Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #1 Skrevet 19. april 2014 Trenger litt tips og råd! Vi drar på hytta til min far og hans samboer i dag og skal overnatte til i morgen. Den eneste utfordringen er at samboeren har en rottweiler som ikke er vant til små barn. Jeg vet også at denne hunden har angrepet andre hunder uprovosert og jeg har også opplevd den som nokså aggressiv når det kommer mennesker den ikke kjenner. Da bjeffer hunden som besatt og må ropes til av eieren flere ganger for å slutte. (Det skal sies at jeg vet det ikke er hunden i seg selv som skremmer meg, men resultatet av den uriktige måten den har blitt oppdratt på. Jeg har ingen problem spesielt med rottweilere kontra andre hunder.) Det enkle hadde vært å si at vi ikke ønsker å ha hunden der når vi kommer på besøk, fordi vi ikke føler oss trygge rundt den. Men, det er desverre ikke så lett. Jeg og faren min har alltid vært åpne mot hverandre og sagt om noe plager den andre, men i det siste har mine "varsel" blitt tolket som angrep på han og/eller på dem og deres valg/livsstil/forhold. Jeg vet derfor at et spørsmål om hunden kan være en annen plass fordi vi er redde vil bli avfeid med hunden ikke er farlig og at vi ikke trenger å komme hvis vi ikke vil. Jeg ønsker ikke å skape splid og vil veldig tilbringe tid med faren min, men vil selvfølgelig ikke risikere at barna blir bitt av en gretten, gammel rottweiler heller. Hva ville dere sagt/gjort for å få forståelse uten å skape splid? Anonymous poster hash: f1146...987
Serepta Skrevet 19. april 2014 #2 Skrevet 19. april 2014 Jeg hadde ikke tatt med ungene dit. Ferdig diskusjon.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #3 Skrevet 19. april 2014 Vanskelig sak dette. Har selv hadd fire rottweilere og alle har vært flinke med barn. Det at hunden slåss med andre hunder eller generelt ikke er lydig sier ikke noe om hvordan den er med barn. Uansett, den er ikke vant med barn og slik jeg tolker det er det null grensesetting for hunden. Siden hunden er så stor som den er, mangel på oppdragelse og din usikkerhet så bli hjemme. En ubalansert rottweiler kan skade et barn alvorlig. Anonymous poster hash: 70d07...bc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå