Gå til innhold

Datteren min er veldig slapp og bare ligger her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er på påskeferie, og har glemt termometeret, men kjenner at feberen ikke er høy.

Men er kjempe slapp.

Har veldig dårlig ånde. Foreløpig ikke flere symptomer

Anonymous poster hash: 65efa...44e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dårlig ånde kan bety betennelse i hals/mandler.. spiser og drikker hun da? hvor gammelt er barnet? og kan hun si noe om hun har vondt?

Anonymous poster hash: 40aee...8d6
Skrevet

Har hun fått nok å drikke? Sjekk huden på hånden hennes om den trekkjer seg fort tilbake. Hvis den ikke gjør det så er hun degydrert og du må få i hennes masse å drikke.

Om hun ikke blir bedre av det så ville jeg ringt legevakten.

Skrevet

Har hun fått nok å drikke? Sjekk huden på hånden hennes om den trekkjer seg fort tilbake. Hvis den ikke gjør det så er hun degydrert og du må få i hennes masse å drikke.

Om hun ikke blir bedre av det så ville jeg ringt legevakten.

Hun drikker mye, men takk for tips. Lurer på om det kanskje er magen

Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Spiser, drikker det?

Anonymous poster hash: dd1ec...8b3

Skrevet

4 år. Drikker, men vil ikke ha mat. Tror kanskje det er magen

Skrevet

Ganske sløvt å reise på ferie uten å ta med seg nødvendig utstyr! Håper dere har med febernedsettende og ikke er langt unna

Anonymous poster hash: 61464...143

Skrevet

Men en fireåring er vel i stand til å fortelle deg hvor hun har vondt?!

Hvis hun ligger apatisk og ikke svarer er det vel på høy tid med en telefon til legevakta.

Anonymous poster hash: bcbf4...289

Skrevet

Ganske sløvt å reise på ferie uten å ta med seg nødvendig utstyr! Håper dere har med febernedsettende og ikke er langt unna

Har selvfølgelig med paracet og astmamedisinen, plaster og salve, men termometeret glemte jeg. Jeg kjenner jo om hun er brennende varm eller litt varm

Skrevet

Hvis hun ligger apatisk og ikke svarer er det vel på høy tid med en telefon til legevakta.

Hun har ett ganske dårlig språk, også slo hun foten i går så det er der hun fokuserer på selv

Skrevet

Ikke bry deg HI, vi glemte både paracet og termometer vi. 

Anonymous poster hash: 164a1...154
Skrevet

Hun har ett ganske dårlig språk, også slo hun foten i går så det er der hun fokuserer på selv

Ring legevakten du. Ikke ta noen sjanser. Lykke til.

Skrevet

Ikke bry deg HI, vi glemte både paracet og termometer vi.

Anonymous poster hash: 164a1...154

Ja, det hadde jeg vært stolt av! Men dere husket vel alt dere selv trenger av vått og tørt? Ikke så farlig om ungen får høy feber...

Skrevet

Gi henne en paracet, så kvikner hun nok til. Hjelper mot smerter i halsen også det.

En trenger ikke febermål for å sjekke om ungen er dårlig da. HI kjenner hun er varm, ok- hun har feber. Hvis febermedsettende virker, så er det bra. Virker den ikke, så kan det være greit med en legevakttur.

Feber hos barn er både normalt og sundt.

Normalt å bli slapp av feber, det var min 4 åring også mår han hadde feber. Lå i sofaen hele dagen. Jeg målte ikke tempen, da han hater det, og jeg ikke følte behov for å vite akkurat hvor mye feber han hadde.

Bare barnet får i seg drikke og er kontaktbar, så tar jeg det med ro ihvertfall.

Anonymous poster hash: 01f84...31f

Skrevet

Prøv og trykk litt rundt på magen hennes.hvis hun reagere med smerte på en plass ville jeg ringt legevakten

Skrevet

Vi var på grilltur i går der ungene fikk Spikke pølsepinner med speiderkniv. Fant raskt ut at plaster lå igjen hjemme da ene ungene skar seg i fingeren.

Sånt skjer. Vi mennesker er ikke maskiner, ting kan glemmes. Synes enkelte her på forumet kunne klatret ned fra sin høye hest. Tilslutt vil det ende med et brak anyway ;)

Anonymous poster hash: b6b84...734

Skrevet

Ikke bry deg HI, vi glemte både paracet og termometer vi. Anonymous poster hash: 164a1...154

Ja, det hadde jeg vært stolt av! Men dere husket vel alt dere selv trenger av vått og tørt? Ikke så farlig om ungen får høy feber...Anonymous poster hash: 61464...143

For en noksagt du er. Å glemme et termometer er overhodet ikke kritisk. Å kunne vurdere barnet sitt uavhengig av termometer er viktig. Å se seg blind på tall er bare idiotisk.

Anonymous poster hash: e0552...111

Skrevet

Ja , for alle kan ikke glemme.

Termometer er ikke livsnødvendig utstyr.

Det å kunne tolke ungene sine singnaler er viktigst og alle klarer vel å kjenne at ungen har feber uten termometer.

Anonymous poster hash: 3bb43...2fc

Skrevet

Nepegrev. Hvis hele påskeferien står og faller på et termometer, da har du en lang liste med muligheter for å drite deg ut gjennom mange fremtidige år som forelder. Hopp ned av den høye hesten din du, så blir ikke fallet så høyt. Allmenntilstand er viktigere enn eksakt temepratur.

Til HI, forsøk å gi henne en paracet og se an formen, men dersom hun responderer dårlig på stimuli ringer du lege.

Anonymous poster hash: a5821...e8e

Skrevet

Vi er på påskeferie, og har glemt termometeret, men kjenner at feberen ikke er høy.

Men er kjempe slapp.

Har veldig dårlig ånde. Foreløpig ikke flere symptomerAnonymous poster hash: 65efa...44e

Hva lurer du på? Eller er det kun informasjon til oss andre? Er ikke så utrolig interessant egentlig.

Anonymous poster hash: 3fb5a...d9d

Skrevet

Takk for svar dere 😊 hun er litt kvikkere nå, går opp og ned, hun har spist litt mat og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...