Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #1 Skrevet 20. april 2014 - skriver ei liste over gavene barnet får i bursdagspresang av andre barn?? For og mot argumenter? Anonymous poster hash: f01e9...24c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #2 Skrevet 20. april 2014 Tenker ikke såessielt på det. Lurer bare på hvorfor. Anonymous poster hash: f7e28...c4b
☆☆☆ Skrevet 20. april 2014 #3 Skrevet 20. april 2014 Om det blir mange gåver hørest det lurt ut, så slepp ein gi tilbake det samme som ein fekk.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #4 Skrevet 20. april 2014 Det har jeg alltid gjort, og skriver opp i albumet hva de har fått og fra hvem. Er det rart? Har jeg aldri tenkt over..... Anonymous poster hash: ef866...07a
Peggy Sue Skrevet 20. april 2014 #5 Skrevet 20. april 2014 Tenker at foreldrene synes at det skulle bare mangle at man forsøker å huske hva man har fått av hvem. Når det blir mange gaver er det lettest å skrive ned. Jeg synes det er koselig å kunne fortelle hvem gaven kommer fra når ungen spør, istedenfor å si at det husker jeg ikke. Det er jo fint for dem som gir at ungene vet hvor gaven kommer fra. Klarer ikke å se noe negativt med dette.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #6 Skrevet 20. april 2014 Skriver bestandig opp hva barnet får i gaver av andre, spesielt til jul. Sånn at jeg kan ha en oversikt når man takker. Barnet har som regel ingen oversikt selv. Anonymous poster hash: 103c0...07d
stratosku Skrevet 20. april 2014 #7 Skrevet 20. april 2014 Har alltid vokst opp med at mamma gjorde det, så jeg har også fortsatt med det til våre barn uten å tenke noe videre over det. Personlig synes jeg det er litt koselig å lese over listene og se hva jeg faktisk har fått Men også greit å skrive ned så jeg kan lese over og se hva barna fikk av hver enkelt. Ellers blir det fort at papiret flyver av gavene og ingen aner noe.
*Miss Marple* Skrevet 20. april 2014 #8 Skrevet 20. april 2014 Det har jeg aldri opplevd at noen har gjort så det vet jeg faktisk ikke hvordan jeg hadde tenkt. Hvor mange gaver får man om man ikke klarer å huske hva man får fra hvem da? Om man er litt til stede når ungen pakker opp får man det jo med seg? Men det er jo ingenting galt med å skrive det opp da, selvsagt. Bare veldig uvant for meg.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #9 Skrevet 20. april 2014 At de er omtrent like onde og forferdelige som de som skriver liste over hva dåpsbarnet og konfirmanten får i gave av folk. Anonymous poster hash: 23965...a12
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #10 Skrevet 20. april 2014 Vi er stor familie og barna får ofte mange (les: alt for mange) gaver. For å kunne takke senere og for at barna skal vite hvem de har fått gaven av, så er jeg helt avhengig av å skrive ned. Til Miss Marple: 1-2 gaver fra besteforeldre, 2 gaver fra oldeforeldre, 8 gaver fra tanter og onkler, 4 gaver fra mine tanter og onkler (blir det grandtante/onkel til barna), ofte får de også gaver fra tremenningene sine og de nærmeste naboene. I tillegg har jeg tvillinger, så det blir dobbelt opp. For meg er dette for mange til å huske i hode, det er så flaut å takke for feil gave, så da skriver jeg det like gjerne opp. Men det er aaaalt for mange gaver, har vurdert å spørre om de kan slå seg sammen og heller kjøpe noen få, felles gaver, men føler samtidig at det er litt frekt. Anonymous poster hash: d9756...bc3
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #11 Skrevet 20. april 2014 Skjønner ikke poenget med det men... Anonymous poster hash: 67613...224
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #12 Skrevet 20. april 2014 Jeg har Alltid husket hver eneste gave barnet mitt har fått, uten at jeg er en person med god hukommelse. På barnebursdager er det mellom 20-25 barn, familiebursdager er vi ca 40-45 stykker (stor familie), og aldri vært noe problem å huske alle gavene. Min følelse/tanke/erfaring er at det som regel går igjen lister hos pedagog-foreldrene - og jeg tenker: når alle barna sitter i ring og bursdagsbarnet åpner en og en pakke, hvorfor skal mor skrive liste da? Er det for å huske når de andre barna har bursdag, så hun kan gi tilbake ca samme pris? I vår barnehage er det store prisforskjeller - noen kommer med 50kr, andre 200kr+gave. Det har aldri vært et tema hvor mye man skal gi. Og, jeg syns det er merkelig, vi har mange pedagog foreldre i barnehagen, og de alle skriver liste. Ingen av de andre foreldrene med annen utdannelse har skrivet liste før. Hvorfor går dette igjen hos pedagoger? Må tilføye: jeg er selv pedagog, men aldri skrivet liste og kommer ikke til å gjøre det. Anonymous poster hash: f01e9...24c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #13 Skrevet 20. april 2014 Jeg har Alltid husket hver eneste gave barnet mitt har fått, uten at jeg er en person med god hukommelse. På barnebursdager er det mellom 20-25 barn, familiebursdager er vi ca 40-45 stykker (stor familie), og aldri vært noe problem å huske alle gavene. Min følelse/tanke/erfaring er at det som regel går igjen lister hos pedagog-foreldrene - og jeg tenker: når alle barna sitter i ring og bursdagsbarnet åpner en og en pakke, hvorfor skal mor skrive liste da? Er det for å huske når de andre barna har bursdag, så hun kan gi tilbake ca samme pris? I vår barnehage er det store prisforskjeller - noen kommer med 50kr, andre 200kr+gave. Det har aldri vært et tema hvor mye man skal gi. Og, jeg syns det er merkelig, vi har mange pedagog foreldre i barnehagen, og de alle skriver liste. Ingen av de andre foreldrene med annen utdannelse har skrivet liste før. Hvorfor går dette igjen hos pedagoger? Må tilføye: jeg er selv pedagog, men aldri skrivet liste og kommer ikke til å gjøre det. Anonymous poster hash: f01e9...24c Haha, er selv pedagog og skriver lister. Kanskje det ligger noe i det Skriver ikke liste fra barnebursdager og noterer heller aldri ned prisen. Hensikten bak listen er ikke å holde regnskap, det er for at ungene skal vite hvem de har fått gaven av når de leker med den, det synes jeg er koselig. Det er også for at man skal huske hvem man skal takke når giveren ikke er tilstede (gjelder primært julaften). Anonymous poster hash: d9756...bc3
Guttaboys Skrevet 20. april 2014 #14 Skrevet 20. april 2014 Visste ikke at noen skrev ned slikt, jeg...
PeppaPig Skrevet 20. april 2014 #15 Skrevet 20. april 2014 Jeg har elendig hukommelse og skriver det ned slik at vi får takket giveren. Ved barnebursdag gir vi et personlig takkekort til barnet som har gitt gaven: "Tusen takk for bamsen. Vi har kalt han Teddy og han har vært med oss i skogen og grillet pølser" Dette er helt vanlig å gjøre her jeg bor. Dersom gaven er fra familie/venner som ikke er tilstede ved åpning av gave ringer/skyper vi og kan da takke vedkommende for den fine genseren/tegneboka/sokkene e.l
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå