Gå til innhold

Drittlei av påskeferien :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud så gladjeg skal være på tirsdag. Da er det skole, og SFO.....

Jeg er s lei av denne ferien at jeg blir sprø.

Jeg har bare 1 barn. Så det er ingen søsken hun kan leke hos. Hun er 7 år.

Det er 2 andre jenter i samme alder i nabolaget. Med de får ikke være inne der, for de har flere små og større søsken. Og bråker sikkert for mye.

De bråker jo når de er her også, mye. Her er det lov til mere, og vi har mye leker poå stua. Ja det er jo bare ett barn her og jeg kan ikke nekte henne å ha leker på stua. Skalhun bli sent på loftet på rommet alene da hver gang hun vil leke? Nei, det går ikke i praksis,hun vil jo leke og være i nærheten til mamma.

Men de eren del her, men det er veldgi slitsomt, og s krangler de en hel del.

Nå har de vert en del borte i påska, sånn en dag her og en dag der.

Pia har gått her og kjedet seg en del, været har vert bare sånn passe, en del sol men bitende kald vind.

*Vi har vert på en fottur påfjellet,

*og vi har vert på en tur til sjøen.

Vi har vert en ettermiddag på tivoli,og

*vi har vert på bytur og matet duer og spist softis.

*Vi har vert på middagsbesøk hos bestemor

*Vi har vert på kake besøk hos annen familie

*vi har sittet myyye i sofaen

Vi har sovel lenge hverdag, og vi har sett barnetv i senga, og spist frokost i senga hver dag. Men jeg må si jeg er sliten. Jeg er så sliten av å ha henne hjemme.

Leser i blogger og blader om lange lykkelige familiepåsker, hvor alle skal være sammen og alt er lykke. Vi kjeder oss,jeg kjeder meg,hun kjeder seg.

Vi harikke så myepenger,og må forvalte det vi har. Derfor drovi ikke på cirkus merano. Og vi harikke dratt på kino. Jeg har helsemessige utfordringer så jeg er ingen fjellgjeit/friluftsmenneske.

JEg er mer på baking, og formingsaktivitet, men Pia hater å bli med på slike ting. Hun vil ikke bli med å bake,og på skolen/ sfo lager hun den julenissen eller kyllingen hun MÅ, men ikke mer enn det... hun ER slik.

Så vi har tilbrakt en del av påska der jeg sitter på nett og hun sitter å leker med my littel ponny eller monster hgh, eller hun vil se film.

Ååååh, det er så kjeeeeedeliiiiiiggg..........................

Slike påsker kjenner jeg det såre savnet etter flere barn, jeg innbiller meg at Pia hadde hatt det bedre dersom hun hadde søsken.

Akkurat no,i skrivende stund er klokka 10:15 og vi ligger i senga enda....jeg med laptoppen i fanget hun ser tv, monsterbedriftenpå disney. Ute er det fint vær.....

Og Pia har ikke verti seng før mellom 23 og 23:30 en eneste kveld, vi ser film om kveldene, askepott,frost, monsterhigh, orps, annie, barbie dittog barbie datt......

Gleeeder meg til hun er tilbake på skolen, og sfo,og tiljeg får henne i seng til 21 kanskje 21:30..... får ett par timer alene iallefall.

Selv om hverdagen kommer, med korps, barnezumba, og lekser og sånn, ferie er ikke bare ferie.

Pia spiser meg med hud og hår.....jeger sliten, sliten, slitem.

Lykkelig og glad forde at jeg idet hele tatt har ei Pia og være mamma til,det var nemmelig ingen selvfølge, men alikevel,jeg er så slitenog lei.

Gleder meg grenseløst til tirsdag kl 08:30 og skoledagen er ett faktum!!!!!

Og i dag. tja, blakk,dårlig form, full mens med dertilhørende ubehag og humør, sol, og ei pie på 7 som er like lei som meg............

Vel overstått påske !!

Anonymous poster hash: cff1a...1a3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene om å føle det sånn!

Og hva er egentlig galt med å være hjemme å slappe av i påsken? Det må da ikke skje noe hele tiden?

Er sikker på at datteren din har det fint med deg selvom dere ikke drar på tivoli og sirkus! Ikke noe galt med å ligge på sofaen og se film når det først er ferie heller! Legg bort den dårlige samvittigheten! Tror barn har godt av å kjede seg litt innimellom også jeg da ;-)

Anonymous poster hash: 6d7b5...f63

Skrevet

Unnskuld at eg seier det, men eg synes det er innstillinga di det er feil med, ikkje ungen din.

1. De har vore mykje saman, det burde vere positivt.

2. Ho har hatt ein del besøk, kva så om det blir høglytt? Blir det for gale er det godt mogleg å sende dei ut for å leike.

3. Kven har ansvaret for at det blir seine kveldar og morgonar?

Eg håpar og trur det er den dårlige helsa di som snakkar no. For påska du beskriver ville vore topp med små justeringar.

Skrevet

Om det er fint vær i dag kan du smøre matpakker og ta med ett pledd og ha piknik i en park i nærheten. Det gjorde vi på fredagene og ungene elsket det. Vi var der 3 timer og det var masse andre unger der. Tenkte oss en tur i dag også.

Jeg satt og strikket og mannen leste en bok i mellom at vi var med ungene.

Kanskje du har noen venner som vil bli med :)

Skrevet

Like greit du ikke hadde råd til å dra på sirkus, makan til dyremishandling skal man lete lenge etter.

Anonymous poster hash: 6ce20...02f
Skrevet

Begyn å sette krav til jenta og deg selv. Send henne ut for å leke, send henne i seng til normal tid og legg vekk nettbrettet selv.

Slik du skriver der jeg for meg en sterkt overvektig alenemamma uten jobb som sitter på nett det meste av dagen bare avbrudt av noen serier på tv. En som hater fysisk aktivitet og forvenyer at barnet skal utvikle seg uten veiledning og uten gtensesetting. Du er sikkert ikke sån, men det er intrykket jeg får. Forsøk å være mer aktiv og strukturer dagene bedre. Da tror jeg både du og jenta blir mer fornøyde.

Anonymous poster hash: c2963...7fc

Skrevet

For det første, i kveld bør du legge henne kl 20:00 slik at hun begynner å komme i rett gjenge igjen før skole på tirsdag. Hun høres rimelig bortskjemt ut som får se de filmene hun vil til sent på kveld. Du trenger også egentid (ikke fra 21:30 men fra kl 20:00, 7 åringer trenger søvn før skole).

Dere har egentlig gjort mye sammen i påska, så synes ikke du har noen grunn til å klage. Her i huset må barna leke med seg selv eller hverandre (de krangler mye, 3 og 4 år), vi voksne har ordnet i hagen og ryddet i huset. Vi har vært på tur nesten hver dag i tillegg. 

Anonymous poster hash: e57d3...c81
Skrevet

Herregud så gladjeg skal være på tirsdag. Da er det skole, og SFO.....

Jeg er s lei av denne ferien at jeg blir sprø.

Jeg har bare 1 barn. Så det er ingen søsken hun kan leke hos. Hun er 7 år.

Det er 2 andre jenter i samme alder i nabolaget. Med de får ikke være inne der, for de har flere små og større søsken. Og bråker sikkert for mye.

De bråker jo når de er her også, mye. Her er det lov til mere, og vi har mye leker poå stua. Ja det er jo bare ett barn her og jeg kan ikke nekte henne å ha leker på stua. Skalhun bli sent på loftet på rommet alene da hver gang hun vil leke? Nei, det går ikke i praksis,hun vil jo leke og være i nærheten til mamma.

Men de eren del her, men det er veldgi slitsomt, og s krangler de en hel del.

Nå har de vert en del borte i påska, sånn en dag her og en dag der.

Pia har gått her og kjedet seg en del, været har vert bare sånn passe, en del sol men bitende kald vind.

*Vi har vert på en fottur påfjellet,

*og vi har vert på en tur til sjøen.

Vi har vert en ettermiddag på tivoli,og

*vi har vert på bytur og matet duer og spist softis.

*Vi har vert på middagsbesøk hos bestemor

*Vi har vert på kake besøk hos annen familie

*vi har sittet myyye i sofaen

Vi har sovel lenge hverdag, og vi har sett barnetv i senga, og spist frokost i senga hver dag. Men jeg må si jeg er sliten. Jeg er så sliten av å ha henne hjemme.

Leser i blogger og blader om lange lykkelige familiepåsker, hvor alle skal være sammen og alt er lykke. Vi kjeder oss,jeg kjeder meg,hun kjeder seg.

Vi harikke så myepenger,og må forvalte det vi har. Derfor drovi ikke på cirkus merano. Og vi harikke dratt på kino. Jeg har helsemessige utfordringer så jeg er ingen fjellgjeit/friluftsmenneske.

JEg er mer på baking, og formingsaktivitet, men Pia hater å bli med på slike ting. Hun vil ikke bli med å bake,og på skolen/ sfo lager hun den julenissen eller kyllingen hun MÅ, men ikke mer enn det... hun ER slik.

Så vi har tilbrakt en del av påska der jeg sitter på nett og hun sitter å leker med my littel ponny eller monster hgh, eller hun vil se film.

Ååååh, det er så kjeeeeedeliiiiiiggg..........................

Slike påsker kjenner jeg det såre savnet etter flere barn, jeg innbiller meg at Pia hadde hatt det bedre dersom hun hadde søsken.

Akkurat no,i skrivende stund er klokka 10:15 og vi ligger i senga enda....jeg med laptoppen i fanget hun ser tv, monsterbedriftenpå disney. Ute er det fint vær.....

Og Pia har ikke verti seng før mellom 23 og 23:30 en eneste kveld, vi ser film om kveldene, askepott,frost, monsterhigh, orps, annie, barbie dittog barbie datt......

Gleeeder meg til hun er tilbake på skolen, og sfo,og tiljeg får henne i seng til 21 kanskje 21:30..... får ett par timer alene iallefall.

Selv om hverdagen kommer, med korps, barnezumba, og lekser og sånn, ferie er ikke bare ferie.

Pia spiser meg med hud og hår.....jeger sliten, sliten, slitem.

Lykkelig og glad forde at jeg idet hele tatt har ei Pia og være mamma til,det var nemmelig ingen selvfølge, men alikevel,jeg er så slitenog lei.

Gleder meg grenseløst til tirsdag kl 08:30 og skoledagen er ett faktum!!!!!

Og i dag. tja, blakk,dårlig form, full mens med dertilhørende ubehag og humør, sol, og ei pie på 7 som er like lei som meg............

Vel overstått påske !!

Anonymous poster hash: cff1a...1a3

Jeg skjønner godt at du er lei. En sånn påske hadde jeg lidd meg gjennom, jeg også.

Men jeg syne også at du legger opp til en del av dette selv. Det er ingen automatikk i å få være oppe så lenge du vil bare fordi det er ferie? Mine har fått være oppe litt lenger, men i seng klokken halv 10 er senest! Og så lurer jeg på om ikke det går an å leke ute?  Du kan jo sette deg i hagen med en bok, sånn at du også er ute. Da er det kanskje lettere for barnet ditt å være ute og leke også. Det er lov å stille litt krav til ungene, og de som er på besøk også. De må vel ikke leke på stuen når de er flere?

Kan jenta di være på besøk alene en plass? For eksempel hos bestemor i noen timer? Da vil det også bli litt pusterom for deg. Er det noen andre som kan ta henne med på en friskustur? Jeg spør siden du nevner at dere har vært på familiebesøk.

Til neste ferie ville jeg planlagt litt, hvis jeg var deg. Hørt med familien, prøvd å få noen timer alene i hvert fall. Og så ville jeg bestemt meg for hvordan dere skal ha det sammen også. Du er voksen, du bestemmer, og selv om hun blir sur, så er det en del av jobben som mor.

Anonymous poster hash: 01021...ed6

Skrevet

Du kjeeeder deg? Sånn er det å være mamma. Vær litt engasjert, da! Blir deppa bare avå å lese om ditt syn på livet... Du ønsker ikke å være med ungen din, og gleder deg til du kan sende henne vekk på skolen. Trist. Håper du endrer deg.

Anonymous poster hash: 11267...2e9

Skrevet

Trist å se at noen ikke trives med å ta vare på sine egne barn. Jeg har storkost meg med min åtteåring hele påsken jeg. (Han har heller ikke søsken).

Anonymous poster hash: e065d...739

Skrevet

Hva skjer med leggetiden? Halv 12?? Min syvåring legger seg 19.30, men får ligge og lese en times tid hvis han ønsker. Nå er dagene fylt med aktivitet og mye som skjer, og søvnen trenger han virkelig! Og hun kan vel være ute med venninnen selv om det blåser? Ta på en god lue og få de ut. Påsken din hørtes veldig kjedelig ut, enig det.

Anonymous poster hash: f5499...019

Skrevet

Hva slags helsemessige ufordringer har du som forhindrer deg i å være i fysisk aktivitet? Det skulle være en god ting å gå tur i skogen for de fleste, også de som har kroniske sykdommer, smerter osv. 

Ta med jenta og kanskje ei venninne på en rusletur langs stranda, i skogen, på ei eng eller hva du nå har i nærheten. Ta med kakao på termos og brødskiver, så blir det en hyggelig dag for dere alle sammen!

Anonymous poster hash: 473bd...294
Skrevet

Uff... Med den innstillingen tipper jeg den stakkars jenta gleder seg til tirsdag også... :(

Anonymous poster hash: 66fe0...88c

Skrevet

Men hvorfor har hun vært oppe til nesten midnatt? Om du trenger egentid må du sørge for å hente det der du kan, bl.a å innføre mer fornuftige leggetider. Jeg syns også at å være oppe til kl 21.30 på hverdager høres sent ut? Vil tro at kl 19.30-20.00 er mer fornuftig mtp at hun får nok søvn.

At du blir så sliten og lei av å ha et så stort barn hjemme en god uke høres også trist ut. Det virker som dere har funnet på mye koselig sammen, hvorfor klarer du ikke å glede deg over det?

Støtter forslaget om å avtale en lekedate eller bestemorbesøk neste gang dere har fri flere dager. Det er ikke bra for jenta di å gå hjemme med en mamma som er utslitt og lei.

Ferier er ment til å samme krefter og skape minner, ikke til å telle timer til man kan sende barna ut av huset igjen.

Skrevet

Tipper du ikke har jobb og er hjemme hele dagen.

Inviter folk på middag, sykle til en lekeplass, park og ta med litt niste.

Kom dere ut og få frisk luft.

La jenta få ha en venninne på overnatting. Da kan de to kose seg og du får tid alene.

Anonymous poster hash: 88be2...f63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...