Gå til innhold

Introdusere ny kjæreste for barnet - avklare med BF?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn på 1.5 år, og det er snart et år siden bruddet. De siste par månedene har jeg møtt en kjæreste, BF vet om det. Han har samvær ca 1 gang i uka med meg tilstede, men er egentlig ikke i stand til å stille opp for barnet. Jeg har så og si ingen avlastning, men vi har møttes hjemme hos meg etter barnet har sovnet for kvelden. Bør BF være med på avgjørelsen om når og hvordan barnet introduseres for min nye kjæreste?

Anonymous poster hash: f6d1b...271
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det synest jeg ikke :) hvis du mener at forholdet er seriøst nok så er det godt nok mener jeg :)

Barnet er så liten at det forstår ikke mer av din nye kjæreste en hva det ville gjort om han bare var en god venn av deg :)

Anonymous poster hash: 5b37d...02a

Skrevet

Jeg var så teit å avtale på mekling at bf og jeg skulle bli enig før ny kjæreste ble introdusert. Det passet aldri for han............

Skrevet

Jeg ville inkludert barnefaren i dette.

Anonymous poster hash: f0c66...cad
Skrevet

Nei, det har han ingenting med. Dere flytter jo ikke sammen..

Anonymous poster hash: cdb7e...a7c
Skrevet

Nei!

Anonymous poster hash: 3fc15...eae
Skrevet

Jeg var så teit å avtale på mekling at bf og jeg skulle bli enig før ny kjæreste ble introdusert. Det passet aldri for han............

Hva vil det si at det aldri passet? Gjorde du det slutt med ny kjæreste kun fordi barnefar la ned veto??? Hadde aldri i verden gjort det. Men jeg har vært i en veldig spesiell situasjon da - faren var utro og voldelig før han stakk og lot meg være alene med ungene på nytt sted i 3 måneder. Når han ville komme tilbake, sendte jeg separasjonspapirer til ham og sa at nå er det nok. Han truet med barnevernet, lyve om meg til politi og skattemyndigheter og det som verre er, når det ikke funket så fikk jeg roser, smiger, flørt (vi var på ferie sammen på grunn av ungene) og han prøvde å få meg til sengs. Da det ikke funket så kuttet han kontakt med barna for å straffe meg og sa at enten kommer jeg tilbake eller så vil han ikke ha noe med barna å gjøre (de var 1 og 4 år på det tidspunktet). Det falt meg aldri inn å informere drittsekken hvorvidt jeg dater og hvem mine barn treffer av venner og kjærester.

Anonymous poster hash: 72d1c...804

Skrevet

Takk for mange innspill! Litt betryggende at de fleste svarer at BF ikke har noe med dette... Hva vil FVK mene om noe sånt? Vi har en mildt sagt dårlig kommunikasjon, og han stikker kjepper i hjulene for meg der han kan :/ Jeg vil selvsagt ikke introdusere barnet for noen jeg ikke tenker det er noe seriøst med, og kjæresten vil selvsagt heller ikke få noen farsrolle for barnet... Har googlet litt, men det meste jeg finner dreier seg jo om eldre barn som må bearbeide bruddet (her har BF aldri stilt noe særlig opp, selv om vi jo bodde sammen de første 6 mnd var han omtrent aldri der) osv...

hi

Anonymous poster hash: f6d1b...271
Skrevet

Siden barnet er så lite, så skjønner han uansett ikke forskjell på venner og kjærester. Da mener jeg at du ikke trenger involvere faren.

Men synes at det er en sympatisk tanke av deg! Og tenker at det at du i det hele tatt tenker tanken, betyr at du har en fornuftig innstilling til hvordan man skal forholde seg til barn, BF og nye partnere.

Anonymous poster hash: bec24...0ec

Skrevet

Synes heller ikke du trenger å informere barnefar. Og barnet er så lite at det forstår jo ikke forskjell på venn/kjæreste.

Her informerte jeg barnefar, og han var ikke happy over at barna skulle få møte den nye etter 4 mnd, rett etterpå flyttet han inn med kjæresten sin etter 2 uker, og giftet seg etter 4 mnd. Da fant jeg ut at han hadde ikke noe mer han skulle ha sagt.

Anonymous poster hash: 4bc1d...bd3
Skrevet

Dette er helt og holdent din avgjørelse.Men selv om du ikke trenger å avklare det med barnefar tenker jeg at det kan være lurt å fortelle ham det. Ikke for å be om godkjennelse, men for at han skal være informert om hva som skjer i barnets liv.De aller fleste foreldre ønsker jo å vite mest mulig om hvordan barna har det. Med tanke på fremtidig samarbeid tror jeg derfor du gjør lurt i å fortelle barnefaren når det skjer store endringer, rett og slett fordi det da er større sjanse for at han opplever at du anerkjenner at han er en viktig del av barnets liv.

Anonymous poster hash: 14cde...50d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...