Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #1 Skrevet 20. april 2014 Er det liksom noe i veien med oss som er sammen med en partner som har barn fra før? Forde vi ikke elsker barna demmes like mye som vår egne? Er folk helt seriøs eller? Ser det er så mye snakk om bonusbarn her nå.. Jeg elsker min datter mest av alt i værden! Ingen andre står mitt hjerte nærmere enn henne.. Nå kan jeg snakke for min egen del her.. Slik er ståa. Ble sammen med kjæresten min for 3 år siden. . Jeg hadde da en jente på 6 år. Han en sønn på 8 år.. Jeg er glad i gutten hans og vi kommer godt overens på alle hold. Men atjeg må elske han som min egen? Vel det er ikke tilfelle.. Han har en Mamma og en Pappa som forguder han. Og jeg forguder min datter.. sammen med hennes far.. Jeg forventer heller ikke at kjæresten min skal elske henne slik som vi gjør.. Så hvorfor er alle så hard mot bonusforeldre her inne?? Høres ikke ut som om folk vet hva de prater om igrunn.. Nå venter vi en liten jente til.. Og som vi sammen vil forgude og elske.. Slik blir det med mine.Dine. våre barn. . Er ingen enkel situasjon.. Men når det først er blitt slik må man gjøre det beste utav det.. vi begge respektere hverandres barn. Er snill og god og behandler dem likt her i huset. Men jeg er vell et troll da som aldri vil elske deres sønn. Som om jeg skulle båret han frem selv! For en gjeng med bedrevitere som er her og som svarer folk som faktisk har dette som sin hverdag.. Hva hvis han hadde gått ifra meg eller viceversa da? Da hadde jeg trolig ikke sett ungen hans igjen ikke sant.. Trist hadde det vært ja! Men jeg hadde ikke følt det på lik linje som om jeg mistet min datter! Er man en forferdelig person forde altså!? Få høre da kakklehøner hvor jævlig jeg er som person nå da.. Blir skikkelig irritert over å se all pepperen enkelte får her inne.. Så lenge man er snill .god respektfull og kjærlig ovenfor barna.. så må da det være bra vel.. Vi snakker ikke om å ha daglig omsorg eller adoptiv barn her.. Jeg er glad i gutten til kjæresten min. Men han var og er en stor gutt. Som har to foreldre.. Anonymous poster hash: b85ca...dce
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #2 Skrevet 20. april 2014 Anonymous poster hash: b85ca...dce Så lenge man er snill .god respektfull og kjærlig ovenfor barna.. så må da det være bra vel.. Regner med at dette innlegget er inspirert over den andre tråden som går nå... Og det du skriver her - det er det så mange prøver å fortelle HI i den tråden. Det er ikke respektfullt overfor barna å se på dem som en stor forstyrrelse i livet, som lar sin frustrasjon over barnets foreldre gå ut over barnet, la barnet få kjenne at det egentlig ikke er ønsket i det som faktisk også er barnets hjem. Det er hverken snilt, respektfullt eller kjærlig. Du skriver at du er glad i din bonussønn, at du behandler ham snilt, respektfullt og kjærlig - det er jo slik det skal være, trenger ikke være mer enn det. Anonymous poster hash: 953ae...c6e
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #3 Skrevet 20. april 2014 Har ikke lest den tråden du referer til. Men ser det er utrolig mye stygge kommentarer til enkelte som er bonus far eller mor her inne.. Blir irritert over måten vi blir fremstilt på.. De aller fleste familier får det til å fungere utmerket. Men at jeg MÅ elske et annet barn forde jeg forelsket meg i pappaen hans syns jeg er feil. Man må ta hensyn og være snill ja.. Men han vil aldri bli min. Har kjent han i 2 år av de 10 årene han har levd.. Vi ventet lenge med å introdusere barna for hverandre itilfelle vi ikke fungerte. Nå har vi kjøpt hus og jeg er gravid... Syns det er urettferdig med så mye pepper til enkelte her inne. Man gjør vel så godt man kan. Og gjør det beste utav situasjonen. Forstår ikke de som sitter seg i en slik situasjon og ikke klarer å håndtere den.. Anonymous poster hash: b85ca...dce
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #4 Skrevet 20. april 2014 Jeg tror ikke noen krever at steforeldre skal elske stebarna sine på akkurat samme måte som de elsker sine egne barn - selv om noen faktisk greier det også. Likeså er det vel de fleste som innser at mine-dine-våre-barn er en situasjon som kan gi mange utfordringer i hverdagen. Og de aller fleste gjør sitt beste, fordi de bryr seg om barna og respekterer at felles hjem er like stort barnas hjem som ditt. De som får pepper her inne er de som ikke viser respekt for stebarna sine, som ikke ser at det å måtte flytte frem og tilbake for noen barn kan være vanskelig, og at det blir enda verre når stemor tydelig har holdninger om at barnet bare er et uønsket element man må drasse på. Det er disse som får pepper. Du og din kjære har tydeligvis satt barna langt fremme som har tatt hensyn til å ikke introdusere barna for den andre før dere selv var ganske sikre på hverandre. Og du viser riktige holdninger overfor din stesønn. Men mange gjør ikke dette, de setter seg selv foran alt annet. De innser ikke at hvis man velger en mann med barn fra før så må man skape et hjem hvor barna føler de er hjemme og ikke bare en plagsom og delvis uønsket gjest. Hvis man ikke er innstil på å skape et hjem for alle barna i familien så bør man ikke velge en mann med barn fra før. Men jeg er litt uenig i det ene du sier, nemlig at "de fleste får det til å fungere utmerket". Jeg tror det er altfor store mørketall når det kommer til hvor mange barn som sliter med å ha flere hjem, mange rett og slett fordi de ikke takler den ustabile livssituasjonen flyttingen frem og tilbake skaper (selv om foreldre og steforeldre gjør alt riktig), men også fordi det finnes mange stemødre og stefedre rundt om som eeeegentlig ikke ønsker seg barn "på kjøpet", men bare såvidt finner seg i det fordi de vil ha partneren. I slike hjem føler ikke barna seg hjemme, og de blir følelsesmessig hjemløse, uten ordentlig tilhørighet. Noen her inne er nok også veldig redde for at noen av de frustrerte stemødrene som skriver her inne er stemoren til deres barn, kanskje har de en slik stemor selv på toppen - da er det lett for at det blir hissige kommentarer. Ikke alt i alle trådene er fortjent, det er jeg enig i. Men det er også dessverre altfor mange som viser lite omtanke for den situasjonen stebarna deres er i, og det er de som får mest pepper her inne. Anonymous poster hash: 953ae...c6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå