Gå til innhold

Godteri og stor baby.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man har diabetes så har jeg hørt att blodsukkeret påvirker barnets fødselsvekt(høyt blodsukker=høy vekt, lavt blodsukker=lav vekt) altså da gjennomsnittlig blodsukker liksom.

Er det sån hvis du ikke har diabetes også? Har hele svangerskapet vært veldig fysen på søtt og skal ærlig innrømme att jeg har vært veldig lite streng med meg selv. Er nå redd får att jeg skal få en kjempe baby å revne herfra til hel...

Anonymous poster hash: 889e4...70d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har spist så mye godis det her svangerskapet at jeg også har tenkt på det, men mini ser ut til å ligge på normalvekt ifølge målene. Søsteren min var nasi på å ikke spise så mye sukker og div nå hun var gravud sist, hennes var over 4 kilo for det, så jeg tror ikke det har så mye å si egentlig.. Men det beste er jo såklart uansett å unngå for mye søtsaker, men det er jammen ikke så lett når det er det ENESTE som frister :P

Anonymous poster hash: 88cd7...22d

Skrevet

I første svangerskap levde jeg veldig sunt, trente, spiste mye fisk, grønnsaker og frukt. Babyen veide 4 kg.

Så i andre svangerskap, så hadde jeg ekstremt lyst på sjokolade og spiste mye av dette. Gikk i en del ikke så sunn mat og. Babyen veide 3,5 kg. Begge født ca til termin, bare snakk om få dager.

Anonymous poster hash: d8632...1a2
Skrevet

Så godt og høre :)

HI

Anonymous poster hash: 889e4...70d

Skrevet

Fødselslegen her sa at mødre uten diabetes kan påvirke fødselsvekten til babyen med ca en halv kilo. Han mente av om jeg genetisk sett skulle produsere en baby på 3,2 kg kunne jeg ved å spise altfor mye sukker og raske karbohydrater selv sørge for at barnet ble 3,7 kg. Men siden man aldri vet hva barnet genetisk sett skulle veid er det helt umulig å bevise eller motbevise teorien hans.

Om du får en baby på gjennomsnittlige 3,5 kg og har "levd på" sukker hele svangerskapet kan det jo hende babyen bare ville veid 3 kg om du levde på grønnsaker og grovt brød, men det vil jo egentlig aldri få vite svaret på ;)

I min familie får vi veldig store barn, de fleste over 4,5 kg de siste tre generasjonene. Jeg har hatt et par ekstra kontroller pga stort barn, og fikk beskjed på sykehuset om at det var veldig viktig at jeg som produserer barn på 4,5 kg fra naturens side ikke forer de opp på sukker og loff når de er i magen for da kan de fort bli 5 kg innen de skal ut (største barnet mitt veide 4858g og jeg spise ganske normale mengder snop i helgene).

Anonymous poster hash: 57326...c74
Skrevet

Jeg spiste mye usunt! Mye smågodt,sjokolade, potetgull, is osv.. mye fet mat i tillegg. Jef koste meg for å si det sånn :P snuppa veide 3000 gram ved fødesel på termin :) La p0 meg 15 kilo, 10 gikk av seg selv og resten ser det ut som om jeg må jobbe litt for :P

Anonymous poster hash: 8ea2a...444

Skrevet (endret)

Jeg levde veldig sunt første gang jeg var gravid. Nesten ikke noe sukker i det hele tatt. Ut kom en baby på nesten 4.5 kg (10 dager over termin). Neste gang ikke like sunt. Mye grønnsaker og andre sunne ting. Men også en del sjokolade. :P  Hun veide en halv kg mindre (også 10 dager over termin) Så her hadde det ikke så mye å si ;)

Men jeg la på meg litt mer da...

Endret av Fru vims
Skrevet

Jeg er opptatt av kosthold i utgangspunktet, men nå som jeg er gravid er jeg enda mer opptatt av det, siden jeg ønsker å gi fosteret de beste villkår :) Jeg spiser sjokolade ca. en gang i uka, men nå i påsken har jeg spist litt mer og det unner jeg meg med god samvittighet. Etter påske skal jeg være like flink som vanlig. Legen min sa at hvis jeg fikk lyst på noe søtt, var det bedre om jeg tok frukt, bær eller grønnsaker og det synes jeg hjelper, men jeg i likehet med mange andre merker at nå i disse tider har jeg ekstra lyst på søtsaker, men jeg synes fosteret er en glitrende motivasjon til å holde det til en gang i uka :)

Satser på at babyen blir i 3 kg-klassen. Da jeg var født veide jeg 4200 gram og kjæresten min veide 4500 gram, er usikker på om foreldrenes fødselsvekt har noe å si for det kommende barnet mtp gener. Begge foreldrene mine veide "lite" da de ble født, men fikk to barn på over 4 kg.

Skrevet

Jeg har spist sunt i alle mine svangerskap. Mye fisk og grønnsaker og lite godteri. Jeg har ikke hatt svangerskapsdiabetes (dette ble jeg sjekket for) allikevel har jeg født tre barn godt over 4 kg. 

Anonymous poster hash: 468a3...dbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...