Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #1 Skrevet 20. april 2014 Venter stort gjestebud i dag, familien til mannen og naboer. Har tenkt å lage påskemat fra mitt hjemland, både middag og dessert. Hva hadde dere syntes om det? Må tilføye at disse folkene har spist norsk påskemat og grillmat hele påskeferien ifølge oppdateringene fra facebook. Noen meninger? Anonymous poster hash: acfbc...ea6
PRobert Skrevet 20. april 2014 #2 Skrevet 20. april 2014 Med mindre vi snakker froskelår og sprøstekte gresshopper er det vel bare å kjøre på? Ville også hatt et alternativ hvis det er snakk om veldig krydret mat siden noen bare ikke klarer å spise slikt uten å brenne seg skikkelig i kjeften
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #4 Skrevet 20. april 2014 Hvis dere har veldig sterke påsketradisjoner der familie og venner samles for å spise den samme retten hvert år på første påskedag. Der dere bare bytter på å være vertskap. Ville jeg ikke gjort det uten å snakke med gjestene først. Om dere derimot ikke har slike strenge tradisjoner er det bare å kjøre på så lenge du tror gjestene vil like maten. Anonymous poster hash: 60a04...ca4
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #5 Skrevet 20. april 2014 Hvor er du fra da? Om du er fra et land hvor dere spiser veldig sterk mat ville jeg blitt glad om du modererte deg litt eller hadde alternativer som ikke er så sterke. Jeg har en veldig ømfintlig mage og tåler dårlig sterkt mat. Men jeg liker godt å smake på nye ting og hadde satt pris på å få noe annet enn de vanlige rettene, det tror jeg resten av familien min også hadde satt pris på (men svigermor og flere eldre i slekta med henne synes taco er for sterkt til å spise så det måtte blitt tatt litt slike hensyn). Anonymous poster hash: e98b5...31f
Nettisen:) Skrevet 20. april 2014 #6 Skrevet 20. april 2014 Folk er veldig forskjellige, så ikke lett å vite om akkurat dine gjester er fleksible eller ei. Men kan svare for meg selv, og jeg hadde blitt veldig glad for noe nytt:) I romjulen var vi i selskap der vi litt overraskende fikk hjemmelaget asiatisk mat, så fjernt fra ribbe og medister man kan komme omtrent. Det var helt fantastisk, og utrolig deilig etter en halv uke med julemat.
Soon to be mum Skrevet 20. april 2014 #7 Skrevet 20. april 2014 Høres helt fantastisk ut, og jeg hadde blitt kjempeglad!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #8 Skrevet 20. april 2014 Takker for svar. Er russisk og tenkte å lage skinkestek med rødbetsalat, og en påskekake ("kulitsj") til dessert (hadde jeg visst på forhånd hvor mye pes det var å bake den så hadde jeg valgt noe annet ). Bortsett fra noe hvitløk og eddik i salaten er det ikke noe sterk krydder. Vi har ikke noe påsketradisjoner i det hele tatt, så den biten er også grei. Anonymous poster hash: acfbc...ea6
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #10 Skrevet 20. april 2014 Rødbeter og eddik er muligens de matvarene jeg har det mest anstrengte forholdet til, men det blir vel noe annet tilbehør også, poteter, brød eller liknende. Da hadde det ikke vært noen krise om jeg hadde spist minimalt av rødbetene ;-) Blir sikkert bra. Akkurat det var bare min særhet. Anonymous poster hash: 60a04...ca4
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #12 Skrevet 20. april 2014 Hvis du tror de vil synes det er greit, så Anonymous poster hash: 97126...538
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå