Gå til innhold

Hvilken prevensjon er best å bruke for kort tid bare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kondom trenger vi ikke, vi vil ha ett nytt barn men vil vente 2-3mnd før vi setter igang pga vi skal pusse opp badet vårt først.
Så da lurer jeg på hvilken prevensjon er det kroppen ikke trenger lang tid på å gå seg tilbake til normalen på?
Kondom er uaktuelt pga det er helt forferdelig og bruke.
Det samme synes mannen.

Anonymous poster hash: d4310...3e1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er gravid, pusser opp både bad, vaskerom og resten av huset vi. 😁

Anonymous poster hash: 81232...c47

Skrevet

Tja. Da må dere vel prøve å finne hormonprevensjon i en eller annen form? Men de har jo det til felles at de kan ha langtidsvirkninger etter at man slutter på dem.

Tror jeg ville satset på sikre perioder, det er jo ikke så lenge det er snakk om:)

Anonymous poster hash: e53db...a0f

Skrevet

Jeg er gravid, pusser opp både bad, vaskerom og resten av huset vi.

Anonymous poster hash: 81232...c47

Nå vil vi gjøre oss ferdig med det pga vi har ett barn i fra før :)

Så er ikke bare og stenge vannet i huset og vente på at rørlegger skal legge opp helt nye rør og på helt annen plass enn hva det var.

Skal ha badet i 1etg og ikke andre etg lengre, skal bytte tak på huset, pusse opp utvendig og samt male en del inne først, og legge gulv på rommet til barnet vårt og gangen oppe :)

Så har nok og holde på med, og sist sv.skap hadde jeg bekkenløsning så vil vente litt til.

Skrevet

Tja. Da må dere vel prøve å finne hormonprevensjon i en eller annen form? Men de har jo det til felles at de kan ha langtidsvirkninger etter at man slutter på dem.

Tror jeg ville satset på sikre perioder, det er jo ikke så lenge det er snakk om:)

Anonymous poster hash: e53db...a0f

sikre perioder?

Skrevet

P-pilla er det helt grei skuring å komme rett inn i syklus etter. Minipilla enda enklere, men den er jo litt mer utrygg da. Nuvaring er også et greit alternativ, og litt sikrere enn piller siden det er mindre feilmargin i forhold til å glemme å ta en pille eller to. Lav dose hormoner er det også.

Skrevet

Nuvaring er ikke noe jeg likte, men for 2-3 mnd hadde jeg vurdert den. Jeg ble gravid med en gang jeg slutta med den.

Anonymous poster hash: 1c6cd...6f0

Skrevet

Nuvaring er ikke noe jeg likte, men for 2-3 mnd hadde jeg vurdert den. Jeg ble gravid med en gang jeg slutta med den.

Hva er det da?

herregud hører hvor mye peiling jeg har på dette :P

Eneste prev. jeg har brukt er p-sprøyte, p-piller og p-stav :P

Skrevet

Hva er det da?

herregud hører hvor mye peiling jeg har på dette :P

Eneste prev. jeg har brukt er p-sprøyte, p-piller og p-stav :P

En plastikkring som du putter oppi dåsa. Den skal egentlig holde seg langt oppi der, men min sklei litt ned. Den virker jo uansett. Den avgir hormoner. Du kan egentlig sette inn en ny uten å vente på mensen. De holder i 3-4 uker før de må byttes. Tror det er 3 ringer i en pakke. Husker ikke helt, 7 år siden jeg brukte sånn. Men du får google litt ;)

Skrevet

Jeg brukte nuvaring, puttes opp i dåsa, jeg hadde min inne i 4 uker(de garanterer bare for 3) en uke pause inn med ny. Veldig greit

nå etter sist svangerskap fikk jeg problemer, klødde(fikk sopp hver gang jeg bytta) så tilslutt gadd jeg ikke mer.

Er 3 ringer i pakka, koster rundt 300 kr :)

Anonymous poster hash: 33444...568

Skrevet

Jeg synes også nuvaring funker for en kort periode. Jeg har brukt den i perioder, det går stort sett greit de første 4 mnd, så blir det mye sopp og småblødninger. Har flere venninner som har det på samme måte, uten at jeg vet hvorfor. Men ja, jeg ble også gravid rett etter at jeg sluttet på den:)

Anonymous poster hash: 87468...22e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...