Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #1 Skrevet 19. april 2014 Har rett og slett ikke råd til det. Anonymous poster hash: 877a6...096
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #2 Skrevet 19. april 2014 Ok, så trist å høre. Anonymous poster hash: fdd18...96b
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #3 Skrevet 19. april 2014 Veeeldig sjelden jeg gjør også, har vel egentlig råd. Men jeg er ikke så voldsomt glad i å lage mat, og i hvert fall ikke til mange..... *hjelp* ;-) Anonymous poster hash: 6f2a0...098
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #4 Skrevet 19. april 2014 Jeg gjør det heller ikke. Er mye arbeid med å lage store middager, og dyrt er det og ja. Anonymous poster hash: bedd1...225
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #5 Skrevet 19. april 2014 Trenger dere å invitere så mange da? Det trenger ikke å koste så innmari mye liksom. Vi har støtt og stadig folk på middagsbesøk . Koster ikke så mye ekstra i forhold til hva vi ellers bruker på middag. Anonymous poster hash: 4edc1...265
Tarssan Skrevet 19. april 2014 #6 Skrevet 19. april 2014 Hvis du har lyst å invitere til middag, hvorfor ikke på en vanlig ukedag? Da kan du fint servere noe enkelt/billig feks suppe og brød jeg inviterer ofte til hverdagsmiddag og det blir kjempegodt mottatt, mange som setter pris på å komme til dekket bord i ukedagene
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #7 Skrevet 19. april 2014 Jeg gjør det, men aldri noe fancy menyvalg. Det sosiale er det viktigste. Ikke minst populært med taco, hjemmelaget pizza, reker om sommeren mv Anonymous poster hash: 8b593...ae9
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #8 Skrevet 20. april 2014 Blir du invitert bort da? Jeg har noen venner som deg, som aldri inviterer. Ser på dem som snyltere som aldri kan invitere tilbake. Det trenger jo ikke koste mye da!! Og om de du inviterer spør om de skal ta med noe, kan du jo si vin f.eks.? Anonymous poster hash: d03f6...cb3
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #9 Skrevet 20. april 2014 Det blir jo ikke dyrere om jeg en dag lager mat til 8 i stedenfor til 4 og en annen dag slipper å lage noe siden vi besøker andre enn om vi lager mat til 4 hver dag. Det går opp i opp. Om dere derimot bare snylter på venner og familie og tar imot invitasjoner fra dem sparer dere jo litt. Du må imidlertid regne med at de invitasjonene blir færre og færre om dere aldri gjør gjengjeld. Anonymous poster hash: ae3bc...823
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #10 Skrevet 20. april 2014 Er da ikke dyrt. Dårlig unnskyldning! Pizza, gryte, suppe, lapskaus, lasagne og steik, osv.... Trenger da bare å være en vanlig hverdags meny. Her kommer venner og barn på pizza idag. Kostet meg rundt 250 kr å lage fra bunnen rester blir det også Anonymous poster hash: 49b3b...057
L'attente Skrevet 20. april 2014 #11 Skrevet 20. april 2014 Her har vi noen venner som kommer på obligatorisk lapskaus hver gang de reiser til Bergen :-) det koster ikke noe særlig mer med de ekstra grønnsakene, kjøttet trenger man sjelden å øke mengden på. Og så er det syyykt digg med skikkelig hjemmelaget husmannskost!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #12 Skrevet 20. april 2014 Jeg kommer fra Russland. Både der og i andre tilliggende land som Ukraina, Hviterussland osv er det veldig vanlig å be på te med kake, middag osv som det er. Folk fles har ikke så mye penger, hadde det i hvert fall ikke da man vokste opp. MEN! Det som skiller matlaging der fra matlagingen i Norge er mengden halv- og helfabrikata man bruker. Jo flere råvarer du bruker, desto billigere (som regel) blir det. Da snakker jeg ikke om dyre biffer med safran på og kaviar til forrett. Men å lage for eksempel en stor kjele med rødbet- eller kålsuppe er billig og enkelt, vi bruker å ha det i 2-3 dager til vår familie på 5. Det er også billig å lage gryter, salater, stuinger osv. Det som virkelig koster penger er halv- og helfabrikata. Anonymous poster hash: 0dafd...c34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå