Gå til innhold

Bonusbarn til besvær for min eks samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette gjelder vår sønn på 14, han er en spesiell gutt med både Downs og ADHD,han lager mye lyd,og er masete,men mener det er feil at stemor mener at han ikke skal få besøke faren sin med tanke på sitt barn på 10 og deres felles barn på 4 og 6,som elsker storebroren sin, kan hun nekte dette? vet han har en del problemer,men synes også så synd på han. faren tør ikke og si mot og fortalte på fvk at hun kom til og ta med barna og dra hvis han hadde kontakt med elsde sønnen sin ;( er fortvilet

Anonymous poster hash: 153f2...278
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge faren ikke gidder ta kampen er det kke stort å gjøre med saken.

Anonymous poster hash: b995e...82d

Skrevet

Nå er det vel sånn at alle barn har krav på samvær med sin far/mor, så stemor kan ikke nekte på det. Men samtidig finnes det jo ikke noe lovverk som kan tvinge far til samvær...

Skjønner at dette er vanskelig for dere.

Går det an å få med stemor på familievernkontoret?

Jeg syns nå pappaen er en elendig far om han skyver vekk sitt eget barn til fordel for samboeren sin. Men jeg hadde ikke villet sende mitt eget barn inn i en slik situasjon hvor stemor misliker barnet så sterkt.

Eneste rådet jeg har er å få med stemor på samtale, for dette går jo ikke.

Trolig vil forholdet til far og stemor ryke før eller senere uansett når far blir truet på den måten... Så om det skjer nå,eller senere,er det vel bedre med nå.

Far og sønn må kunne ha kontakt uten at stemor skal komme med trusler.

Kanskje stemor trenger veiledning ift barn med diagnoser,slik at hun forstår.

Hvordan tar sønnen din dette da?

Skrevet

Da synes jeg faktisk at han skal drite i henne og ha kontakt med sønnen sin, hun kan ikke bare ta med de barna de har sammen uten at det blir mekling, i alle fall,så får far her se alle sine barn.

For en heks denne stemoren er da, høres ikke riktig god ut,når sønnen din er så gammel,visste jo hun at han var der,synes det er forferdelig dårlig av henne

Skrevet

Oj, for et fælt kvinnemenneske! Og oj, for en tafatt feiging av en "mann"!

Jeg har rett og slett ikke ord...

Skrevet

Jeg regner nesten med at stemor er redd for at gutten skal skade de andre barna. Noe i det?

Anonymous poster hash: 9973e...e45
Skrevet

Sikker på at det mannen sier er sant og stemor virkelig har sagt og mener dette og ikke det er hans måte å slippe sin egen sønn uten å ta skylden.

Selvsagt kan det jo hende at alt stemmer men ikke alle menn som ikke vil ha kontakt med et eller flere barn sier sannheten om det.

exen min er et godt eksempel på dette.

Til venner og familie forteller han hvordan jeg nekter han å se barna og ikke vil at familien skal ha kontakt med barna.

Til meg forteller han at familien hans ikke vil ha kontakt med barna våre.

Det gikk litt i knas for han når jeg tok kontakt med foreldrene hans og sa at det var trist de ikke vil ha kontakt men vi er her om de ombestemmer seg.....

Og hadde han hatt en dame så er jeg ganske så sikker på at han ville brukt henne som unnskyldning ovenfor meg.

Anonymous poster hash: 1ecae...e5e
Skrevet

Sønnen min ville aldri gjort småsøskene sine noe. og ha stemoren har sagt det,hun sa det til og med på mobilen hans når jeg prøvde og ringe han på hans tlf.

Sønnen min tar dette selvfølgelig veldig hardt,han savner små søskene og faren.

Skrevet

Er det noen mulighet for at kommunene kan være behjelpelig med en støttekontakt eller miljøarbeider som kan bistå under samvær? Kanskje føler stemor seg utrygg, og liker dermed ikke at hun og mannen har ansvaret om det skulle skje noe? To timers besøk sammen med en støttekontakt må være mye bedre enn ingen kontakt i det hele tatt, skulle jeg tro. Eller kanskje far kan komme på besøk til dere eller på evt. dagsenter om sønnen din har et sånt tilbud, og ha med seg et eller to av barna sine hver gang, så de hvertfall får sett storebroren sin om de ønsker det.

Dessverre kan det jo også hende at hun bare ikke tåler sønnen din, og ønsker han ut av livet sitt for hennes og hennes barns del. Veldig trist for sønn og far i så tilfelle, men far virker jo litt som en våt sokk her, som ikke orker eller gidder å ta kampen. Det må tross alt gå an å finne en løsning på dette her, men om du er alene om å ville det blir det brått mye mer jobb og motgang.

Anonymous poster hash: f8303...61e

Skrevet

Vist stemor ikke vil omgåes kan jo hun la være, men far og sønn skal jo ikke miste kontakt pga hun. Burde ta kontakt med familievernkontor og fått di til å snakke med faren om hva han velger bort.

Anonymous poster hash: 91489...d6f

Skrevet

her tenker jeg det er noe mer du ikke vet... kan gutten ha skadet barna? er han "slem" og utilregnelig? noe gjør at stemor ikke vil ha gutten der, og tipper det ikke bare er at han snakker høyt og maser....

men samtidig, mye gale ste mødre/fedre=)

lykke til

Skrevet

Om far velger sin nye kone og barn fremfor sin sønn er det veldig trist og det er tydelig at mannen ikke eier baller.

han er like mye far til gutten deres som han er for sine nye barn. 

Men om han ikke vil ha samvær med gutten og heller ikke vil ha noe med dere å gjøre så er det dessverre ikke stort du kan gjøre med dette.

Men hva om du foreslo for far om de to feks kan gå ut å spise middag, gå på kino, svømmehallen innimellom. Altså at dere setter om en avtale på hvilke dager i mnd dette skal foregå. Da blir det lettere for far og overholde. Dette bør da virkelig være noe stemor bør kunne leve med. Ekstra hyggelig hadde det jo vært om far kunne tatt med guttens søsken på disse treffene ?

Skrevet

Det går sikkert an og gjøre det slikt også,men synes ikke en stemor skal ødelegge mellom far og sønn. og han kan ikke være hjemme hos oss,for det tåler hun heller ikke,men skal ta det opp med familievernskontoret i morgen og høre hva jeg skal gjøre vidre, han har en støttekontakt allerede,men mener sønnen min skal ha mer enn 2 timer samvær med faren,for han er vant til og sove over der,men det siste året har vert vanskelig.

Skrevet

Må innrømme at jeg skjønner stemor. Hadde ikke ønsket å hatt ADHD tenåringer rundt mine barn, hvis jeg kunne valgt. Og åpenbart så kan hun jo velge

Anonymous poster hash: e4a31...8af

Skrevet

da er du rett og slett SLEM du da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...