PrinsesseHengepupp Skrevet 20. april 2014 #1 Skrevet 20. april 2014 Legger stadig merke til at historier og skildringer blir trukket i tvil her. Lever folk så beskyttet at de ikke evner å se at det finnes folk som er fullt ut i stand til å både være utro, stjele, underslå penger, lure og bedra? Hver gang noen her inne skriver "jeg oppdaget akkurat at nye kjæresten min dater to andre samtidig som meg" kommer det noen som hardnakket mener det må være Stian fra Strømmen. Akkurat som om det ikke finnes fler gutter som vil sikre seg? Eller når noen forteller at gubben har kjøpt motorsykkel bak konas rygg, eller har vært utro mens hun lå på barsel, da er man troll, for det går jo ikke an! Evt den litt mer underforståtte, uten å si det direkte: "det er noe som skurrer, for ingen gjør slikt" Really? Selv om vi, de fleste av oss, for det meste har ok folk rundt oss, og stort sett bare irriterer oss over piss på dosetet eller svigermødre som ikke kan bake så finnes det faktisk både svigermødre fra helvete, menn som lyver, venninner som stjeler typer, svigerfedre som tafser og til og med gifte folk som oppfører seg som bortskjemte 12 åringer. Er det for mye forlangt å være litt åpen for at ikke alle mennesker lever i en beskyttet atmosfære uten noen eller noe som kan forstyrre idyllen?
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #2 Skrevet 20. april 2014 Ja, og hva er det med folk som bruker engelske ord og uttrykk? Tragisk! Anonymous poster hash: a0df3...098
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #3 Skrevet 20. april 2014 Jeg har også undret meg over dette, men jeg kjenner jo folk som har levd i sånne små bobler hele sitt liv, så det er kanskje ikke så rart likevel... Anonymous poster hash: d8b4b...7da
PrinsesseHengepupp Skrevet 20. april 2014 Forfatter #4 Skrevet 20. april 2014 Ja, og hva er det med folk som bruker engelske ord og uttrykk? Tragisk! Anonymous poster hash: a0df3...098 I know! :-o
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #5 Skrevet 20. april 2014 Det er også forbausende mange som henger seg opp i bagateller i et innlegg og kommenterer på ting som ikke har med trådens tema å gjøre overhodet. Med stor sannsynlighet så er det disse som lever i disse små boblene Jeg er veldig enig med deg, PrinsesseHengepupp - det er overraskende mange som lever i sine små bobler av noen kardemommebyer, hvor ingen går særlig utenom det som er akseptert adferd innad i boblebyen. Alt utenom det de ser i sin egen boble finnes ikke og må være oppdiktet. I dagens opplyste verden så er det nesten "imponerende" å være så beskyttet som noen synes å være. Men det sier også de kanskje ikke er så opptatt av å holde seg noenlunde oppdatert om ting som skjer i samfunnet. Det er tryggere å skape seg perfekte bobler enn å forholde seg til at verden også kan være urettferdig eller utrygg for mange. Anonymous poster hash: 0a338...d3c
Mamma-til-3-jenter Skrevet 20. april 2014 #6 Skrevet 20. april 2014 Så enig med deg Prinsesse Hengepupp! Fantastisk nick forresten!!! ;-)
Hjertefru Skrevet 20. april 2014 #7 Skrevet 20. april 2014 Tror du ikke at det er forsvarsmekanismer ute og går også da.? At vi liksom ikke vil tro at folk kan være så teite og jævlige. Kjente litt på den selv når jeg i går leste om hun som var dumpa på telefon, høygravid Men enig i at folk kan holde disse tankene litt på innsida.....
Virginia. Skrevet 20. april 2014 #8 Skrevet 20. april 2014 Legger stadig merke til at historier og skildringer blir trukket i tvil her. Lever folk så beskyttet at de ikke evner å se at det finnes folk som er fullt ut i stand til å både være utro, stjele, underslå penger, lure og bedra? Hver gang noen her inne skriver "jeg oppdaget akkurat at nye kjæresten min dater to andre samtidig som meg" kommer det noen som hardnakket mener det må være Stian fra Strømmen. Akkurat som om det ikke finnes fler gutter som vil sikre seg? Eller når noen forteller at gubben har kjøpt motorsykkel bak konas rygg, eller har vært utro mens hun lå på barsel, da er man troll, for det går jo ikke an! Evt den litt mer underforståtte, uten å si det direkte: "det er noe som skurrer, for ingen gjør slikt" Really? Selv om vi, de fleste av oss, for det meste har ok folk rundt oss, og stort sett bare irriterer oss over piss på dosetet eller svigermødre som ikke kan bake så finnes det faktisk både svigermødre fra helvete, menn som lyver, venninner som stjeler typer, svigerfedre som tafser og til og med gifte folk som oppfører seg som bortskjemte 12 åringer. Er det for mye forlangt å være litt åpen for at ikke alle mennesker lever i en beskyttet atmosfære uten noen eller noe som kan forstyrre idyllen? Så hjertens enig...!
PrinsesseHengepupp Skrevet 21. april 2014 Forfatter #9 Skrevet 21. april 2014 Tror du ikke at det er forsvarsmekanismer ute og går også da.? At vi liksom ikke vil tro at folk kan være så teite og jævlige. Kjente litt på den selv når jeg i går leste om hun som var dumpa på telefon, høygravid Men enig i at folk kan holde disse tankene litt på innsida..... Enig i at av og til kan man nesten ikke tror det med det samme, når historiene blir så tøffe eller sjokkerende. Men så går det jo også an å tenke seg til at ikke alle er like flinke til å formidle, og at det i kampens hete kan være vanskelig å få med alle detaljer og få ting inn i riktig rekkefølge. Så å rope troll etter ett par setninger vitner vel mer om dårlig innsikt enn noe annet.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #10 Skrevet 21. april 2014 Vel, delvis enig med deg, men folk er ikke helvetes svigermødre eller utro jævler uten videre, og verden er ikke svart hvit. Svigerdattera/kona må forandre seg for ikke å få flere problemer i framtida, eller ende opp i et nytt likt forhold. Veldig greit å skylde på at verden er fæl, men den eneste man kan forandre er seg selv. Bli bedre menneskekjenner så man ikke roter seg bort i feil folk, ha en bedre kommunikasjon med mannen, så man ikke plutselig blir negativt overrasket/sjokkert når han plutselig out of the blue blir er monster. Ingen sånne ting skjer uten forvarsel, folk er bare dårlige til å lese andre. Anonymous poster hash: b9ca2...993
Fru vims Skrevet 21. april 2014 #11 Skrevet 21. april 2014 Helt enig med deg. Det skal ikke så mye til før en del her inne ikke tror det kan være sant og roper troll. Overasker meg gang på gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå