Gå til innhold

Hva synes dere om forholdet mitt? Bli eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er egentlig heldig. I ung alder traff jeg min kjære som er litt eldre enn meg. Vi har vært sammen i 14år nå og vi har fått to nydelige barn sammen.

Det jeg falt for ved min kjære var at han var pen, utrolig snill, omsorgsfull, flink til så mye praktisk (bilmekk, snekkering, o.l), også viste det seg at vi hadde veldig mye tilfelles. Vi har ikke en eneste gang kranglet om økonomi, hva vi skal spare til/bruke penger på, hvor vi skal reise, hva vi skal spise til middag, gjøre på fritiden, osv.

Men..... Vet ikke om det er for at vi har vokst litt fra hverandre, eller om det er for at jeg også er blitt eldre, men det er noen viktige ting som ikke fungerer lengre.

Vi ler sjelden sammen, vi har ulik humor og jeg har ikke en samtalepartner i mannen min.

Mannen min er kjekk, men ikke en sånn jeg hadde snudd meg etter. Han har helt motsatt av fargene av de jeg egentlig så etter. Så jeg kjenner at jeg ikke tiltrekkes han lengre.

Men hva er viktigst til syvende og sist? De øverste punktene jeg nevner, eller de siste? Jeg tenker mye på de siste tingene, men så har vi det fint sammen og dagene sammen går så bra.

Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: e7eb7...5ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bli der du er!! Gresset er sjeldent grønnere på andre siden og dere har barn som ikke fortjener å bli skilsmisseforeldre fordi mannen har feil farger og annet tullball og fjas!

Skrevet

De tre negative tingene blir :

- lite humor og latter

- ingen gode samtaler

- veldig lite sex

Kommer jeg til å angre senere tror dere?

Hi

Skrevet

- lite humor og latter

- ingen gode samtaler

- veldig lite sex

Hi

Lite sex vil du angre på hvis du er som meg. Ta det opp med ham og si at du ikke er fornøyd og at dere bør gjøre noe med det. Da snakker jeg om dere har sex 1 gang i måneden eller sjeldnere. Har dere det 2 ganger i uka og du synes det er lite, så er du for godt vant :)

Det samme med samtaler - gå i parterapi og finn igjen hva konkret dere falt for hos hverandre. Hva som gjør den andre interessant. Prøv å bli mer opptatt av hverandres hobbyer, interesser, fortid osv og få i gang samtalene!

Anonymous poster hash: db96d...51b

Skrevet

Syns du skal gjøre som DU vil. Men husk på dette : det er for seint å snu i døren.

Skrevet

Jeg har det omtrent som deg, HI. Sex 3-4 ganger i året, vi har ikke samme humoren og vi snakker sjelden om "dype" ting. MEN han er snill og god, flink pappa og gir meg den tryggheten og friheten jeg trenger. Jeg bryr meg ikke så mye om sex lenger, så den biten plager meg faktisk ikke. Selv om vi sjelden ler av de samme tingene, ler vi jo av ungenes påfunn og andre småting. Jeg har det trygt, forutsigbart og kanskje litt kjedelig - og jeg elsker det :)

Anonymous poster hash: f71a0...c95
Skrevet

Du har det godt. Forhold må selvsagt jobbes med, det skjønner dere vel. 

Anonymous poster hash: 92ab4...cb9
Skrevet

Tror du fort kan angre deg. Og sånn som sex kan dere jo gjøre noe med. Et forhold må jobbes med, man må prøve.

Selv så ble jeg skilt for 6 år siden. Av mye mer alvorlige grunner enn du har. Jeg hadde ikke noe valg. Begge barna sliter, jeg sliter økonomisk, jeg har kronisk dårlig samvittighet ovenfor barna. Det å finne en ny er virkelig ikke enkelt, for de fleste er ute etter å ha det gøy en stund. De vil ikke ha et seriøst forhold.

Anonymous poster hash: 42250...111
Skrevet

Du begynner med å si at du er heldig, og det er du nok:)

Jeg tror du angrer om du går uten å prøve å finne tilbake til det dere hadde først.

Hva med å dra på noe morsomt sammen, eller å piffe ting opp litt?

Prøve å prioritere å være litt kjærester og ikke bare mor og far? Uten for mye detaljer så virker det jo umiddelbart som om dere har et godt utgangspunkt:)

Anonymous poster hash: 13557...3b9

Skrevet

Ikke gå! Er helt forferdelig å se barna sine lide etter skilsmisse, problemene deres er ikke store nok til å utsette barna for det marerittet. Dette er min erfaring. Men desverre hadde vi for store problemer til å greie å komme gjennom dem :(

Skrevet

- lite humor og latter

- ingen gode samtaler

- veldig lite sex

Hi dette er jo ting dere kan løse eller prøve å gjøre noe med om begge to går inn for det. Det vktigste i et forhold er en solid grunnmur og en god venn, da har dere alltid noe å falle tilbake på. Forelskelsen vil dø ut, men vennskap er viktig. Og vanner du kjærligheten vil den blomstre inni mellom og det er deilig. Sett pris på det du har og heller prøv å ordne på det negative))) kan aldri gjøre noe galt med kjærlighet. Før så reparerte de det som gikk i stykker, nå er det mer bruk og kast.... Lykke til og prøv!!

Anonymous poster hash: d9475...adf

Skrevet

Veldig overfladiske ting som er de negative spør du meg.

Det er for enkelt og bryte ett forhold for så enkle problemer.

Skrevet

Prøv å ha sex ofte en periode, kanskje det gir dere en intimitet som igjen fører til dype samtaler og latter? Jeg og samboer kommer nærmere når vi har sex. Og mister hverandre litt når vi ikke har det.

Skrevet

Har han feil farge!!??

Anonymous poster hash: 735e6...054

Skrevet

Hvis de tre tingene er det som får deg til å ville gå, så kommer ingen annen mann til å være riktig for deg heller. For da finner du bare andre ting du ikke er fornøyd med. Både sex, humor og dype samtaler er noe dere kan gjøre noe med. Men da må dere snakke sammen og problemene og hjelpe hverandre videre med forholdet.

Anonymous poster hash: 6ee04...572

Skrevet

Ikke gå! Er helt forferdelig å se barna sine lide etter skilsmisse, problemene deres er ikke store nok til å utsette barna for det marerittet. Dette er min erfaring. Men desverre hadde vi for store problemer til å greie å komme gjennom dem :(

Vel, jeg synes at mangel på sex er stort nok problem når man enda er ung. Tenk å gå hele livet med sex 2-3 ganger i året? At man må tigge om sex og bli avvist av den man elsker og begjærer? Jeg har selv måtte gi tapt "kampen" for sexen. Vi hadde en periode på over 1 år der han ikke ønsket sex, samtidig som han på slutten av perioden gikk bak ryggen min og hadde sex med en annen dame han ble forelsket i. Resultatet er at selvtilliten er på bunn. Kommer nå gradvis over det, men det krever beinhardt arbeid. Det at ingen andre menn finner meg attraktiv hjelper heller ikke. Så jeg har faktisk slått meg til ro at hvis det blir sex så må jeg sørge for det alene.

Anonymous poster hash: db96d...51b

Skrevet

Jeg hadde blitt. Hadde forsøkt parterapi. Latter og samtaler bruker jeg like gjerne venninner til. Sex må du snakke om i terapi. Kanskje dere får tips til hvordan dere skal gå frem. Han bør få en real sjanse før du flytter. Hadde kjempet mer siden dere har barn.

Anonymous poster hash: 939da...3e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...