Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #1 Skrevet 20. april 2014 Hørte på radioen at en eller annen forsker mente at det nå var VELDIG viktig at alle voksne tok å oppdaterte vaksinene sine, spesielt gjaldt dette polio. Om ikke så skjedde kom vi til å få en epedemi med polio igjen. Han sa at alle som ikke hadde tatt vaksine mot polio de siste 10 åra burde gjøre det NÅ! Jeg har aldri tenkt tanken en gang. Vi følger barnevaksinasjonsprogrammet, men tar ikke noen vaksiner ut over det. Har dere oppdatert deres vaksiner i voksen alder? Er det egentlig nødvendig? Har aldri hørt om noen som har fått disse sykdommene jeg... Anonymous poster hash: 7f889...2f9
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #2 Skrevet 20. april 2014 Opp. Anonymous poster hash: 7f889...2f9
Gjest Skrevet 20. april 2014 #3 Skrevet 20. april 2014 Man skal vel revaksinere seg hvert 10.år? Gjør dette med stivkrampen iallefall
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #4 Skrevet 20. april 2014 Årsaken til hans anbefaling var at det var nye utbrudd blant flyktninger i Syria, og at noen av disse ventes til Norge. Ansatte på asylmottak/flyktningemottak osv er anbefalt og ta, men helsedirektoratet mener foreløpig at det ikke er nødvendig for resten av den norske befolkningen, at beskyttelsen er stor nok (sykdommmen er utryddet i Norge nå) Det er en virussykdom som angriper nervesystemet og fører til lammelser av ulik art. Så må man jo bare velge selv hva man vil gjøre. Han mente beskyttelsen fra vaksine ikke er livslang, men at det må fylles på. Anonymous poster hash: db8cf...354
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #5 Skrevet 20. april 2014 Ser nå at han mener at folkehelseinstitutet ikke tørr å anbefale pga. all kritikken de fikk når de hauset opp faren ved svineinfluensa. Men nå er det jo snakk om en farlig sykdom og en helt trygg vaksine. Tror kanskje jeg skal benytte anledningen til å ta en boostersprøyte som dekker polio, stivkrampe, kikhoste og difteri. Den skal jo tas hvert 10 år. Merkelig egenentlig hvordan vi voksne slurver men er hysteriske opptatt av å vaksinere barna våres. http://www.nrk.no/norge/advarer-om-polio-spredning-1.11667295 Anonymous poster hash: 7f889...2f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå