Gå til innhold

Kresen liten unge... Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en på halvannet som er så kresen om dagen. Hun elsket feks laks en periode.. Nå spytter hun ut alt og vil ikke ha.

Skal vi fortsette å tilby middag? Eventuelt er det et par middagsglass hun liker..

Vil jo passe på at hun får nok mat men er litt vanskelig. Vil jo ikke at hun lærer at hun bare får noe annet hvis hun ikke spiser det første:)

Noen med samme problem?:)

Anonymous poster hash: 73f17...1cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kommer og går. Min erfaring er at hun spiser alt en periode og så går det 14 dager der hun spiser som en mus og ikke vil ha mat. Regner med det henger sammen med vekstperioder og ikke. Siden hun legger normalt på seg og er frisk og rask presser jeg ikke på med mat, eller lager noe annet.

Det virker som hun er mindre middagssulten innimellom rett og slett.

Hun elsker frukt så i de rolige periodene med middag lar jeg henne spise frukt til mellommåltid.

Anonymous poster hash: 881f5...624

Skrevet

Ja det kommer og går. Min erfaring er at hun spiser alt en periode og så går det 14 dager der hun spiser som en mus og ikke vil ha mat. Regner med det henger sammen med vekstperioder og ikke. Siden hun legger normalt på seg og er frisk og rask presser jeg ikke på med mat, eller lager noe annet.

Det virker som hun er mindre middagssulten innimellom rett og slett.

Hun elsker frukt så i de rolige periodene med middag lar jeg henne spise frukt til mellommåltid.

Anonymous poster hash: 881f5...624

Ok.. Ja har inntrykk av at det er vanlig! Hehe..

Vi tilbyr brødskive til barnetv før legging for å være skjer på at hun ikke legger seg sulten.. Kanskje dumt.

Føler det bare så bortkastet å stresse og haste hjem for å lage middag så alle kan spise sammen. Når hun aldri vil ha:)

Anonymous poster hash: 73f17...1cc

Skrevet

Lag potet grønnsaksblomster/blomster :)

Kok grønnsaker, lag en fin mos av dem . Ha mosen i sprøyte pose og en tupp med mønster.

Sprayen på med olje eller vann for å få farge under steking.

To barn som ikke er kresne, men han siste er umulig :/

Disse går ned :)

Lager opp og fryser ned. Kan stekes fra frossen tilstand :)

Ikke prøvd med farsedeiger , men kan nok funke :)

Anonymous poster hash: a28ca...9da

post-42-934559_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...