Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #1 Skrevet 19. april 2014 Ved voldtekt og incest. Hva begrunner dere det med? Det aborterte fosteret merker jo ingen forskjell på hvilke grunn det blir fjernet for. At en mor er utslitt og nærmest får sammenbrudd ved tanken på et nytt barn, at en 16 åring har vært uforsiktig eller at man rett og slett ikke har kapasitet til (flere) barn er altså ikke grunn god nok for dere? Jeg syns det blir veldig dobbeltmoralsk og mener at det får være enten eller. Enten er man imot abort uansett, eller så er man for selvbestemt abort. Noe annet blir for dumt. Anonymous poster hash: d2a5e...965
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #2 Skrevet 19. april 2014 Helt enig med deg. Jeg er for abort uasnsett jeg da, så vet ikke om min mening tenker Anonymous poster hash: 72ae4...e3e
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #3 Skrevet 19. april 2014 Jeg lurer på om du brukte meg som inspirasjon nå, siden jeg svarte i et annet innlegg i dag ang barn nummer 3? Jeg fikk i hvert fall lett sammenbrudd da jeg ble uplanlagt gravid med nummer 4, men valgte å beholde likevel da jeg følte vi burde klare dette. Det jeg mener med at jeg er litt i mot abort dersom det ikke er snakk om voldtekt og lignende, er at jeg synes alt for mange bruker abort som et slags prevensjonsmiddel. Man glemmer en pille, glemmer/gidder ikke å ta angrepille, hopper av i svingen osv, og så tar man abort dersom man blir gravid bare fordi det ikke passet likevel. Det er ikke, for meg, en god nok grunn å ta livet av et foster fordi man er uforsiktig. De som er blitt voldtatt og lignende har ikke valgt situasjonen selv. Det blir noe annet for min del. Det går rett og slett på det moralske her. Man velger å ikke bry seg, og tar livet av fosteret fordi det ikke passet likevel, eller man blir påtvunget noe man ikke ønsket og velger å ta bort barnet. Totalt sett er jeg for selvbestemt abort fordi alternativet ville vært mye verre, men inni meg og for min egen del, så blir jeg provosert av de som tar abort etter uforsiktig sex fordi "det ikke passer". Anonymous poster hash: 6f064...70c
mamma_bergen Skrevet 19. april 2014 #4 Skrevet 19. april 2014 Min personlige mening er at abort ikke er greit. Samtidig vet jeg at det i noen tilfeller finnes gode grunner for abort, og jeg ser ikke ned på dem som velger det. Jeg bare kommer aldri til å selv ta en abort. For meg er det begynnelsen på et liv som gror inne i meg, og det kan jeg umulig fjerne.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #5 Skrevet 19. april 2014 Jeg er imot abort uansett grunn. MEN jeg skjønner det mye mer om man er gravid som følge av voldekt og inscest. Insect kan jo også gi alvorlige skader på barnet om det blir født. Skjønner det ikke like mye om det er fordi det ikke passer nå eller man har får liten plass I bilen. Anonymous poster hash: 7eba1...21b
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #6 Skrevet 19. april 2014 Jeg er for og i mot abort. Abort fordi man har slurvet med prevensjon eller bare "fordi det ikke passer" er jeg i mot. MEN når det gjelder overgrep eller at mors liv står i fare er jeg for. Jeg tenker ikke så mye på fosteret når jeg er i mot, jeg er motstander når det ikke er så nøye fordi man alltids kan ta abort. Anonymous poster hash: d4e81...967
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #7 Skrevet 19. april 2014 Jeg er imot abort uansett grunn. MEN jeg skjønner det mye mer om man er gravid som følge av voldekt og inscest. Insect kan jo også gi alvorlige skader på barnet om det blir født. Skjønner det ikke like mye om det er fordi det ikke passer nå eller man har får liten plass I bilen. Anonymous poster hash: 7eba1...21b Men poenget mitt er jo at for fosteret spiller det ingen rolle hva grunnen er. Uansett forklaring blir det en utrolig dobbelmoral. Om livet er ukrenkelig bør da det gjelde for alle. Anonymous poster hash: d2a5e...965
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #8 Skrevet 19. april 2014 Grunnen er at man tenker på moren. Man synes såpass synd på henne at man ikke karer å klandre henne for valget hun tar. Og ærlig talt, så er det heldigvis ikke det som er årsakene til abortene i Norge, stort sett. Så det er urealistisk. Anonymous poster hash: b4172...ab9
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #9 Skrevet 19. april 2014 Helt enig med deg. Jeg er for abort uasnsett jeg da, så vet ikke om min mening tenker Anonymous poster hash: 72ae4...e3e Nei, den teller ikke. Anonymous poster hash: b4172...ab9
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #10 Skrevet 19. april 2014 Jeg er mot men for abort. Jeg kunne aldri tatt abort, men jeg er for at det skal være et individuelt spørsmål. Selv om jeg føler det slik jeg føler det rundt abort så ønsker jeg å ha muligheten for å kunne ta abort. Så er valget helt og holdent mitt, ut fra mine vurderinger. Slik vil jeg det skal være for andre også, slik at andre får bestemme hva de mener og føler er riktig. Samtidig ønsker jeg å få ha de følelser, tanker og oppfatninger jeg har rundt abort. For det er mange som skal fortelle hvor galt det er å føle at det er liv man tar fra noen. Jeg føler det slik. Det er faktisk min rett å føle og oppfatte det slik. Den som har en annen oppfatning har all rett til å ha det, men ikke kom og trykk din tro ned i halsen på meg. Takk! Anonymous poster hash: 6328f...f91
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #11 Skrevet 19. april 2014 Ved voldtekt og incest. Hva begrunner dere det med? Det aborterte fosteret merker jo ingen forskjell på hvilke grunn det blir fjernet for. At en mor er utslitt og nærmest får sammenbrudd ved tanken på et nytt barn, at en 16 åring har vært uforsiktig eller at man rett og slett ikke har kapasitet til (flere) barn er altså ikke grunn god nok for dere? Jeg syns det blir veldig dobbeltmoralsk og mener at det får være enten eller. Enten er man imot abort uansett, eller så er man for selvbestemt abort. Noe annet blir for dumt. Anonymous poster hash: d2a5e...965 Fordi at man ved voldtekt og incest ikke selv har skyld i svangerskapet. Ved vanlig svangerskap som følge av frivillig sex... Så opplyste vi er om prevensjon.. Da bør man ta ansvar for egne handlinger. Vi lærer alle barna våre konsekvenser og om en jente på 15-16 år er uforiktig, så må hun kanskje ta konsekvensen der også? Samme med en voksen. Vi kan vel ikke oppdra våre barn til å lære konsekvens når vi selv ikke tar den? Anonymous poster hash: 9b063...5e8
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #12 Skrevet 19. april 2014 Leser ofte "jeg er gravid og er egentlig imot abort, men......". Virker som om motstanden er større når andre tar abort enn når det gjelder en selv. Anonymous poster hash: 4781a...105
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #13 Skrevet 19. april 2014 Leser ofte "jeg er gravid og er egentlig imot abort, men......". Virker som om motstanden er større når andre tar abort enn når det gjelder en selv. Anonymous poster hash: 4781a...105 Ja helt enig. Og da er man vel egentlig ikke imot abort. Jeg har vært i en situasjon hvor de aller fleste hadde tatt abort, ihvertfall vurdert det.Fordi det ikke hadde passet på det tidspunktet. For meg var det en selvfølge å beholde. Så en deilig følelse å kunne stå for det jeg tror på. Og har aldri angret. Anonymous poster hash: 7eba1...21b
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #14 Skrevet 19. april 2014 Det er et liv som kunne levd. En stemme som ikke kan snakke enda. Et begynnende liv som ikke har bedt om å leve- men som er der pga et valg mor har tatt (som oftest). Jeg mener man må ta ansvar for sinr handlinger. Er du ikke klar for barn- da har man ikkr ubeskyttet sex (mange har det og tenker det går bra)... man tar fra barnet muligheten til å få leve.. i mitt hode blir det bare helt feil. Anonymous poster hash: 565b8...e57
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #15 Skrevet 19. april 2014 Alle må kunne få bestemme selv, men jeg vet at JEG hadde hatt store problemer med å gjennomføre abort. Er absolutt ikke imot det sånn generelt. Anonymous poster hash: f0729...704
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå