Gå til innhold

Er den første fødselen verst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man hadde en lett førstegangsfødsel, hva er sjansen for at de neste fødslene blir enkle også? Blir fødsler verre med tiden? Eller enklere?

Jeg hadde en veldig lett fødsel. 16 timer med rier, greie smerter, revnet lite osv. Men npr jeg tenker på ny baby (er ikke gravid) så blir jeg redd for at neste fødsel ikke skal være like lett som fødsel nr. 1...

Anonymous poster hash: 13bd5...fd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei,min fødsel nr to var værst av de tre jeg har hatt...

Anonymous poster hash: b86d8...1ef
Skrevet

Moren min sa at da hun skulle føde meg (den første), trodde hun aldri hun skulle klare det, men at fødsel nummer 2 gikk lett og greit. Jeg har hørt at fødsel nummer 2 er lettere pga da er det "banet vei", men jeg vet ikke om det stemmer for alle.

Skrevet

Min første fødsel varte i 17 timer, men var helt jævlig. Grusomme rier uten noe pause mellom.

Andre fødsel var en drøm, 1,5 time fra første rie, til barnet var ute. Og to pressrier så var babyen ute. Hadde pause mellom riene.

Anonymous poster hash: dc8a7...45a
Skrevet

Mine har blitt enklere, tredje var definitive letteste. Men det er individuelt som alt annet.

Anonymous poster hash: aa503...0d2

Skrevet

Hadde en "lett" førstefødsel, nummer to var lengre men lettere :) 

Skrevet

Ok :) presset to ganger, så var ungen ute. Hadde pauser mellom riene (og sov). Det gjør ikke at det er fare for styrtfødsel?

Skrevet

Min andre fødsel gikk mye greiere. Om det var fordi kroppen visste hva den skulle eller fordi jeg var roligere vet jeg ikke, men tror det var en kombinasjon.

Skrevet

Jeg hadde en ganske enkel fødsel på min, brukte ikke noe smertestillende så håper på like enkel på neste og

Anonymous poster hash: e208e...5a4

Skrevet

Jeg hadde en ganske enkel fødsel på min, brukte ikke noe smertestillende så håper på like enkel på neste og

Anonymous poster hash: e208e...5a4

Det jeg tenkte også. Brukte smertestillende jeg, da, lystgass :) men kunne jeg fått fødsel nr 1 en gang til, hadde jeg følt meg trygg!

Tror nok mye av det sitter i hodet og psyken også. Jeg var veldig mentalt forberedt på å omtrent dø. Hadde jeg ikke vært forberedt, kanskje oppfatningen min hadde vært annerledes.

Skrevet

Ikke had noen fæle fødsler i grunn. Første fødselen var kjempe fin, og det var de andre to også. Brukte litt lystgass en liten stund, men ikke noe annet utover naturlig lindring som varm rispute, varmt bad ol.

Gleder med til fødsel nr 4 :-)

Gjest Mor til tre hjerter
Skrevet

Har tre barn, de ble enklere :)

Skrevet

Jeg har fire barn. Første fødsel var absolutt den mest smertefulle og lengste. Fødsel nr to og fire var veldig korte men intense og vonde. Fødsel nr tre var litt lengre en to og fire men likevel min "enkleste" fødsel.

Skrevet

Fødsel nummer to var superlett sammenlignet med nummer en :-)

Skrevet

For meg var andre fødsel mye lettere enn første, men tredje fødselen ble den verste.

Anonymous poster hash: 1500c...1a0
Gjest flykræsj
Skrevet

Første fødsel: et smertehelvete som varte og rakk..... Epidural reddet livet mitt (nesten da ;) )

Andre fødsel: veldig rask og lett fødsel, ikke behov for noe smertestillende, ikke en gang lystgass. Så for meg var fødsel nummer en definitivt verre enn nr to.

Skrevet

Min første varte fra kl 13:00 til 15:59. Fra første rie til barnet var ute.Topp fødsel. Nr 2,3,4 og 5 har vert fra 7 til 5 timer fra rie til barnet var ute. Klager ikkje på noen. Ingen smertestillende el lystgass. Vurder nr 6.

Anonymous poster hash: e5fd3...3a8

Skrevet

Nr 1 var den mest smertefulle og den lengste, varte i 13t før det ble ks.

Nr 2 varte i fire timer, mye mindre smerter, revnet noe men det merket jeg ikke. Var en fantastisk fødsel.

Nr3 var ute på en time, null revning.

Så for min del har det blitt enklere for hver fødsel

Anonymous poster hash: 1b9b8...ce5

Skrevet

Det er jo veldig individuelt..

Her var første fødsel verst, men noe av grunnen var at vi var uvitende om alt.. Ble heller ikke tatt seriøst på sykehuset.. Smertene var så som så, men det var alt rundt som var det verste...

Med andremann var sykehuset mer forberedt, vi visste hva vi gikk til, og vi hadde og hatt masse ekstra ul for å sjekke alt, i tillegg visste sykehuset om alt som gikk galt sist, og det var mye bedre denne gangen, for vi var mer sikre på ting, og det var ikke noe stress.. Smertene var like ille som sist egentlig.

Anonymous poster hash: 8efc7...b9f
Skrevet

Fødsel 1: laaaang

Fødsel 2: kortere fødselsforløp, vondere rier, kortere trykkefase (6 min), mer dramatikk (mindre fosterlyd, navlesnor rundt halsen)

Fødsel 3: Omtrent som 2 ift lengde, mindre vonde rier, mye tøffere utdriving (pga stort barn), null rifter, lagt i narkose etter fødsel pga kirurgisk fjerning av morkake.

Vet egentlig ikke hvem som var verst. De var fine og ille på hver sin måte ;)

Anonymous poster hash: e6b8d...d3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...