Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #1 Skrevet 19. april 2014 Hva er han/ hun god på? Interesser? Ting som må jobbes med? Min gutt har akkurat lært seg å sykle. Han er skikkelig dårlig på å tegne, og fargelegging klarer han så vidt det er... Motorisk sett så er han nok litt treig... Han elsker rollelek og har en fantastisk fantasi. Han leker godt alene, men helst sammen med kompiser eller oss. Ellers så liker han dataspill og i- pad. :/ Han driver på og drar sammen lyder, og leser to- og trebokstavers ord. Han kan telle til 60. Han er svært ukonsentrert, noe de også sier i bhg. Gruer meg litt til skolestart. Håper det går seg til. Anonymous poster hash: 161ea...ac3
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #2 Skrevet 19. april 2014 Min kan ikke sykle. Det vil si, han kan det når han ikke er klar over at jeg slipper. Men han er heller ikke interessert i det hele tatt, og foretrekker sparkesykkelen din. Da raser han avgårde. Han kan skrive navnet sitt, og har begynt å øve på lyder og bokstaver. Samt tall og lette regnestykker. Men han er litt småkonge, og ekstremt påståelig. Om han skriver en bokstav feil vei, er det enten fordi han mener at den skal være sånn og alle andre tar feil. Eller så har JEG lært han det feil : Se hva du fikk meg til å gjøre. Selvkritikk tar han ikke. Når det kommer til lek, så liker han å være ute å herje med ungene i gata - men også å sitte å plukke med småting på rommet sitt. Utkledning og rollelek er stas, det samme er ipad og s3. Spent på skolestart, og det å hjelpe lille besserwisser med leksene... Anonymous poster hash: 17d98...9a0
Tante Gustava Skrevet 19. april 2014 #3 Skrevet 19. april 2014 Han kan både skrive og lese. Gjort det i ett års tid, så han kan det godt. Er veldig nysgjerrig, spør hele tiden Hvorfor det? En god egenskap, selv om det også er slitsomt for mor og far av og til Er stort sett god motorisk, spesielt flink til å spille fotball. Han kan være skikkelig klønete sosialt sett. Bruker lang tid på å bli trygg i nye situasjoner og på nye mennesker. Kan fort sette opp et steinansikt og la være å svare når noen snakker til han hvis han er usikker. Kan av og til virke tøff i trynet, men er samtidig veldig usikker. Veldig spent på skolestart. Faglig sett er vi ikke bekymret, det må i så fall bare være på at han fort kan bli skuffet da han gleder seg sånn og er så lærevillig, og det kan fort bli lite utfordrende for ham (hvis de andre elevene skal starte med å lære bokstaver og han ikke får en lærer som ser at han trenger andre utfordringer). Sosialt sett blir det veldig spennende. Vil tro det går seg til, men at han fort får noen tøffe uker før han blir trygg.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #4 Skrevet 19. april 2014 Han har syklet i ca. 2,5 år. Kan lese og regne (leser korte bøker for lillebror), og kan litt engelsk. Spiller fotball på fritiden, er veldig glad i Ipad og tvspill, og har nok en tendens til å bli litt passiv. Har masse venner, og finner fort nye venner. Men han kan også være litt usikker og nervøs Anonymous poster hash: dfccc...4a9
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #5 Skrevet 19. april 2014 Min er nesten 7. Syklet siden han var 5. Leser og skriver, flink i matte. Ellers er han en filosof, verdens snilleste, men og veldig sår og var. I hans verden finnes ikke ondskap overhodet, alle er bare snille og gode. Han er veldig flink til å tegne og male. Flink til å danse hip hop, men sluttet da han ikke ble kjent med de andre barna. Veldig glad i å leke med vennene sine, det går mest i lego og rollespill. Ellers glad i ipad og tv spill. Anonymous poster hash: 15cf7...797
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #6 Skrevet 19. april 2014 Hun syklet jern støttehjulene for et pr siden. Hun kan lage enkel mat (havregrøt, pannekakerøre og koke ris/pasta), har begynt å strikke, god til å synge, leser enkle setninger og skriver med blokkbokstaver. Hun kan enkle regnestykker og kan vaskemaskinen og støvsuger huset. Hun er sjenert og perfeksjonist. Skriver hun feil, river hun arket i stykker og blir kjempesint. Klær skal ikke ha "krøller", grer håret selv og kan flette. Skikkelig jente med andre ord. Hun har mange gode venner, men bare en bestevenn. Hun er ikke interessert i iPad eller tv, men vi har heller ingen av delene. Hender hun spiller på min tlf, men det er sjelden. Hun elsker å være ute og hun elsker å hjelpe meg hjemme med husarbeid. Anonymous poster hash: 9e89c...1ad
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #7 Skrevet 19. april 2014 Min blir 6 år snart. Han er en veldig sosial gutt med masse venner. Godhjertet, snill og omsorgsfull. Han er en skikkelig utegutt, elsker å leke ute med venner eller lillebror. Han snakker med alle og er veldig selvstendig. Han har syklet siden han var litt før 4. Han har vært tidlig med det meste motorisk, svømmer som en fisk gjør han og. Han er ikke så veldig interessert i lesing og skriving. Kan de fleste bokstaver, og kan skrive noen ord, men bryr seg ikke om å lære det enda, han sier han skal lære det på skolen hehe:) Han er mer interessert i tall, kan regne endel og lærer lett. Konsentrasjonen er er vel ganske normal for en 6 åring. Ellers liker han så klart spill, tv og ipad, det kan han sitte med i evigheter hvis han får lov. Jeg tror han kommer til å klare seg fint på skolen, men blir nok en overgang og tøft for han å sitte stille og ikke like mye lek som i bhg. Han gleder seg iallefall, men mest til SFO hehe:) Anonymous poster hash: 5c041...b1e
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #8 Skrevet 19. april 2014 Min jenta som nettopp ble 6 år har syklet siden hun var 4, klarer å stå på hodet når hun ballangsere med armene og slår hjul. Er fysisk ganske robust. Liker å telle, teller til 100 iallfall og gjør enkle pluss og minus regnestykker. Skriver litt, sitt navn, mitt, lillebrorens, hunden... Men er ikke veldig intressert i bokstaver. Hun hører i perioder veldig dårlig etter...og kan oppføre seg som et småbarn..klarer ikke sitte stille ved bordet selv om hun er kjent med konsekvensene av det..må erte lillebroren..maser på meg innimellom på natta.. Har ikke ipad eller noe slikt men får låne av søskenbarna noen ganger, og hun finner ut av det raskt. Min nye telefon som jeg hadde tilvenningsproblemer med, tok hun kjapt som bare det.. Uff, mulig jeg begynner å blirfor gammel til sånt.. Anonymous poster hash: 8fbd2...54d
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #9 Skrevet 19. april 2014 Min kan lese, skrive, sykle etc. Han er helt besatt av Lego og bygger og bygger (ALLTID!). Ellers er han opptatt av dinosauruser, verdensrommet og kroppens ulike deler. Anonymous poster hash: e0926...f84
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #10 Skrevet 20. april 2014 Nå er min bare 5, men skal starte på skolen til høsten, fyller 6 sent på året. Blir helt overrasket over alt dere sier deres kan FØR skolestart. Min kan å skrive navnet sitt, uten å være helt klar over bokstavene. Skal begynne å øve seg på å sykle med støttehjul, ingen interesse i fjor. Rolig, veldig flink til å leke alene og har masse rollelek. Liker å bestemme i leken når det lekes med jevnaldrende. Krangler en del med eldre søsken, er sta og vet hva h.n vil. Anonymous poster hash: 56b53...433
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #11 Skrevet 20. april 2014 Nå er min bare 5, men skal starte på skolen til høsten, fyller 6 sent på året. Blir helt overrasket over alt dere sier deres kan FØR skolestart. Min kan å skrive navnet sitt, uten å være helt klar over bokstavene. Skal begynne å øve seg på å sykle med støttehjul, ingen interesse i fjor. Rolig, veldig flink til å leke alene og har masse rollelek. Liker å bestemme i leken når det lekes med jevnaldrende. Krangler en del med eldre søsken, er sta og vet hva h.n vil. Anonymous poster hash: 56b53...433 Vi bor i et annet land der de begynner på skolen når de er 5, derfor kan min lese og skrive allerede. Hilsen meg over :-) Anonymous poster hash: e0926...f84
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #12 Skrevet 20. april 2014 Min seksåring har syklet uten støttehjul siden hun var 3.5. Lest i ca. ett år og skriver godt. Skriver et par setninger i dagboka si hvert kveld. Matte er hun også veldig glad i, og kan hele gangetabellen opp til 10. Begynner i 2. Klasse til høsten, og ligger enotmt langt foran resten i følge læreren. Anonymous poster hash: efdeb...a76
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #13 Skrevet 20. april 2014 Snart seks - skriver navnet sitt - kan alle bokstavene, teller til hundre, teller baklengs fra 30, kan litt pluss og minus. Syklet uten støttehjul da han var tre (sta og vil gjerne kunne alt før han har prøvd ) Elsker lego og å spille på playstation, spiller fotball og er veldig fysisk aktiv. Har temperament som vet ikke hva, blir fort sint hvis han ikke får det som han vil, he he, har masse humor og er omsorgsfull. Har mange venner, elsker å være sammen med familien, blir kjempeglad når vi samles flere og har besøk eller er på besøk... Er spent på skolestart med tanke på det å sitte stille, ta i mot og få med seg beskjeder... Han gleder seg masse, særlig til aktivitetsskolen. Anonymous poster hash: 7c61b...2cf
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #14 Skrevet 20. april 2014 Min er 5,5. Han begynte på skolen i januar i landet der vi bor. Leser ganske bra og nå i ferien har han faktisk skrevet to små bøker (tre kapitler i hver bok, tre setninger i hvert kapittel) Han er veldig opptatt av bokstaver og tall og har vært det i flere år. Vi har svart på spørsmål, men ikke oppmuntret han spesielt. Han elsker matte og tall, teller til mange tusen og trekker fra og legger til. Veldig glad i yatzy. I går ved middagsbordet så han på pizzaen og begynte plutselig med divisjon (!) Han har en eldre søster som er helt motsatt, overhode ikke interessert i skolearbeid. Han er veldig kreativ og elsker tegning, klipping og maling. Han har gjerne gjort ferdig dagens første kunstprosjekt før vi står opp om morgenen. Ellers bygger han mye Lego. Duplo også. Svære kreasjoner som alltid har en historie eller ti med seg og de kan alltid transformeres til noe annet. Han er utrolig sjefete og jeg har vært redd han ikke skulle få seg venner. Men han har masse venner og andre barn ser ut til å like at han ofte leder an i lek. Han er veldig sjenert i nye situasjoner og kan plutselig bli veldig flau og nekte meg å gå i fra han på skolen en morgen, selv om han elsker å være der. Fysisk lærer han ting veldig lett. Svømmer freestyle og rygg (har gått på svømming en gang i uken siden han var tre år)Går på fotball og gjør det bra der. Han kan sykle, men er veldig redd der, så sykler bare på flat mark. Han har (og har alltid hatt) en krevende personlighet her hjemme (andre foreldre og lærer har bare fint å si). Blir fryktelig sint om vi ikke hører på han (prater HELE tiden, så av og til skrur vi han av), eller om det er mye bråk når han prøver å konsentrere seg om et eller annet prosjekt. Irriterer lillesøster mye. Vi lurer på å flytte til Norge til høsten og skolestart der. Jeg er veldig spent på hvordan det evt går. Om han ikke får nok utfordringer blir han vanskelig og ganske usjarmerende... Anonymous poster hash: 6febd...932
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå