Gå til innhold

fleregangsfødende. Startet fødslene likt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos meg begynte det med hyppige og kraftige kynnere en ukes tid før fødsel, så gikk slimproppen. Dagen etter slimproppen kom ungen.

Kan jeg vente at fødsel nr to blir nokså lik i den første fasen?

Anonymous poster hash: dece5...d1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På ingen måte!

Anonymous poster hash: 10603...de2

Skrevet

Nei, overhodet ikke.

Første lå veldig høyt, sank ikke ned i bekkenet og festet seg ikke. Var på en ultralyd for å sjekke leiet til babyen på onsdag og gynekologen sa jeg måtte regne med minst 3 uker til før fødsel siden ungen lå så høyt og livmormunnen var veldig lang og langt fra moden... Vel, tre dager senere, på lørdag, gikk vannet og jeg fødte på søndag :) Ingen spesielle forvarsler, vannet gikk og riene startet umiddelbart etterpå.

Andre gangen lå barnet veldig lavt og var festet i 3 uker før det begynte det med rier på formiddagen, tok seg opp utover ettermiddagen og ble mer regelmessige og vonde. Sendte storebror til mormor etter barne-TV og hadde tette rier hele kvelden. Dro til sykehuset midt på natta og hadde da 8 cm åpning når jeg kom inn. Jordmor ble litt sjokkert da hun skulle sjekke hvordan det lå an og jeg hadde kommet så langt, på toppen av det hele gikk vannet da hun undersøkte meg og alt ble kliss vått...

Tredje gangen ble jeg satt igang.

Fjerde gangen hadde jeg mye maserier i uken før jeg fødte. Slimproppen gikk på torsdag, og på fredag gikk vannet. Riene startet så fort vannet hadde gått.

Anonymous poster hash: 50b79...92a
Skrevet

Nei jeg har hatt vidt forskjellige fødsler.

Nr. 1 startet med rier, nr. 2 startet med at det kom masse koagulert blod og nr. 3 startet med vannavgang.

Anonymous poster hash: ec309...508

Skrevet

Begge startet med overkommelige rier. Begge var langdryge.

Anonymous poster hash: 4956f...543

Skrevet

Begge startet med tegningsblødning og svake rier. Raskere vondt første gang, ca 10 timer aktiv fødsel. Andre gang hadde jeg tydelige rier uten smerte frem til ca 3 cm åpning - rar følelse. Ca 6 timer aktiv fødsel..

men altså, det startet likt..

Anonymous poster hash: b773d...7be

Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: 9814a...0b9

Skrevet

Her startet alle tre fødslene på samme tidspunkt, alle med sterke rier. Alle tre gangene ble vannet tatt på sykehuset. De to første fødslene tok like lang tid, med nr tre tok det kortere tid, men selve fødselen synes jeg var lik,bare litt mer intens. Så jeg har tre ganske så like fødsler:-)

Anonymous poster hash: 9f212...29c

Skrevet

Helt forskjellig her iallfall. Første startet rett på rier, andre hadde jeg smårier i en uke før det kom i gang på ordentlig, tredje gang gikk vannet.

Anonymous poster hash: 2162d...ed4

Skrevet

To av 3 startet med vannavgang😊

Skrevet

Første startet med kynnere som gikkover til rier.

Andre startet med litt vondt i korsryggen som jeg etterhvert merket kom med jevne laaange mellomrom.

Vannet gikk rett før ungen kom ut.

Med første trykket jeg 1 time, andremann kom som en rakett ut på andre pressri..uten en eneste rift, bare sånn oppmuntrende ekstrainformasjon;)

Anonymous poster hash: 734da...255
Skrevet

Nr 1 startet med vannavgang og varte i 16 timer. Åpningsriene verst.

Nr 2 startet med svake rier og varte i 6 timer fra første tegn. Utdrivningsfasen verst. Så veldig forskjellige, bortsett fra at jeg spydde som en gris begge gangene. :P

Anonymous poster hash: e7e7a...168

Skrevet

Begge gangene gikk slimproppen først, et døgn etter var det rier med første og på andre var det vannavgang før reine kom 9timer etter. To vidt forskjellige forløp! Første var langdryg og vondt, vondt, vondt. Andre var unnagjort etter 14 timer rier, men langt i fra så vondt.

Skrevet

Mine to fødsler har vært så og si identiske. Begynte med litt vondt i magen før effektive rier satte inn. Så måtte jeg på do og etter det fødte jeg. Den første varte i fire timer og den andre i tre timer.

Anonymous poster hash: 8c7e7...f38

Skrevet

Fødsel nr 1 og 3 startet ganske likt med kynnere som økte i styrke og lengde, etter ca 24 timer var jeg i aktiv fødsel med 4 cm åpning, da ble vannet tatt og det tok 4 timer med nr. 1 før ungen var ut og 10 minutter med nr 3, nr 2 ble igangsatt, men ellers lignende forløp det når det iom i gang, ca 2 timer fra de tok vannet til hun var ute da.

Skrevet

Ja, alle fire fødslene mine startet likt. Begynte med kraftige kynnere/smårier som kom helt uregelmessig og varte i alt fra 5-30 sekunder. Tok seg så gradvis opp og ble noe mer regelmessige. Vannet gikk ikke med noen av dem før like før pressriene.

Anonymous poster hash: e7f6a...408

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...