Gå til innhold

"Alle" gutter liker lego

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn føles det litt når jeg ser rundt på hva mine venners gutter liker å holde på med. Også ser jeg det i guttebursdager. Min gutt er ikke interessert i det hele tatt. Han strever litt finmotorisk, så han hadde hatt godt av å holde på med det, eller noe lignende. Andre med gutter som ikke liker lego, og hva liker de? Min gutt er forresten snart 4 år. 

Anonymous poster hash: e7481...699
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eldste på 8 har alltid elsket det. Han leker ikke med det. Er bygginga som er mest stas.

Mellomste som nettopp er fylt 5 har egentlig aldri vært så opptatt av det. Men til gjengjeld elsker han å tegne, og lager de reneste kunstverk. Så ikke noe galt med finmotorikken hans i hvert fall.

Anonymous poster hash: ad73e...832

Skrevet

Ikke alle gutter liker Lego og ikke alle jenter liker å leke med dukker heller.

Jeg har tre gutter og eldste her har alltid vært mer opptatt av rollelek enn Lego. Han liker å bygge sett, men det er det.

Nr to på 5 1/2 ELSKER Lego. Spesielt duplo, men mer og mer Lego også nå. Han bygger sikkert flere timer hver dag. Alle mulige slags kreasjoner.

Yngste på 3 lærer av storebror og er veldig ivrig på duploen om dagen.

Liker din å tegne, male, klippe og lime? Det er bra for finmotorikken. Samme med forskjellige typer perling. Min eldste var mye mer interessert i det.

Anonymous poster hash: 2b027...162

Skrevet

Min leker litt med Lego, men er ikke veldig interessert. Her er det bakugan og dinosaurer det går i. Og noen små gummi figurer. 6 år

Anonymous poster hash: f7ef9...db4

Skrevet

Min gutt elsker Lego. Ikke det å bygge, men å leke med det ferdige resultatet. De laget byer og leker i timesvis med figurer og biler og alt annet.

Kan det hende han liker å leke med det når det er oppbygd? Far trår sikkert til med byggingen.

Anonymous poster hash: f114e...8f0

Skrevet

http://www.biljardexperten.no/stiga-fotballsspill-world-champs-p-2719.html kunne noe sånt falle i smak? Fikk for mange år tips av en fysioterapeut om at denne type spill er bra for finmotorikk, og så tydelig forbedring påguttungen etter å ha kjøpt inn et slikt. Vi hadde riktignok ishoceyspill, men samme prinsippet, dette var det første jeg fant når jeg googlet.

Anonymous poster hash: 0c544...082
Skrevet

Mulig sønnen din er litt liten ennå, hi?

Sønnen min var 5 år før han ble interessert i lego, og det var mest pga at storebror på 7 fikk så mye lego i bursdagsgaver fra klassekameratene. Først da fikk han også lyst på lego :)

Anonymous poster hash: ca583...e3c

Skrevet

min er ikke spes int. i lego. går i biler og fly. han synes det er gøy å leke med da så lenge andre bygger. han er 5

Anonymous poster hash: f90f3...e65

Skrevet

Jeg har en på straks 7 år som ikke er interessert i det hele tatt. Han elsker å leke med ferdigbygd lego, men han mister interessen med en gang når han bygger. Han har ingen problemer med finmotorikken, så det er ikke derfor han ikke liker å bygge lego, det er rett og slett interessen som mangler. Han leker mye med beyblade som er en slags snurrebass. Da han var yngre, lekte han masse med småbiler, han har et bilteppe han kjørte dem på og i tillegg flere parkeringshus. 

Selv om ikke alle er enige at barn bør få lov til det, så er det veldig god trening av både finmotorikk og øye/håndkordinasjon å spille en del data/tvspill også. Hvis man begrenser det, er det mange fine spill på både ds, ipad (el), telefon osv som krever finmotorikk.

Anonymous poster hash: bccbd...7da
Skrevet

Tusen takk til alle for fine svar. Skal blir flinkere til å aktivisere han med klipping og liming osv. Tegning liker han i perioder. Og skal tenke på å skaffe det fotballspillet som ble foreslått over, det blir nok populært. Hadde ikke trodd at dette var bra for finmotorikken, så det var nyttig å vite :) 

Anonymous poster hash: 2c5be...6cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...