Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #1 Skrevet 19. april 2014 Heihei. Jeg har studielån på kr 120 000. Har kreditt/konto-gjeld på 26000 ca. Nå etter jul flyttet vi boliglånet vårt i SPK da jeg er statsansatt. Da fikk mannen brev om at han kom aldri til å bli stilt personlig økonomisk ansvarlig for lånet, men han måtte skrive under på å være realkausjonist for sin andel i huset. Der har vi pr dags dato 1 504 000 i gjeld. Mannen har ingen kreditter eller lignende. Nå skal vi søke billån på 400 000. Selvfølgelig i hans navn. Jeg har nok gjeld Så til poenget, når jeg i søknaden skal oppgi gjeld, skal det da stå 0?? Han har jo ingen gjeld han står økonomisk ansvarlig for? Anonymous poster hash: a634c...58f
SuperFries Skrevet 19. april 2014 #2 Skrevet 19. april 2014 Hva med å betale ned kredittkortgjeld før du tar opp nytt lån? Til ditt spm, så lenge det kun din mann som står som låntaker, vil jeg tro at han skriver 0. Jeg er ingen ekspert, da.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #3 Skrevet 19. april 2014 Hva med å betale ned kredittkortgjeld før du tar opp nytt lån? Til ditt spm, så lenge det kun din mann som står som låntaker, vil jeg tro at han skriver 0. Jeg er ingen ekspert, da. Ikke at du har noe med det, men kredittene blir betalt når skattepegene kommer. Anonymous poster hash: a634c...58f
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #4 Skrevet 19. april 2014 Hva med å betale ned kredittkortgjeld før du tar opp nytt lån? Til ditt spm, så lenge det kun din mann som står som låntaker, vil jeg tro at han skriver 0. Jeg er ingen ekspert, da. Ikke at du har noe med det, men kredittene blir betalt når skattepegene kommer. Anonymous poster hash: a634c...58f *skattepengene Anonymous poster hash: a634c...58f
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #5 Skrevet 19. april 2014 Dersom han er medlåntaker på boliglån, må han føre på sin andel av boliglånet. Anonymous poster hash: 1adf6...722
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #6 Skrevet 19. april 2014 Dersom han er medlåntaker på boliglån, må han føre på sin andel av boliglånet. Anonymous poster hash: 1adf6...722 Han er jo ikke det lengre,,? Mener jeg.Det sto iallefall som sagt at han aldri kom til å bli stilt økonomisk ansvarlig for lånet. Han har bare godtatt å være realkausjonist for sin andel av huset. For han er jo medeier i huset... Anonymous poster hash: a634c...58f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå