Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #1 Skrevet 19. april 2014 Han er et utpreget sosialt vesen, leker med mange og elsker barnehagens aktiviteter. De er mye ute, på turer i et lavvo område i skogen, på båtturer ca 2-3 ganger i måneden for å fiske, sette garn og "campe" på en fast øy de disponerer. De ansatte er utrolig flinke til å aktivisere barna, mye frilek mm. Gutten elsker hverdagen sin. Jeg jobber noen uker fullt, andre ikke. Hvorfor skal vi ha dårlig samvittighet når barna våre har det så gøy og trives et sted så godt? Mange barn å leke med, ulike aktiviteter Jeg skjønner det liksom ikke. Hadde min sønn mistrives, dårlig barnehage osv hadde jeg skjønt det. Vi er sammen med barna alle ettermiddager og helger, reiser aldri fra de. Men det er ikke til å komme bort fra - sønnen min bare elsker å være sammen med andre barn, leke hele dagen. Anonymous poster hash: f2a6d...1c4
Gjest Julia1984 Skrevet 19. april 2014 #2 Skrevet 19. april 2014 Tror du skal ta det du leser her inne med en klype salt! Mange usikre mødre, kanskje med dårlige barnehager eller dårlig erfaringer generelt. Jeg har også barn som elsker å være sammen med andre barn!
*Miss Marple* Skrevet 19. april 2014 #3 Skrevet 19. april 2014 Så bra Hvem er det som mener at du skal ha dårlig samvittighet da? Den diskusjonen jeg har sett gå her inne går på de barna som aldri får en dag fri bortsett fra de lovpålagte og de som har lange dager til tross for at de ikke behøver det. At barnehagen er et flott tilbud både til foreldre og barn er jeg helt enig i. Vi er heldig som har så god kvalitet på barnehagene våre.
Gjest Julia1984 Skrevet 19. april 2014 #4 Skrevet 19. april 2014 Synes det ofte er diskusjoner hvor det omtrent er om å gjøre å ha barnet minst i barnehagen, levere senest, hente tidligst og for ikke å snakke om ha fri alle dager en av foreldrene skal ha fri. Min 3,5 åring nytter det ikke "være snill" å hente før 14.30. Da går han glipp av ettermiddagsmaten som for han er viktig. Henter jeg rett etterpå er det gæli for da har han ikke fått lekt som han sier.... Min yngste på halvannet er det viktig med rutiner, og hun liker seg veldig godt hun også
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #5 Skrevet 19. april 2014 Jenta mi elsker også bhagen:-) det er en god følelse å vite hun har det godt der... jeg jobber 75% så er hjemme med henne i snitt en dag i uken.. jeg merker forskjell på henne de ukene jeg jobber fullt.. hun er mer sliten... men det betyr ikke at hun ikke har det bra. Jeg mener folk må gjøre det de har kapasitet til. Må man jobbe fullt- ja da er barnet 100% i barnehage uten at det er noe galt i det. Sånn er bare samfunnet lagt opp... har man mulighet til å være litt hjemme med barna (spesielt når de er små)- tror jeg det kan være godt for barna å slappe av litt hjemme også.... man gjør det beste man kan, dårlig samvittighet må man prøve å ikke ha når man yter det man kan ut i fra de ressurser man har. Anonymous poster hash: 35878...1c7
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #6 Skrevet 19. april 2014 Du, og flere andre, forstår vel hva man mener, og hva som er problemet med mange? Barn som er i barnehagen fra den åpner til den stenger, får sett foreldrene sine en time om dagen osv. Så bra at barnet ditt elsker barnehagen, men, de fleste foreldre kunne nok også gått litt i seg selv, og forsøkt å gjort dagen hjemme med barnet litt mer spennende også. Er jo ikke rart mange barn "kjeder" seg hjemme, når foreldrene tenker som du; at de må i barnehagen for å ha det morro. Forøvrig er det også sunt for barna å lære å kjede seg litt, og de skal ikke trenge 100 barn hver dag hele dagen. Anonymous poster hash: c8d7c...a1f
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #7 Skrevet 19. april 2014 Du, og flere andre, forstår vel hva man mener, og hva som er problemet med mange? Barn som er i barnehagen fra den åpner til den stenger, får sett foreldrene sine en time om dagen osv. Så bra at barnet ditt elsker barnehagen, men, de fleste foreldre kunne nok også gått litt i seg selv, og forsøkt å gjort dagen hjemme med barnet litt mer spennende også. Er jo ikke rart mange barn "kjeder" seg hjemme, når foreldrene tenker som du; at de må i barnehagen for å ha det morro. Forøvrig er det også sunt for barna å lære å kjede seg litt, og de skal ikke trenge 100 barn hver dag hele dagen. Anonymous poster hash: c8d7c...a1f Hva vet du om hva vi gjør hjemme med barna? Vi finner på mye med barna og de leker mye for seg selv - og jaggu kjeder de seg innimellom også. Slutt og analyser h a andre familier velger - du sitter vel ikke med fasiten? Det som passer for deg og din familie passer ikke nødvendigvis for naboen. Akkurat det er vanskelig for mange å skjønne! Anonymous poster hash: f2a6d...1c4
☆☆☆ Skrevet 19. april 2014 #8 Skrevet 19. april 2014 Toåringen min spør etter ungar og ansatte i barnehagen dagleg no i ferien, tydelig at ho likar å vere saman med dei Ho godtek at dei er heime hjå seg sjølv og at ho skal vere hjå oss, det går heilt fint. Men tenker gjensynsgleda blir stor når ho skal i barnehagen igjen.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #9 Skrevet 19. april 2014 Jeg har en som elsker bhg. Og en som ikke trives. Barn er ulike, og barnehager også. Anonymous poster hash: 4bdd5...761
kiki1980 Skrevet 19. april 2014 #10 Skrevet 19. april 2014 Begge barna mine elsker barnehagen! De kjeder seg om de blir hjemme!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #11 Skrevet 19. april 2014 Gutten min på 3 år er også veldig glad i barnehagen. Han går i en liten barnehage med ca 40 barn. Min stesønn på 5 år er ikke glad i barnehagen, han går i en stor med over 100 barn. Anonymous poster hash: eb3e9...b5b
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #12 Skrevet 19. april 2014 Gutten min også, men prøver å ikke gi han så lange dager. Han er veldig fornøyd med å komme hjem i tretiden. Anonymous poster hash: 54f29...e07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå