Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #1 Skrevet 20. april 2014 Hvordan blir det sett på hvis man tar ut et barn på tre og et halvt fra barnehagen og har det hjemme til skolestart? Anonymous poster hash: 8ccee...2ea
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #2 Skrevet 20. april 2014 Du blir ikke meldt for bare det. Men det er ikke heldig for ungen sin del å ikke være i bhg det siste året før skolestart. Om ikke du er lærer da og har ordentlig opplegg hjemme. Anonymous poster hash: a6dfb...64c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #3 Skrevet 20. april 2014 Det er jo ikke ulovlig å ikke ha ungen i barnehage!! Gjør som du vil.... Men tror du ikke barnet kommer til å kjede seg veldig....? Anonymous poster hash: de92d...22f
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #4 Skrevet 20. april 2014 Jeg har flere venninner som jobber i barneskolen og de sier forskjellen mellom barn som har vært hjemme og barn som har gått i barnehagen siste året før skolestart takler skolestart veldig forskjellig. De som har gått i barnehagen har en kjempefordel, mens de som bare har gått hjemme med mamma veldig ofte sliter i forbindelse med skolestart. Det er en grunn til at ekspertene vil ha obligatorisk barnehage siste året før skolestart... Det anbefales altså å ha barnet i barnehage førskoleåret, men du blir ikke meldt til barnevernet bare for å ha det hjemme. Men om helsesøster og/eller andre mistenker at du holder barnet hjemme for å skjule omsorgssvikt kommer barnevernet på banen og kan forlange barnehageplass som en del av oppfølgingen av barnet. Anonymous poster hash: 7f0e8...766
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #5 Skrevet 20. april 2014 Man kan vel strengt talt bli meldt til barnevernet fordi en eller annen synes man lar ungen gå for langt ute på fortauet, men om barnevernet tar meldingen seriøst er noe helt annet Da snakker jeg om meldinger som kommer fra privatpersoner. At du tar ut barnet fra barnehagen og har det hjemme (og kun det) er jo en privatsak som jeg ikke kan se for meg at noen melder deg for... det sier i tilfelle mer om dem enn det gjør om deg. Anonymous poster hash: c85e0...a7f
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #6 Skrevet 20. april 2014 Sån egentlig så kan man bli meldt til barnevernet får absolutt ALT, har noen lyst til å melde dere så vrir de på alt til de finner en grunn. Jeg ble faktisk meldt fordi barnet mitt hadde slått seg å fått et blåmerke på øret i barnehagen. Hun som meldte lukket ørene hver gang det ble sakt hvor og hvordan det hadde skjedd. Når jeg pratet med barnevernet antydet de først att jeg ikke passet godt nok på å når jeg fortalte hva som hadde skjedd å hvordan jeg hadde reagert så sa de plutselig att jeg var overbeskyttende å att barn hadde godt av å utforske litt. Jeg svarte att ja jeg syr jo ikke puter under armene hennes selv om jeg syns det er forferdelig å se på hvis hun skrubber ett kne eller noe, da endret de mening igjen å påsto att ungen måtte jo ikke få gjøre apsolutt alt hu ville, jeg måtte jo passe på. Slik gikk diskusjonen helt til diverse papirer ble lest igjennom å det kom fram akkurat hva som hadde skjedd, da beklaga de å forklarte att det var en veldig viktig jobb de hadde så de måtte jo være nøye å ta alle meldinger seriøst. Anonymous poster hash: 8f282...96a
sug lut Skrevet 20. april 2014 #7 Skrevet 20. april 2014 Det i seg selv er ikke meldegrunn. Men at du er en som frykter barnevernet tilsier et opplysningsnivå som betyr at ungen din antakelig har det bedre i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #8 Skrevet 20. april 2014 Kor mangen er det som har råd og vil gjøre detta ? Anonymous poster hash: 977f2...846
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #9 Skrevet 20. april 2014 Nei. Anonymous poster hash: d8e65...19e
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #10 Skrevet 20. april 2014 Det kan nok skje, jeg vil tro det er helt avhengig av dem som jobber der og vanligvis være basert på at de tror barnet vil bli skadelidende uten å gå der. Men ironisk vil det nok være dersom barnehagen melder fra fordi barnet ikke virker fornøyd og derfor mener det har godt av å gå der, mens du vurderer å ta det ut fordi du ser at barnet mistrives nettopp i barnehagen.... Anonymous poster hash: e8222...fc1
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #11 Skrevet 20. april 2014 Kor mangen er det som har råd og vil gjøre detta ? Anonymous poster hash: 977f2...846 Ka? Anonymous poster hash: 5e6b9...e8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå