå kan du spille lasertag i lekerammen på Baluba!Spillet foregår i en mørklagt lekeramme med masse effekter som blinkende lys og røyk. Det finnes mange forskjellige spill å velge mellom; alle mot alle, lag mot lag++. Alle spillerne får utdelt hver sin laserpistol - så braker det løs. HI Anonymous poster hash: 118dc...6a9
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #18 Skrevet 20. april 2014 For dere som synes det er helt krise med laserbursdag (jeg mistenker at dere ikke har gutter over 7 år) : Dette er inne på et lekeland i Bergen: www.baluba.no Ungene synes det er kjempestas, og dette er altså en helt vanlig bursdagsmåte her i området ihvertfall. Det er ikke akkurat snakk om paramilitære styrker... Er dette virkelig så ille at dere hadde nektet 9 åringen deres å delta ? Nå kan du spille lasertag i lekerammen på Baluba!Spillet foregår i en mørklagt lekeramme med masse effekter som blinkende lys og røyk. Det finnes mange forskjellige spill å velge mellom; alle mot alle, lag mot lag++. Alle spillerne får utdelt hver sin laserpistol - så braker det løs. HI Anonymous poster hash: 118dc...6a9 De skal ikke sikte på hverandre, men får poeng om lyset treffet motstanderens "våpen" Anonymous poster hash: 118dc...6a9
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #19 Skrevet 20. april 2014 Skal si folk er over-pedagogiske her, da. Tror vi tenker mer krig og fælt enn barna, de tenker at det er kult å løpe rundt i mørket, å finne hverandre, gjemme seg osv. Men de av dere som sier at barna deres aldri hadde fått gått, da kan dere heller være hjemme og fortelle eventyr. Det er jo så blodfattig og uskyldig Anonymous poster hash: 82663...4c3
☆☆☆ Skrevet 20. april 2014 #20 Skrevet 20. april 2014 Laserbursdag hørest kjekt ut, men som du ser her inne er det mange som har eit anstrengt forhold til våpenleik. Treng ikkje vere meir mystisk enn det.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #21 Skrevet 20. april 2014 For dere som synes det er helt krise med laserbursdag (jeg mistenker at dere ikke har gutter over 7 år) : Dette er inne på et lekeland i Bergen: www.baluba.no Ungene synes det er kjempestas, og dette er altså en helt vanlig bursdagsmåte her i området ihvertfall. Det er ikke akkurat snakk om paramilitære styrker... Er dette virkelig så ille at dere hadde nektet 9 åringen deres å delta ? Nå kan du spille lasertag i lekerammen på Baluba! Spillet foregår i en mørklagt lekeramme med masse effekter som blinkende lys og røyk. Det finnes mange forskjellige spill å velge mellom; alle mot alle, lag mot lag++. Alle spillerne får utdelt hver sin laserpistol - så braker det løs. HI Anonymous poster hash: 118dc...6a9 Jeg har gutt over syv år, og jeg vet svært godt hva laserkrig går ut på. Det finnes ikke noe mer grotesk enn å fly rundt og sikte på hverandre med våpen. Det spiller ingen rolle om det er laserlys, gummkuler eller paintball. Våpen er våpen, og det er ikke noe leketøy eller bursdagsunderholdning. Anonymous poster hash: 7e611...92f
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #22 Skrevet 20. april 2014 For dere som synes det er helt krise med laserbursdag (jeg mistenker at dere ikke har gutter over 7 år) : Dette er inne på et lekeland i Bergen: www.baluba.no Ungene synes det er kjempestas, og dette er altså en helt vanlig bursdagsmåte her i området ihvertfall. Det er ikke akkurat snakk om paramilitære styrker... Er dette virkelig så ille at dere hadde nektet 9 åringen deres å delta ? Nå kan du spille lasertag i lekerammen på Baluba! Spillet foregår i en mørklagt lekeramme med masse effekter som blinkende lys og røyk. Det finnes mange forskjellige spill å velge mellom; alle mot alle, lag mot lag++. Alle spillerne får utdelt hver sin laserpistol - så braker det løs. HI Anonymous poster hash: 118dc...6a9 Jeg har gutt over syv år, og jeg vet svært godt hva laserkrig går ut på. Det finnes ikke noe mer grotesk enn å fly rundt og sikte på hverandre med våpen. Det spiller ingen rolle om det er laserlys, gummkuler eller paintball. Våpen er våpen, og det er ikke noe leketøy eller bursdagsunderholdning. Anonymous poster hash: 7e611...92f Det er helt i orden. Men jeg mistenker at du enten må svelge noen kameler om et par år, eller at du er den kjipe mammaen som nekter gutten din å dra i en slik bursdag. Eller spille noe som helst spill som har våpen involvert, inkludert Sabeltannspill og LEGO spillene. Selv stoler jeg nok på egen oppdragerevne, til å lære ungene mine forskjell på lek og virkelighet. Om jeg velger å pakke dem fullstendig inn i bomull og fjerne dem fra virkleigheten, er jeg redd det kommer til å slå krafitg tilbake den dagen de skal ut på egenhånd. Anonymous poster hash: 118dc...6a9
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #23 Skrevet 20. april 2014 For dere som synes det er helt krise med laserbursdag (jeg mistenker at dere ikke har gutter over 7 år) : Dette er inne på et lekeland i Bergen: www.baluba.no Ungene synes det er kjempestas, og dette er altså en helt vanlig bursdagsmåte her i området ihvertfall. Det er ikke akkurat snakk om paramilitære styrker... Er dette virkelig så ille at dere hadde nektet 9 åringen deres å delta ? Nå kan du spille lasertag i lekerammen på Baluba! Spillet foregår i en mørklagt lekeramme med masse effekter som blinkende lys og røyk. Det finnes mange forskjellige spill å velge mellom; alle mot alle, lag mot lag++. Alle spillerne får utdelt hver sin laserpistol - så braker det løs. HI Anonymous poster hash: 118dc...6a9 Jeg har gutt over syv år, og jeg vet svært godt hva laserkrig går ut på. Det finnes ikke noe mer grotesk enn å fly rundt og sikte på hverandre med våpen. Det spiller ingen rolle om det er laserlys, gummkuler eller paintball. Våpen er våpen, og det er ikke noe leketøy eller bursdagsunderholdning. Anonymous poster hash: 7e611...92f Det er helt i orden.Men jeg mistenker at du enten må svelge noen kameler om et par år, eller at du er den kjipe mammaen som nekter gutten din å dra i en slik bursdag. Eller spille noe som helst spill som har våpen involvert, inkludert Sabeltannspill og LEGO spillene. Selv stoler jeg nok på egen oppdragerevne, til å lære ungene mine forskjell på lek og virkelighet. Om jeg velger å pakke dem fullstendig inn i bomull og fjerne dem fra virkleigheten, er jeg redd det kommer til å slå krafitg tilbake den dagen de skal ut på egenhånd. Anonymous poster hash: 118dc...6a9 Så du mener barna blir bedre rustet til å møte virkeligheten av være i laserbursdag. Anonymous poster hash: 8eecc...18f
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #24 Skrevet 20. april 2014 De er bedre rustet til å møte virkeligheten, fordi de ikke blir pakket inn i bomull og skånet fra alt mor synes er feil og skummelt. De klarer skille fiksjon og virkelighet. De får lov å være med på det 19 av 23 elever i klassen får være med på. Men jeg respekterer at dine barn aldri vil få lov å gå i en slik bursdag. Det er helt greit. Men å si at denne type feiring er veeeldig spesiell, den kjøper jeg ikke. I Bergen er dette ihvertfall en helt vanlig måte å ha bursdag på for de som har vokst litt fra lekeland. Aktivt er det også. Anonymous poster hash: 118dc...6a9
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #25 Skrevet 20. april 2014 Dette er ingenting annet enn en modernisert form for den indianer og cowboy leken vi hadde da vi var barn... Var ikke mindre "voldelige" vi da vi løp rundt i skogen, fanget hverandre, bandt hverandre fast i et tre, lagde egne pil og buer som vi siktet med, spikket oss geværer osv. Selv eventyrfigurer som Emil i Lønneberget lekte krig i skogen. Laserbursdag er gøy, og kjempepopulært. Anonymous poster hash: 22bbf...1b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå