Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #1 Skrevet 19. april 2014 Jeg har i mange år bodd i ulike hus med laminatgulv (og fliser på bad), evt. gulvbelegg. For 1,5 år siden flyttet vi for første gang inn i et hus der vi valgte parkett. I stue/kjøkken er det en kostbar enstavsparkett som er velig flott. Og vi er veldig fornøyd, bortsett fra en ting... Parketten vår eter sokker! Nå kjøpte jeg for eksempel en ny 3-pakning med sokker for 2-3 uker siden. Allerede i dag er det ene paret begynt å bli tynnslitt. De jeg kjøpte for bare 6-7 uker siden er det begynt å komme hull i. Vi må kjøpe nye sokker til hele familien på månedlig basis omtrent. Er dette normalt ved parkettgulv? Anonymous poster hash: 49889...86d
Serepta Skrevet 19. april 2014 #2 Skrevet 19. april 2014 Vi har parkettgulv, men sokkene våre varer lenge. Kanskje bytte sokkemrke?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #3 Skrevet 19. april 2014 Vi har parkettgulv, men sokkene våre varer lenge. Kanskje bytte sokkemrke? Jeg kjøper ikke noe bestemt merke, det varierer alt ettersom hvor jeg er når jeg kommer på at vi trenger nye sokker Det er jo akkurat det samme som før vi flyttet hit også. Der vi bodde før hadde vi aldri dette problemet, og sokkene varte som regel lenge. Det begynte like etter at vi flyttet hit, og etter noen måneder konkluderte vi med at det måtte være gulvet siden det var det eneste som var annerledes enn de andre stedene vi har bodd. HI Anonymous poster hash: 49889...86d
Tjofsen Skrevet 19. april 2014 #4 Skrevet 19. april 2014 Aldri opplevd at parkett spiser sokker. Har det problemet med fliser. Har du mye fliser i tillegg til parketten?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #5 Skrevet 19. april 2014 Aldri opplevd at parkett spiser sokker. Har det problemet med fliser. Har du mye fliser i tillegg til parketten? Nei, ikke mye. Bare på badene, vaskerom og entre. Er jo ikke så mye jeg går på de rommene. Altså, parketten spiser jo selvsagt ikke sokkene i bokstavelig betydning, men de slites veldig fort. Har parkett i hvitvasket eik dersom det betyr noe? En litt matt overflate. HI Anonymous poster hash: 49889...86d
Miamimom Skrevet 19. april 2014 #6 Skrevet 19. april 2014 Har gått på parkett i veldig mange år, og dette var en ny problemstilling for meg.
Serepta Skrevet 19. april 2014 #7 Skrevet 19. april 2014 Vi har helt glatt overflate, mulig deres matte overflate fungerer som et slags sandpapir på sokkene ?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #8 Skrevet 19. april 2014 Vi har helt glatt overflate, mulig deres matte overflate fungerer som et slags sandpapir på sokkene ? Ja, det er det jeg begynner å lure på. Litt kjipt da, men lite å gjøre noe med nå. Lurte bare på om andre også hadde opplevd dette, men det ser jo ikke ut for å være vanlig da... HI Anonymous poster hash: 49889...86d
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #9 Skrevet 19. april 2014 Vi har glatt overflate, den spiser ikke sokker. Kan være matt parkett er ru og sliter mer på sokker. Anonymous poster hash: e77d8...666
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #10 Skrevet 19. april 2014 Vi flyttet inn i nytt hus før jul, og har faktisk samme problemet! Er en enstavs eikeparkett med fas som ligger på gulvene. Hadde aldri det problemet i det gamle huset, hvor vi hadde standard trestavsparkett. Anonymous poster hash: b3205...b11
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #11 Skrevet 19. april 2014 Vi flyttet inn i nytt hus før jul, og har faktisk samme problemet! Er en enstavs eikeparkett med fas som ligger på gulvene. Hadde aldri det problemet i det gamle huset, hvor vi hadde standard trestavsparkett. Anonymous poster hash: b3205...b11 Litt "godt" å se at det er flere som har merket dette, selv om jeg ikke unner andre det samme. Da er det nok akkurat denne gulvtypen som er problematisk da. HI Anonymous poster hash: 49889...86d
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #12 Skrevet 19. april 2014 Ho ho, jeg trodde du tullet nå jeg Anonymous poster hash: b42f3...f7a
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #13 Skrevet 19. april 2014 Ho ho, jeg trodde du tullet nå jeg Anonymous poster hash: b42f3...f7a Jeg skulle ønske det! Kjøpte nettopp en ny 10-pakning med sokker til eldstemann, det var hull i nesten alle han hadde nå... Blhæ...møkkagulv! HI Anonymous poster hash: 49889...86d
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #14 Skrevet 19. april 2014 Ho ho, jeg trodde du tullet nå jeg Anonymous poster hash: b42f3...f7a Jeg skulle ønske det! Kjøpte nettopp en ny 10-pakning med sokker til eldstemann, det var hull i nesten alle han hadde nå... Blhæ...møkkagulv! HI Anonymous poster hash: 49889...86d Hva med heller å kjøpe tøfler? Anonymous poster hash: 35d59...8d0
Kanutten83 Skrevet 19. april 2014 #15 Skrevet 19. april 2014 Ei venninne av meg hadde dette problemet, gikk hull i sokker konstant. Hun tok kontakt med leverandøren som kom og sjekket parketten. Viste seg at det var en feil ved den, noe med for mye krystaller eller lite lakk. De fikk byttet parketten gratis da de hadde fått en feilvare. De har matt parkett
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #16 Skrevet 19. april 2014 Tøfler? Sandaler? Anonymous poster hash: b4c35...202
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #17 Skrevet 19. april 2014 Ei venninne av meg hadde dette problemet, gikk hull i sokker konstant. Hun tok kontakt med leverandøren som kom og sjekket parketten. Viste seg at det var en feil ved den, noe med for mye krystaller eller lite lakk. De fikk byttet parketten gratis da de hadde fått en feilvare. De har matt parkett Hm, kanskje vi skulle gjort det da. Det er tross alt ganske irriterende! Er jo ikke bare sokkene som er et problem, men de minste ungene sliter også mye fortere hull på bukseknærne siden de kryper litt rundt på gulvet under lek. HI Anonymous poster hash: 49889...86d
Husbygger Skrevet 19. april 2014 #18 Skrevet 19. april 2014 Vet om flere som har hatt problemer med det. Men husker ikke om det var laminat eller parkett gulv, vet at de minste ungene som krøyp og ålte seg på gulvet fikk sår på hendene. Endte med at de fikk byttet ut laminaten/parketten på fabrikkens regning. Ville tatt kontakt med de dere har kjøpt parketten av (eventuelt fabrikken) og forklart problemet. Kanskje det er flere som har samme problemet!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #19 Skrevet 19. april 2014 Ho ho, jeg trodde du tullet nå jeg Anonymous poster hash: b42f3...f7a Jeg skulle ønske det! Kjøpte nettopp en ny 10-pakning med sokker til eldstemann, det var hull i nesten alle han hadde nå... Blhæ...møkkagulv! HI Anonymous poster hash: 49889...86d Kvalitetssokker kjøper man ikke i 10-pakning. Prøv bedre sokker. Jeg hadde det problemet med dårlige sokker også! Spesielt barnesokker. Anonymous poster hash: d126d...eae
Fertila Skrevet 19. april 2014 #20 Skrevet 19. april 2014 Ukjent problematikk, for her er det nesten omvendt. Parketten tåler ikke sokkene, eller at noen ser litt hardt på det, eller at man promper litt høyt, hva som helst egentlig. ALDRI mer parkett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå